Leo +358 40 707 6183 | experience@emine.fi

Kyllä, Eminessä on koittanut muutoksen tuulet, kun meidän Tanja jatkoi matkaansa urallaan eteenpäin. Tunnelmat olivat toki haikeat luopumisen hetkellä, mutta nämä eivät suinkaan olleet hyvästit. Onneksemme Tanja jää Eminen Alumniin, johon kuuluvat Eminen entiset työntekijät, niin halutessaan. Pidämme heidän kanssaan tiiviisti yhteyttä työsuhteen jälkeen ja järjestämme yhteisiä kohtaamisia aina kun hetki on suotuisa.

Tanjan matka rekrytointihaasteiden keskeltä Emineen

Olet ehkä saattanut seurata Eminen Tanjan matkaa Tulokaskokemuksia -blogisarjan kautta ja tiedät, että ennen Emineen tuloaan hän oli jo pitkään kamppaillut osaajapulan kanssa rekrytointipäällikön -tehtävässä.

Voit myös käydä tutustumassa Tanjan Tulokaskokemuksia -blogisarjaan täältä

Jo rekrytointityössä Tanjalla oli hurja motivaatio oppia työnantajakuvan -ja brändin rakentamisesta sekä osaajamarkkinoinnista. Hän oli kuunnellut Vaikuttava Työnantajabrändi® -podcastia jo useita vuosia ja ostanut Eminen työnantajakuvan terveystarkastus- palvelunkin. Näistä vakuuttuneena hän halusi päästä näkemään, miten metodia toteutetaan käytännössä. Tanja uskoi täysillä Vaikuttava Työnantajabrändi Metodiin™ ja siihen, että se voi olla todella väkevä ratkaisu osaajapulaan.

Niinpä Tanja aloitti työnhakuprosessin, Emine kirkkaana mielessään. 

”Kävin muissakin haastatteluissa, mutta salaa toivoin, että tie kuitenkin johtaisi Emineen. Niinhän se lopulta sitten johti”, Tanja naurahtaa.

Asiakastyö todisti Vaikuttava Työnantajabrändi Metodin toimivuuden

”Olo oli kuin lapsella karkkikaupassa”, Tanja muistelee ensimmäisiä viikkojaan Eminessä.

Nyt hänellä oli pääsy siihen kaikkeen tietoon, mikä hyvin harvalle suodaan. Perehdytysprosessin myötä Tanja pääsi sukeltamaan Vaikuttava Työnantajabrändi Metodinteoriaan vielä syvemmin ja tutkimaan, millaisia ratkaisumalleja eri asiakkaille on toteutettu. Helpotuksekseen Tanja huomasi, että on muitakin yrityksiä, jotka ovat kamppailleet samojen rekrytointihaasteiden kanssa kuin hän itse aikanaan.

Myöhemmin Tanja on päässyt soveltamaan oppimaansa ja todistamaan metodin toimivuutta asiakastöiden parissa. Hän on päässyt tekemään töitä sote-alalle, finanssialan toimijoille, rakennusalalle, autoteollisuuteen sekä IT-alalle.

”Asiakaskirjo on ollut laaja ja on ollut mahtavaa päästä näkemään, miten Vaikuttava Työnantajabrändi Metoditoimii ja miten sitä voi skaalata eri tilanteisiin sekä toimialoihin”, Tanja tuumaa.

Työarjesta on saanut tehdä omannäköistä – mikä Tanjaa mietitytti ennen Emineen tuloa?

Tulokaskokemuksia -blogisarjan toisessa osassa Tanja listasi kolme huolenaihettaan ennen Emineen tuloa:

  • Ehdinkö nähdä lapsiani?
  • Onko tässä vaaran paikka palaa loppuun?
  • Susannalla on niin selvät sävelet siinä, miten hän toimii. Voiko Eminellä toimia muulla kuin Susannan tavalla? Onko siellä tilaa mun omille ajatuksilleni ja persoonalleni?

Tanja oli tykästynyt 20 minuutin työmatkaan ja ajatus työmatkan pitenemisestä oli hänelle kynnys ennen työpaikan vaihtoa. Huoli lastensa kanssa vietetystä ajasta oli vain luonnollista. Tämä huoli osoittautui kuitenkin turhaksi Eminessä, sillä teemme töitä pääsääntöisesti kotoa käsin. 

Olen päässyt lähettämään lapset kouluun joka päivä. Eikä heidän myöskään ole tarvinnut tulla koskaan tyhjään kotiin.

Jokainen eminaattori käy läpi säännöllisesti omaa työkuormaansa, aikatauluaan ja odotuksia. Näistä myös keskustellaan avoimesti, jotta työmäärä ei käy kenellekään liian suureksi. Eminellä oman työn johtaminen onkin tärkeä taito. Se antaa vapautta, mutta myös vastuuta.

Vapautta oman työnsä johtamisen lisäksi Tanja on saanut asiakastyössä, jossa hän on päässyt tuomaan omia ideoitaan esiin. Hän on myös luottanut siihen, että Susannalla, yrityksen omistajana on kaikkein paras näkemys siitä, miten hänen missiotaan viedään eteenpäin. Tanja, kuten muutkin eminaattorit ovat tuoneet oman osaamisensa ja mausteensa mission toteuttamiseen.  

Mitä Emineltä on jäänyt urareppuun?

Eminessä Tanja on päässyt vahvistamaan asiantuntijabrändiään ja oppinut syvemmin johtamaan omaa asiantuntijatyötänsä kannattavasti sekä myymään sitä. Oman asiantuntijuutensa myymisen Tanja kokee tärkeäksi taidoksi myös tulevaisuutta ajatellen – myyntitaitoja tarvitaan monessa yrityksessä ihan sisäisestikin ajatusten läpivientiin.  

Tanjan sisällöntuotantotaidot ovat saaneet uusia ulottuvuuksia ja rikastuneet Eminen myötä. Hän on oppinut parhaita käytäntöjä sisällöntuotantoon ja julkaisutyön johtamiseen. Kirjoitustyö oli Tanjan leipälaji jo entuudestaan, sillä olihan hän toiminut 7 vuotta freelance-toimittajana ennen Emineen tuloaan. Vaikuttava viestintä nimenomaan osaajamarkkinoinnin kontekstissa oli kuitenkin uutta hänelle. 

Urareppuun on jäänyt sellaista työnantajabrändin ja osaajamarkkinoinnin osaamista, mitä en olisi missään muualla voinut kerryttää.

”Emine CV:ssä on todella hyvä juttu ja antaa jo itsessään korkean odotusarvon. Urareppuun on jäänyt sellaista työnantajabrändin ja osaajamarkkinoinnin osaamista, mitä en olisi missään muualla voinut kerryttää. On mahtavaa, että voin palata tämän osaamisen aarrearkun äärelle seuraavaksi Emine-alumnina”, Tanja summaa.