Toimiiko Instagram-markkinointi myös B2B-yrityksille?
Miten pienten ja keskisuurten yritysten kannattaa toteuttaa Instagram-markkinointia?
Mitä kaikkea Instagram oikeastaan tarjoaakaan B2B-markkinoinnin alustana?
Mistä tietää, onko Instagramiin käytetystä ajasta mitään hyötyä?
Pk-yritys ja Instagram-markkinointi
Instagramin suosio on kasvanut myös Suomessa nopeaan tahtiin. Tänä päivänä suomalaiset käyttävät Instagramia enemmän ja useammin, mitä Linkediniä. Instagramista on tullut erinomainen ja suosittu kuluttajabrändien, bloggareiden ja sisustajien markkinointikanava.
Toimiiko Instagram B2B-markkinoinnin mediana? Entä työnantajakuvan rakentamisessa?
Miten pk-yritys voi hyödyntää Instagramia samaan aikaan sekä yritysbrändin että työnantajakuvan rakentamisessa?
Eminen Instagram-kanavaa on alusta alkaen käytetty sekä Emine-brändin rakentamiseen kuvittamalla sitä työtä ja osaamista, mitä Eminessä tehdään ja jaetaan että Eminen työnantajakuvan rakentamiseen kuvittamalla työskentelyä Eminessä työntekijöiden silmin, työntekijäkokemuksia tarinallistamalla ja näyttämällä kurkistuksia ”behind the scenes”.
Parisen vuotta sitten huomasimme sisältömarkkinointimme analytiikasta, että yksi tärkeä asiakaskohdeyleisömme, eli HR-ammattilaiset olivat enenevissä määrin kiinnostuneita Instagramista työkaluna. Aloimme hyödyntämään tätä tietoa kohdentamalla Instagram-käyttöämme HR-kohdeyleisölle. Hitaasti, mutta systemaattisesti HR-yleisö on alkanut löytämään Eminen Instagramista. Tämän testicasen tavoitteena oli löytää keinoja nopeuttaa tähän ja muihin meille tärkeisiin kohdeyleisöihin vaikuttaminen Instagramin tarjoamin keinoin.
Instagram-jakson sisältö
Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin Instagram-jaksossa Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg ja Siiri keskustelevat Instagramista markkinointikanavana Eminen omassa Instagram-tilissä tehdyn testicasen innoittamina.
- Mitä Eminen testicase piti sisällään?
- Miten Emine käytti Instagramia ennen testicasea? Mikä muuttui testicasen jälkeen?
- Minkälaisen suunnitelman Siiri teki Instagram-markkinointiin?
- Mitä asioita suunnitelmaan nostettiin?
- Tavoitteiden merkitys Instagram-markkinoinnissa
- Instagram-markkinoinnin tärkeät pääviestit
- Suunnitelman jalkauttaminen käytännön toimenpiteisiin
- Suunnitelman toteutumisen seuraaminen ja onnistumisen mittaaminen
- Työn vaikutukset ja opit testicasen päättyessä
- Siirin vinkit: Miten pk-yrityksen (ja isompienkin) kannattaa käyttää Instagramia B2B-markkinointiin
Kuuntele jakso
Jakson kesto: 52:16 min
Jaksossa mainitut linkit:
Eminen Instagram-testicase blogissa
https://emine.fi/instagram-suunnitelma-osa1/
https://emine.fi/instagram-suunnitelma-osa-2/
https://emine.fi/instagram-suunnitelma-osa-3/
Instasize Android-sovelluksena
Top 15 Instagram Tools Every Marketer Should Use
Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista
Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen käsikirjoittama ja juontama Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcast on moderneille kasvuyrityksille ja moderneille HR-ammattilaisille suunnattu podcast. https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg tarjoilee liiketoimintalähtöistä ajattelua talent-yleisöön vaikuttamiseksi. Vaikuttava Työnantajabrändi© on https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen ja Eminen kehittämä konsepti moderniin työnantajabrändin rakentamiseen.
@rantanensusanna jakaa viikoittain käytännön vinkkejä, ideoita ja kokemuksia siitä, miten yritys voi vaikuttaa määrittämiinsä talent-yleisöihin modernin työnantajabrändin rakentamisen, eli tarinallistamisen ja HR-sisältömarkkinoinnin keinoin.