Vaikuttavampi rekryviestintä
Tässä Vaikuttavampi Työnantajabrändi -podcastin jaksossa https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg jatkaa vaikuttavamman rekryviestinnän teemalla. Valtaosa työnantajista ei nimittäin tee muuta HR-markkinointiviestintää kuin rekrytointi-ilmoitteluun keskittyvää rekrytointiviestintää.
Hakuaika ja rekrytointi-ilmoittelu kattaa vain rekrytointiprosessin alun. Rekrytointiprosessin edetessä hakijat odottavat muutakin viestintää kuin rekrytointi-ilmoittelua.
Tätä https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn intohimoaihetta on käsitelty hieman eri kulmista myös podcastin jaksossa 2, jaksossa 4 sekä jaksossa 18.
Rekrytointiprosessin aikainen viestintä
Rekrytointiprosessi on kallis operaatio. Sen lisäksi, että itse prosessiin kuluva työaika on poissa muusta tekemisestä, rekrytointiin liittyy myös markkinointikuluja. Parhaassa tapauksessa yrityksen työnantajabrändi on niin vetovoimainen, että rekryprosesseihin on saatavilla hyviä hakijoita pienellä vaivalla. Ihanteellinen rekryprosessi on silloin, kun yhteen avoimeen paikkaan tulee alle kymmenen nappihakijaa, eikä yhtään hutia.
Rekrytointiprosessiin kuuluu useampi viestintämuoto: on ilmoitusta, on henkilökohtaista hakijaviestintää, on prosessiviestintää sekä erilaisia syitä ja tarpeita markkinointiviestintään.
Vaikuttavammalla rekryviestinnällä voidaan sekä ohjata kyseiseen prosessiin mukaan tulevia hakijoita että vaikuttaa myös seuraavien rekryprosessien onnistumiseen. Jokainen rekryprosessi, jossa on hyödynnetty vaikuttavaa viestintää ja markkinointia petaa onnistumista seuraaviin rekryprosesseihin.
Jokainen rekryprosessi, jossa on hyödynnetty vaikuttavaa viestintää ja markkinointia petaa onnistumista seuraaviin rekryprosesseihin.
Jakson sisältö
Tässä Vaikuttava työnantajabrändi -podcastin jaksossa käsitellään mm:
- Vaikuttavamman rekryviestinnän 4 peruspilaria
- 6 asiaa, joilla rekryviestiä parannetaan
- Yleisön tarpeiden ymmärtäminen osana vaikuttavaa viestintää
Kuuntele jakso
Jakson kesto: 40:38
Ensi viikon jaksossa
Ensi viikolla jätetään rekryviestintä hetkeksi sivuun ja annetaan tilaa toiselle mielenkiintoiselle aiheelle: Miten urasivukävijät voidaan konvertoida paremmin työnhakijoiksi tai rekrytoinnin liideiksi. Tervetuloa podcastimme pariin jälleen ensi viikolla!
Haluatko oppia vaikuttavampaa rekryviestintää https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn valmentamana?
Mikäli 14.11 ei sovi sinulle. Katso lisätiedoista muut valmennuspäivät.
Vaikuttava työnantajabrändi -podcastista
Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen juontama Vaikuttava työnantajabrändi -podcast on tarkoitettu moderneille HR-ammattilaisille, jotka haluavat vaikuttaa omalla työllään edustamansa yrityksen liiketoimintastrategian toteuttamiseen ja bisneksen tavoitteiden saavuttamiseen. @rantanensusanna jakaa viikoittain käytännön vinkkejä, ideoita ja kokemuksia siitä, miten yritys voi vaikuttaa määrittämiinsä talent-yleisöihin modernin työnantajabrändin rakentamisen, eli tarinallistamisen ja HR-sisältömarkkinoinnin keinoin.