Vaikuttavampi rekryviestintä & 4 peruspilaria – Podcast jakso 19

 

Vaikuttavampi rekryviestintä

Tässä Vaikuttavampi Työnantajabrändi -podcastin jaksossa https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg jatkaa vaikuttavamman rekryviestinnän teemalla. Valtaosa työnantajista ei nimittäin tee muuta HR-markkinointiviestintää kuin rekrytointi-ilmoitteluun keskittyvää rekrytointiviestintää. 

Hakuaika ja rekrytointi-ilmoittelu kattaa vain rekrytointiprosessin alun. Rekrytointiprosessin edetessä hakijat odottavat muutakin viestintää kuin rekrytointi-ilmoittelua.

Tätä https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn intohimoaihetta on käsitelty hieman eri kulmista myös podcastin jaksossa 2, jaksossa 4 sekä jaksossa 18.

Rekrytointiprosessin aikainen viestintä

Rekrytointiprosessi on kallis operaatio. Sen lisäksi, että itse prosessiin kuluva työaika on poissa muusta tekemisestä, rekrytointiin liittyy myös markkinointikuluja. Parhaassa tapauksessa yrityksen työnantajabrändi on niin vetovoimainen, että rekryprosesseihin on saatavilla hyviä hakijoita pienellä vaivalla. Ihanteellinen rekryprosessi on silloin, kun yhteen avoimeen paikkaan tulee alle kymmenen nappihakijaa, eikä yhtään hutia.

Rekrytointiprosessiin kuuluu useampi viestintämuoto: on ilmoitusta, on henkilökohtaista hakijaviestintää, on prosessiviestintää sekä erilaisia syitä ja tarpeita markkinointiviestintään.

Vaikuttavammalla rekryviestinnällä voidaan sekä ohjata kyseiseen prosessiin mukaan tulevia hakijoita että vaikuttaa myös seuraavien rekryprosessien onnistumiseen. Jokainen rekryprosessi, jossa on hyödynnetty vaikuttavaa viestintää ja markkinointia petaa onnistumista seuraaviin rekryprosesseihin.

Jokainen rekryprosessi, jossa on hyödynnetty vaikuttavaa viestintää ja markkinointia petaa onnistumista seuraaviin rekryprosesseihin.

Jakson sisältö

Tässä Vaikuttava työnantajabrändi -podcastin jaksossa käsitellään mm:

  • Vaikuttavamman rekryviestinnän 4 peruspilaria
  • 6 asiaa, joilla rekryviestiä parannetaan
  • Yleisön tarpeiden ymmärtäminen osana vaikuttavaa viestintää

Kuuntele jakso

Kuuntele jakso Soundcloudissa

Jakson kesto: 40:38

Ensi viikon jaksossa

Ensi viikolla jätetään rekryviestintä hetkeksi sivuun ja annetaan tilaa toiselle mielenkiintoiselle aiheelle: Miten urasivukävijät voidaan konvertoida paremmin työnhakijoiksi tai rekrytoinnin liideiksi. Tervetuloa podcastimme pariin jälleen ensi viikolla!

 

Haluatko oppia vaikuttavampaa rekryviestintää https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn valmentamana?

Vaikuttavampi rekryviestintä - valmennusmainos

Mikäli 14.11 ei sovi sinulle. Katso lisätiedoista muut valmennuspäivät.

Vaikuttava työnantajabrändi -podcastista

Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen juontama Vaikuttava työnantajabrändi -podcast on tarkoitettu moderneille HR-ammattilaisille, jotka haluavat vaikuttaa omalla työllään edustamansa yrityksen liiketoimintastrategian toteuttamiseen ja bisneksen tavoitteiden saavuttamiseen. @rantanensusanna jakaa viikoittain käytännön vinkkejä, ideoita ja kokemuksia siitä, miten yritys voi vaikuttaa määrittämiinsä talent-yleisöihin modernin työnantajabrändin rakentamisen, eli tarinallistamisen ja HR-sisältömarkkinoinnin keinoin.

#emineblogs How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating by Susanna Rantanen
24/04/2024

How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating

header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]

Saattaisit pitää myös näistä
#emineblogs How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating by Susanna Rantanen
24/04/2024

How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating

header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding