Vaikuttavampi rekrytointi-ilmoitus: sisältö, rakenne ja call to actionit
Minkälainen rakenne, sisältö ja järjestys puree parhaiten kohderyhmään
Tässä jaksossa Susanna kertoo miten rekrytointi-ilmoitus kirjoitetaan tavalla, jolla vaikutetaan paremmin lukijaan, eli rekrytoinnin kohdeyleisöön.
Susanna käy läpi kehittämänsä työpaikkailmoitus-formaatin rakenteen kohta kohdalta kohderyhmän määrittelystä ilmoituksen call to actioneihin saakka. Susanna Rantasen kehittämä työpaikkailmoituksen formaatti on testattu ja toimivaksi osoitettu sadoissa ja sadoissa vaativissa asiantuntijarekrytoinneissa.
Jakson sisältö
Tässä jaksossa puhutaan muun muassa seuraavista asioista:
- Kohderyhmän määritys: junior vai senior, aktiivinen vai passiivinen hakija
- Kohdeyleisön tarpeiden selvittäminen ja puhutteleminen
- Ilmoitustekstin rakenne, sisällön järjestys sekä kutsuvan otsikoinnin merkitys
- Tiiseri-ilmoituksen käyttö
- Avoimen tehtävän, odotusten sekä yrityksen talentille tarjoaman ratkaisun kuvaaminen
- Yrityskulttuurin ja työympäristön kuvaaminen
- Ilmoituksen call to actionit
Kuuntele jakso
Kuuntele jakso mobiilisti Soundcloudissa >>
Katso myös Eminen blogista: ”Miten hyvä työpaikkailmoitus kirjoitetaan”