Leo +358 40 707 6183 | Tanja +358 40 675 2123 experience@emine.fi

Mitä hyvät urasivut pitävät sisällään?

Mitä hyvät urasivut ylipäätään tarkoittavat? Eikö “hyvä” ole kuitenkin subjektiivinen käsitys?

Urasivut ovat rekrytoinnille sama kuin yrityksen tuotteita ja palveluita koskevat verkkosivut myynnille. Urasivut ovat myös ainoa HR-markkinoinnin media, josta meillä on täysi kontrolli. Siksi urasivut kannattaa nostaa HR-markkinoinnin pääasialliseksi mediaksi ja varmistaa sivulle päätyneen osaajan puolelle voittaminen ja vähintään seuraajaksi käännyttäminen.

Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa puhutaan urasivuista, ja erityisesti siitä, miten urasivujen sisällöillä ja asioiden esittämisjärjestyksellä voidaan vaikuttaa sivuilla kävijän meitä meitä koskevaan ajatteluun, kokemuksiin, ja myötävaikuttaa hänen muuntumistaan vähintään seuraajaksemme mutta jopa avoimeksi rekrytoinnin liidiksi.

Mikä tekee urasivuista hyvät urasivut?

Hyvät urasivut löytyvät helposti, vastaavat sekä aktiivisen työnhakijan että passiivisen työnhakijan mielessä oleviin kysymyksiin, ovat ajantasalla, kuulostavat ja näyttävät juuri siltä, miltä yrityksessä työskentely tuntuu ja kuljettavat sivuilla kävijää Hakijan Polun vaiheiden mukaan eteenpäin kohti yrityksen toivomaa konversiota.

Kun sivulla kävijä pystyy muutaman sekunnin vilkaisulla vastaamaan seuraaviin kysymyksiin, urasivut ovat meidän mielestämme hyvät:

  • Mitä töitä tässä yrityksessä tehdään?
  • Näkisinkö itseni tässä yrityksessä töissä?
  • Vastaako tämä yritys työelämäpulmiini ja -tarpeisiini?
  • Miten tähän yritykseen voi hakea töihin (vinkit, prosessi, yhteystiedot, call to action -painike tms.)?

Lisäksi hyvien urasivujen kuvamaailma kiteyttää sen, miten yrityksessä on tapana töitä tehdä, minkälainen tunnelma yrityksessä on ja minkälaista kulttuurityyppiä yritys edustaa.

Haluatko meiltä Urasivujenne Auditin ja suositukset urasivujen vaikuttavuuden parantamiseen? 

Kysy meiltä lisätietoa ja vastaamme sinulle viipymättä >>

Kuuntele jakso

Kuuntele jakso tietokoneen desktopilla | Soundcloudissa | Suplassa | Stitcher Radiossa | iTunesissa/Apple podcastissa | Spotifyssa

Jakson kesto: 28:00 min

Jakson sisältö

  • Miksi kasvuyrityksen kannattaa panostaa hyviin urasivuihin?
  • Mitä eroa on rekrysivulla ja urasivulla?
  • Minkälainen on hyvä, vaikuttava urasivu?
  • Onko urasivujen päivittäminen IT-hanke?

“Minkälaiset ovat hyvät urasivut: 3 asiaa, jotka löytyvät houkuttelevilta urasivuilta” >>

“Podcast #62: Urasivut Inbound-rekrytoinnin tukena” >>

Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista

Eminen Susanna Rantasen käsikirjoittama ja juontama Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcast on suunnattu modernien kasvuyritysten johdolle, markkinoinnille ja HR:lle.

Tässä maanantaisin ilmestyvässä HR-markkinointipodcastissa tarjoillaan liiketoimintalähtöistä ja luovaa ajattelua talent-yleisöön vaikuttamiseksi.

Vaikuttava Työnantajabrändi© on Eminen Susanna Rantasen kehittämä metodi työnantajabrändin rakentamiseen digitaalisen ajan kasvuyrityksille. Vaikuttavan Työnantajabrändin rakentamisessa hyödynnetään sisältömarkkinointia, vaikuttavaa viestintää sekä sosiaalista mediaa kasvuyrityksen strategisesti ideaaliin kohdeyleisöön vaikuttamiseksi.