Työnantajabrändin rakentamisen tavoitteet – Podcast #80

Työnantajabrändin rakentamisen tavoitteet on tärkeä määrittää työn alkaessa. 

Mitä tavoitteita työnantajabrändille voidaan asettaa?

Mikä on tavoitteen ja mittarin ero?

Mikä on Key Performance Indikaattori?

Viime jaksossa käsitellyn kohdeyleisön määrittämisen lisäksi tavoitteiden asetanta työlle on ensiarvoisen tärkeää resurssien optimoimiseksi ja työn tuottaman hyödyn maksimoimiseksi.

Jos et vielä tutustunut viime jaksoon, kannattaa ladata ainakin tämä maksuton PDF kohderyhmien määrittämisen tueksi.

Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa käsitellään työnantajakuvan rakentamisen tavoitteiden asettamista ja onnistumisen mittaamista.

Työnantajakuvan rakentaminen ja erityisesti työnantajabrändäys on markkinointityötä, jonka tuloksekkuutta on mahdollista optimoida. Mutta optimointia ei voida tehdä, jos ei tiedetä, miltä tavoiteltavan onnistumisen on tarkoitus näyttää.

Kuuntele jakso

Kuuntele jakso Soundcloudissa | Stitcher Radiossa | iTunesissa | Spotifyssa

Jakson kesto: 44:02 min

Työnantajabrändin rakentamisen tavoitteet tulevat HR-strategiasta

Työnantajabrändin rakentamisen tarpeet tulevat yrityksen HR-strategian ja rekrytoinnin painopisteistä, jotka puolestaan tulevat yrityksen liiketoimintastrategiasta.

Työnantajabrändin rakentaminen on markkinointiviestintää, eli mitä sellaista strategisia painopisteitä HR-strategiassa ja rekrytoinnissa on, joihin on mahdollista vaikuttaa suoraan markkinointiviestinnän keinoin?

Työnantajakuvaa ja työnantajabrändiä voidaan mitata vain, jos työnantajabrändille on määritetty tavoitteet.

Lue: Mitä eroa on HR-markkinoinnin mittarilla ja tavoitteella >>

Työnantajabrändin rakentamisen tavoitteet koskevat aina tulevia vuosia, ei seuraavia kuukausia. Me suosittelemme työlle koko ajan eteenpäin siirtyvää 2-3 vuoden perspektiiviä. Tämä johtuu siitä, että ainakin Vaikuttava Työnantajabrändi©️ markkinoinnin metodina keskittyy kuljettamaan yrityksen strategian kannalta tärkeitä kohdesegmenttejä heidän hakijan polullaan kohti yritykselle tarpeellisia konversiopisteitä.B

Työnantajabrändi, joka kuljettaa hakijaa hakijan polulla

Työnantajabrändillä pyritään laajentamaan yrityksen talent-, eli osaajakohdeyleisöä. Yksittäiset rekrytointikampanjat saavat pääasiassa vain kampanjointihetkellä hakuprofiilin mukaiset, aktiiviset työnhakijat toimimaan.

Hakijapolku työnantajabrändin rakentaminen

Työnantajabrändillä pyritään useimmiten tavoittamaan nimenomaan ne osaajat, jotka eivät hae aktiivisesti töitä sillä hetkellä. Vaikuttavan Työnantajabrändi©️ -konseptin pyrkimyksenä on saada nämä valitut yleisöt hakijan polulle, jossa konversio tapahtuu myöhemmin kummallekin osapuolelle ideaaliin aikaan. 

Vahva työnantajabrändi pienentää yrityksen rekrytointionnistumista koskevia paineita, laskee rekrytoinnin suoria kustannuksia, vähentää rekrytointiin käytettävää työmäärää ja nostaa rekrytointionnistumisten todennäköisyyttä. Nämä ovat esimerkkejä työnantajabrändin tavoitteista.

Näin liiketoimintatransformaatioiden kultakaudella hakijan polku voidaan kääntää sisäiseksi työntekijän poluksi tavoitteena työnantajabrändityöllä kuljettaa henkilöstö läpi muutoksen. Silloin konversiopiste voi olla esimerkiksi sitoutuminen uuteen strategiaan tai uuteen kulttuuriin.

Tutustu Link Humansin uuteen Employer Branding Indexiin >>

Tämä artikkeli on julkaistu ensimmäisen kerran 11.2.2019.

Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista

Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen käsikirjoittama ja juontama Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcast on suunnattu modernien kasvuyritysten johdolle, markkinoinnille ja HR:lle. https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg tarjoilee varsin liiketoimintalähtöistä ja luovaa ajattelua talent-yleisöön vaikuttamiseksi.

Vaikuttava Työnantajabrändi© on Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen kehittämä konsepti ja markkinoinnin metodi työnantajabrändin rakentamiseen digitaalisia ja sosiaalisia markkinoinnin keinoja hyödyntäen. Se on kehitetty erityisesti modernien kasvuyritysten skaalautumistarpeita ajatellen.

#emineblogs How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating by Susanna Rantanen
24/04/2024

How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating

header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]

Saattaisit pitää myös näistä
#emineblogs How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating by Susanna Rantanen
24/04/2024

How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating

header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding