Tapsaa synnyttämässä

Olemme loppukeväästä asti tehneet Cybercom Finlandille rekrytointimarkkinointia ja kimppakyydin määränpää on vasta vuoden lopussa. Cybercom tulee rekrytoimaan kymmenia osaajia tämän vuoden aikana ja pääsimme mukaan tälle matkalle lupauksella suunnitella ja toteuttaa heille näkyvää ja tuloksekasta rekrytointimarkkinointia. Cybercomille konseptoimamme kampanja on moniosainen keskittyen verkkoon, erityisesti sosiaaliseen mediaan, ja kaikkia kikkakolmosia ei olla vielä valjastettu käyttöön. Niistä lisää myöhemmässä vaiheessa. Kampanjan keskeisenä hahmona on kuitenkin ”Tapsa, valioluokan ohjelmistoarkkitehti”.

Halusin kertoa teille Tapsasta, sillä kampanja-Tapsan inspiraation lähteenä on ihan oikea cybercomilainen Tapsa. Oikea Tapsa ei tosin ole ohjelmistoarkkitehti. Hän työskentelee asiakasrajapinnassa. Oikea Tapsa innosti meitä siksi, että hänellä on tinkimätön asiakaspalveluasenne. Niin tinkimätön, että Tapsan toimesta kaikki onnistuu ja asiakkaat osaavat kuulemma jo pyytää projekteihin ”Tapsa-takuuta”.

Kampanjamme hahmo sai siis nimensä ja perimmäisen arvonsa oikealta Tapsalta. Loput Ohjelmistoarkkitehti Tapsasta on rakennettu huolellisesti Cybercomin arvojen ja kulttuurin ilmentymäksi. Taustakartoitimme sekä johtoa että työntekijöitä saadaksemme mahdollisimman aidon kuvauksen siitä, minkälaista Cybercomilla on työskennellä ja mitä asioita cybercomilaiset arvostavat toisissaan ja tekemisessä. Puimme nämä yhdeksi hahmoksi ja hänen tarinakseen. Nyt tarina on valmis ja Tapsa on astunut julkisuuteen. Jatkossa Tapsa toimii keskeisenä hahmona Cybercomille tekemässämme rekrytointimarkkinoinnissa.

Kuvauksissa

Oikeaa Tapsaa taisi ujostuttaa, sillä emme saaneet houkuteltua häntä kampanjamme mannekiiniksi. Siihen lupautui Lauri Tampereen toimistolta. Sivuston kuvamateriaali kuvattiin yhden päivän aikana Cybercomin Helsingin toimistolla. Kampanjasivuston teknisestä ja graafisesta toteutuksesta vastasi East, projektista, copysta ja konseptista me Eminessä. Sivuston ylläpito on Cybercomin omassa pilvessä.

Cybercom-Tapsan_kuvaukset-Copyright-Emine

”Tapsa”, eli Lauri onnistui erinomaisesti kuvauksissa, mutta taisimme todeta, että mallin työ ei ole ihan helppoa. Otoksia tuli päivän aikana useasta paikasta, erilaisin asuin, lukuisista kulmista ja satoja kappaleita. Kuriositeettina mainittakoon vielä, että Tapsan päällä oleva villaliivi ja yhden kuvan Reino-tossut ovat appiukoltani lainassa olleita. Näin näitä juttuja syntyy.

Tästä Tapsaan tutustumaan >>

Katso Behind the Scenes -kuvat:

[nggallery id=10]

Editoitu 27.6 klo 21.50

Alkuvoima East korjattu Eastiksi

 

Blog header with Susanna Rantanen and blog topic Embracing AI in Recruitment How Automation is Transforming Hiring and Employer Branding
03/12/2024

Embracing AI in Recruitment: How Automation is Transforming Hiring and Employer Branding

Blog header with Susanna's image and title What Is Business Storytelling (and Why Your Employer Brand Desperately Needs It)
27/11/2024

What Is Business Storytelling (and Why Your Employer Brand Desperately Needs It)

13 Marketing Trends 2025 Impacting Employer Branding #emineblogs Susanna Rantanen
20/11/2024

13 Marketing Trends 2025 Impacting Employer Branding

These Are The 4 Most Popular Employer Branding Videos on TikTok with a young black woman creating TikTok content on her phone
07/11/2024

These Are The 4 Most Popular Employer Branding Videos on TikTok

Saattaisit pitää myös näistä
Blog header with Susanna Rantanen and blog topic Embracing AI in Recruitment How Automation is Transforming Hiring and Employer Branding
03/12/2024

Embracing AI in Recruitment: How Automation is Transforming Hiring and Employer Branding

Blog header with Susanna's image and title What Is Business Storytelling (and Why Your Employer Brand Desperately Needs It)
27/11/2024

What Is Business Storytelling (and Why Your Employer Brand Desperately Needs It)

13 Marketing Trends 2025 Impacting Employer Branding #emineblogs Susanna Rantanen
20/11/2024

13 Marketing Trends 2025 Impacting Employer Branding