Viimeaikaiset sosiaalisten medioiden algoritmimuutokset puhuvat selkeää kieltä. Nyt tarvitaan työntekijöitä keskustelemaan sosiaaliseen mediaan (yrityksen edustamista) työssä merkityksellisistä asioista. Työntekijälähettilyys on palannut.
Työntekijälähettilyys palaa takaisin
Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg kertoo, miksi työntekijälähettilyys kannattaa nostaa takaisin (HR) some-markkinoinnin aktiivisiin suunnitelmiin ja missä sosiaalisissa medioissa työntekijöistä on algoritmiuudistusten jälkeen erityisesti hyötyä sanan saattajina.
https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg käsittelee työntekijälähettilyyden ensimmäistä aaltoa, joka onneksi tuli ja meni. Ensimmäinen aalto jäi mieliimme spämmiaaltona. Muutama suurempi työnantaja käytti voimaansa väärin ja osti työntekijöidensä sosiaaliset yleisöt.
Mitä opimme ensimmäisestä aallosta?
Mitä olemme oppineet ylipäätään sosiaalisesta mediasta?
Miten meidän kannattaa vaikuttaa työntekijöidemme kautta, kun ynnäämme kahden edellisen kysymyksen vastaukset yhteen?
Kuuntele jakso
Jakson kesto: 41:34 min
Jakson sisältö
- Työntekijälähettilyydestä tuli ruma sana: mitä viime kierroksella oikein tapahtui?
- Työntekijälähettilyys on suosittelumarkkinointia
- Cisco-yhtiön laskema työntekijälähettilyyden vaikuttavuus
- 4 asiaa, joiden pitää olla kunnossa, jotta työntekijälähettilyyden kanssa pääsee käyntiin
- https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn 6 askelta työntekijälähettilyys-ohjelman (vol. 2) käynnistämiseen vuonna 2018
- Case: Miten me Eminessä hyödynnämme henkilökohtaisia verkostojamme sanan saattamisessa
- Case OP-ryhmä: OP:n työntekijät sosiaalisessa mediassa: toimintamalli ja hyödyt
- Työntekijälähettilyys-toimintaan osallistumisen hyöty työntekijälle
Lähteitä ja lisäluettavaa:
Hootsuite 6 step guide to creating employee advocacy program for your business >>
Vertailut: Parhaat Employee Advocacy -alustat >>
@BreannaJacobs: 10 top employee advocacy tools to increase brand reach and ROI >>
Delightful Communications: Employee Advocacy Platforms >>
Case OP: https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn muistiinpanot Petteri Parkkisenniemen puheenvuorosta Lyyti-aamiaisseminaarissa marraskuussa 2017
Link Humans: Employee Advocacy >>
Vaikuttava työnantajabrändi -podcastista
Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen käsikirjoittama ja juontama Vaikuttava Työnantajabrändi -podcast on moderneille kasvuyrityksille ja moderneille HR-ammattilaisille suunnattu podcast. https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg tarjoilee liiketoimintalähtöistä ajattelua talent-yleisöön vaikuttamiseksi. Vaikuttava Työnantajabrändi© on https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen ja Eminen kehittämä konsepti moderniin työnantajabrändin rakentamiseen.
@rantanensusanna jakaa viikoittain käytännön vinkkejä, ideoita ja kokemuksia siitä, miten yritys voi vaikuttaa määrittämiinsä talent-yleisöihin modernin työnantajabrändin rakentamisen, eli tarinallistamisen ja HR-sisältömarkkinoinnin keinoin.