Rakenna työnantajabrändiä kuukausimaksulla (4 syytä, miksi) – Podcast jakso 28

Miksi ihmeessä työnantajabrändiä kannattaa rakentaa kuukausimaksulla?

Millä summalla työnantajabrändiä rakennetaan kuukausittain?

Mitä toimenpiteitä kuukausittainen työ pitää sisällään?

Koska voin odottaa tuloksia?

Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa puhutaan työnantajabrändin kehittämisen kustannuksista sekä siitä, miksi työnantajabrändiä kannattaa tänä päivänä rakentaa ”kuukasikustannuksella”. Olemme tottuneet satunnaisiin kampanjoihin ja toisistaan irrallisiin toimenpiteisiin. Ennen muinoin ne toimivat, koska yleisön huomiosta ei ollut näin valtava, jatkuva kisa. Tänä päivänä kaikki on kuitenkin toisin. 

Myös työnantajabrändiä rakennetaan tietoisuudesta kohti haluttua toimintaa

Brändin rakentaminen kohdeyleisössä tapahtuvasta tietoisuuden heräämisestä yritykselle suotuisaan toimintaan vaatii useamman askelluksen, eikä tapahdu yksittäisen toimenpiteen seurauksena. 

Tuotemarkkinoinnista tuttu AIDA (Awareness – Interest – Desire – Action) -malli kuvaa tyypillistä polkua, jonka kuluttaja käy läpi markkinointiviestinnän avulla herätetystä tietoisuudesta kohti tuotteen ostotapahtumaa.  Tähän malliin kannattaa tutustua myös HR-markkinoinnin suunnittelussa ja työnantajabrändiä kehitettäessä. 

Kampanjointi ei ole enää tehokkainta HR-budjetin käyttöä

Aikana ennen sosiaalista mediaa huomion saaminen oli paljon helpompaa. Siitä ei tarvinnut kilpailla näin paljon. Satunnaiset toimenpiteet – eli kampanjointi – tuotti tuloksia, sillä hyvät kampanjat olivat harvinaista herkkua myös yleisölle. 

Toki yritykselle ideaali työnhakija saadaan edelleen kuljetettua maaliin myös kertaluontoisen kampanjoinnin avulla, mutta tänä päivänä pelkästään huomion voittaminen maksaa meille enemmän kuin aiemmin. Eikä se takaa meille juuri muuta kuin yleisön korvan lotkautuksen. 

Yleisöltä haluamamme toiminta vaatii enemmän. Oikeasti tuloksekas kampanjointi maksaa meille tänä päivänä enemmän kuin mitä keskiverto työnantajayritys on suunnitellut maksavansa. 

Koska HR-budjetit ovat muutenkin niukat, on entistä järkevämpää miettiä, miten käytettävissä oleva budjetti hyödynnetään mahdollisimman kustannustehokkaasti. Tästä nimenomaisesta syystä paljon rekrytoivien kasvuyritysten kannattaa vaihtaa kertaluontoinen rekrytointikampanjointi säännölliseen ja suunnitelmalliseen työnantajakuvan rakentamiseen. Ideaalin yleisön tutkassa pysyminen on fiksumpaa kuin satunnainen esille singahtaminen ja sattumanvarainen kohteeseen osuminen.

Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista

Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen juontama Vaikuttava työnantajabrändi© -podcast on suunnattu moderneille HR-ammattilaisille, jotka haluavat vaikuttaa omalla työllään edustamansa yrityksen liiketoimintastrategian toteuttamiseen ja bisneksen tavoitteiden saavuttamiseen. @rantanensusanna jakaa viikoittain käytännön vinkkejä, ideoita ja kokemuksia siitä, miten yritys voi vaikuttaa määrittämiinsä talent-yleisöihin modernin työnantajabrändin rakentamisen, eli tarinallistamisen ja HR-sisältömarkkinoinnin keinoin.

Jakson sisältö

  • Mitä työnantajabrändin kehittäminen maksaa?
  • Minkälaisella kuukausikustannuksella työnantajabrändiä voidaan jo rakentaa?
  • Mitä taitoja vaikuttavamman työnantajabrändin rakentamiseen tarvitaan?
  • Mitä kaikkea tällainen jatkuvasti tapahtuva työnantajakuvan rakentaminen pitää sisällään?
  • Miksi tavoitteet, mittaaminen ja analytiikan seuraaminen ovat tärkeitä työnantajabrändin kehittämisessä?
  • Miksi kertaluontoinen rekrytointimarkkinointi ei riitä vaikuttavan työnantajabrändin rakentamiseen?
  • 4 syytä, miksi kasvuyrityksen kannattaa kehittää työnantajakuvaa kertarykäysten sijaan vähän koko ajan
  • Missä ajassa Vaikuttava Työnantajabrändi voidaan saavuttaa?

Kuuntele jakso

 

Kuuntele jakso Soundcloudissa

Jakson kesto: 32:52 min

Lue lisäksi: Mitä työnantajabrändin kehittäminen maksaa – Yleisimmät kysymykset >>

Mitä työnantajabrändi maksaa- Emine Vaikuttava Työnantajabrändi v3 (1)

 

These are the three best performing content on Instagram
11/09/2024

These are the three best performing content on Instagram

Employer Branding vs. EVP Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison
04/09/2024

Employer Branding vs. EVP: Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison

Susanna Rantanen Listed as Top 20 Women Leaders to Look Out for in 2024 | NY Weekly Magazine
30/07/2024

Susanna Rantanen Listed as Top 20 Women Leaders to Look Out for in 2024 | NY Weekly Magazine

Article image with title: Say hello to Instagram SEO - How to be better discovered on Instagram, written by Susanna Rantanen. With a graphic image of a young man creating content with lots of Instagram likes pouring on his content.
10/06/2024

Say hello to Instagram SEO

Saattaisit pitää myös näistä
These are the three best performing content on Instagram
11/09/2024

These are the three best performing content on Instagram

Employer Branding vs. EVP Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison
04/09/2024

Employer Branding vs. EVP: Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison

Susanna Rantanen Listed as Top 20 Women Leaders to Look Out for in 2024 | NY Weekly Magazine
30/07/2024

Susanna Rantanen Listed as Top 20 Women Leaders to Look Out for in 2024 | NY Weekly Magazine