Mitä inbound rekrytointi tarkoittaa?
Miten sitä tehdään?
Miten se parantaa rekrytoinnissa onnistumisessa?
Inboundilla viitataan toimenpiteisiin, joiden tavoitteena on saada yritykselle mieluinen yleisö itse toimimaan tavalla, joka on yritykselle suotuisa. Myynnissä tämä tarkoittaa sitä, että potentiaaliset asiakkaat ovat päättäneet ostaa juuri tältä yritykseltä, ja tulevat omatoimisesti joko pyytämään tarjousta tai tekemään tilauksen.
Rekrytoinnissa tämä tarkoittaa sitä, että yritykselle ideaalit osaajat haluavat juuri tähän yritykseen töihin ja antavat kutsua itsensä osaksi yrityksen talent-yhteisöä.
Inbound rekrytointi on paljon enemmän kuin sattumanvaraiset saapuneet avoimet hakemukset. Inbound rekrytointi johtaa mielellään myös avoimiin hakemuksiin tai avointen hakemusten kaltaisiin yhteydenottoihin, mutta ei kenen tahansa työnhakijan toimesta vaan juuri yrityksen tavoitteleman, ideaalin työnhakijan toimesta.
Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista
Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen juontama Vaikuttava työnantajabrändi© -podcast on suunnattu moderneille HR-ammattilaisille, jotka haluavat vaikuttaa omalla työllään edustamansa yrityksen liiketoimintastrategian toteuttamiseen ja bisneksen tavoitteiden saavuttamiseen. @rantanensusanna jakaa viikoittain käytännön vinkkejä, ideoita ja kokemuksia siitä, miten yritys voi vaikuttaa määrittämiinsä talent-yleisöihin modernin työnantajabrändin rakentamisen, eli tarinallistamisen ja HR-sisältömarkkinoinnin keinoin.
Tässä jaksossa https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg kertoo, mitä inbound rekrytointi tarkoittaa, ja miksi kasvuhaluisten ja paljon rekrytoivien yritysten kannattaa harkita siihen panostamista.
”Inbound rekrytoinnin etu on siinä, että sen avulla voidaan saada ote sekä passiivisista että aktiivisista työnhakijoista. Perinteinen rekrytointi tavoittaa vain aktiiviset työnhakijat. Mikä on todennäköisyys, että teille ideaali osaaja aktivoituu työnhaussa juuri silloin kuin teillä käynnistetään rekrytointiprosessi?” https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantanen, Emine
Jakson sisältö
- Mitä inbound rekrytointi tarkoittaa?
- Mitä sillä tavoitellaan?
- Mitä hyötyä siitä on kasvuyrityksille?
- Inbound rekrytoinnin keskeiset toimenpiteet
- Call to actioneiden ja analytiikan merkitys
Kuuntele jakso
Kuuntele jakso Soundcloudissa >>
Jakson kesto: 17:43 min
Ensi viikon jaksossa käsitellään työnantajabrändistrategiaa.
Kuullaan paremmin!
Jaksossa mainitut linkit:
Hubspotin Inbound recruiting -haastattelu Employer Branding -podcastissa (ENG)>>
Hubspotin Inbound Recruiting Methodology >>