Tässä jaksossa aiheena on työmarkkinoiden halutuin osaaja: hyvä tyyppi.
Joitain vuosia sitten erityisesti rekrytointeihin liittyvissä keskusteluissa alettiin puhumaan henkilöstä, joka sai nimekseen Hyvä Tyyppi. Tein noina vuosina paljon asiantuntijarekrytointeja ja lähes joka kerta rekrytoiva esimies sanoi minulle etsivänsä Hyvää Tyyppiä. Hyvä Tyyppi on siitä hauska kaveri, että hän muuttaa ominaisuuksiaan ja muotoaan riippuen siitä, kuka hänet määrittelee. Hyvä tyyppi oli oikeastaan aika subjektiivinen näkemys. Nykyään ehdotan rekrytoimaan strategisesti ideaaleja ammattilaisia. Tässä jaksossa kerron, miten hyvästä tyypistä tuli strategisesti ideaali ammattilainen, mistä heidät tunnistaa ja miksi heidän tunnistamisensa ja rekrytointinsa on kasvuyrityksille todella tärkeää.
Jakson sisältö:
- Kuka se ”hyvä tyyppi” oikeastaan on ja mistä hänet tunnistaa?
- Mikä tekee jostain henkilöstä hyvän tyypin tai huippuosaajan?
- Miten kunkin esimiehen pitäisi määrittää oma hyvä tyyppinsä
- Miksi jokaisen esimiehen kannattaa rekrytoida omaan tiimiinsä vain hyviä tyyppejä
- Hyvästä tyypistä tuli strategisesti ideaali ammattilainen
- Mitä strategisesti ideaali ammattilainen tarkoittaa
- Strategisesti ideaalien ammattilaisten profiilin muuttuminen yrityksen kehittyessä ja yrityksen elinkaaren eri vaiheissa
- HR-ammattilaisen rooli strategisesti ideaalien ammattilaisten tunnistamisessa, rekrytoinnissa ja johtamisessa
Jakson kesto: 23:24
Kuuntele jakso
Kuuntele jakso mobiilisti Soundcloudissa >>
Vaikuttava työnantajabrändi -podcastista
Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen juontama Vaikuttava työnantajabrändi -podcast on tarkoitettu moderneille HR-ammattilaisille, jotka haluavat vaikuttaa omalla työllään edustamansa yrityksen liiketoimintastrategian toteuttamiseen ja bisneksen tavoitteiden saavuttamiseen. @rantanensusanna jakaa viikoittain käytännön vinkkejä, ideoita ja kokemuksia siitä, miten yritys voi vaikuttaa määrittämiinsä talent-yleisöihin modernin työnantajabrändin rakentamisen, eli tarinallistamisen ja HR-sisältömarkkinoinnin keinoin.