Työmarkkinoiden halutuin osaaja, Hyvä Tyyppi – Podcast jakso 10

Tässä jaksossa aiheena on työmarkkinoiden halutuin osaaja: hyvä tyyppi.

Joitain vuosia sitten erityisesti rekrytointeihin liittyvissä keskusteluissa alettiin puhumaan henkilöstä, joka sai nimekseen Hyvä Tyyppi. Tein noina vuosina paljon asiantuntijarekrytointeja ja lähes joka kerta rekrytoiva esimies sanoi minulle etsivänsä Hyvää Tyyppiä. Hyvä Tyyppi on siitä hauska kaveri, että hän muuttaa ominaisuuksiaan ja muotoaan riippuen siitä, kuka hänet määrittelee. Hyvä tyyppi oli oikeastaan aika subjektiivinen näkemys. Nykyään ehdotan rekrytoimaan strategisesti ideaaleja ammattilaisia. Tässä jaksossa kerron, miten hyvästä tyypistä tuli strategisesti ideaali ammattilainen, mistä heidät tunnistaa ja miksi heidän tunnistamisensa ja rekrytointinsa on kasvuyrityksille todella tärkeää.

Jakson sisältö:

  • Kuka se ”hyvä tyyppi” oikeastaan on ja mistä hänet tunnistaa?
  • Mikä tekee jostain henkilöstä hyvän tyypin tai huippuosaajan?
  • Miten kunkin esimiehen pitäisi määrittää oma hyvä tyyppinsä
  • Miksi jokaisen esimiehen kannattaa rekrytoida omaan tiimiinsä vain hyviä tyyppejä
  • Hyvästä tyypistä tuli strategisesti ideaali ammattilainen
  • Mitä strategisesti ideaali ammattilainen tarkoittaa
  • Strategisesti ideaalien ammattilaisten profiilin muuttuminen yrityksen kehittyessä ja yrityksen elinkaaren eri vaiheissa
  • HR-ammattilaisen rooli strategisesti ideaalien ammattilaisten tunnistamisessa, rekrytoinnissa ja johtamisessa

Jakson kesto: 23:24

Kuuntele jakso


Kuuntele jakso mobiilisti Soundcloudissa >>

Vaikuttava työnantajabrändi -podcastista

Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen juontama Vaikuttava työnantajabrändi -podcast on tarkoitettu moderneille HR-ammattilaisille, jotka haluavat vaikuttaa omalla työllään edustamansa yrityksen liiketoimintastrategian toteuttamiseen ja bisneksen tavoitteiden saavuttamiseen. @rantanensusanna jakaa viikoittain käytännön vinkkejä, ideoita ja kokemuksia siitä, miten yritys voi vaikuttaa määrittämiinsä talent-yleisöihin modernin työnantajabrändin rakentamisen, eli tarinallistamisen ja HR-sisältömarkkinoinnin keinoin.

Blog image Mastering Persuasive Communication in Direct Sourcing
21/09/2024

Mastering Persuasive Communication in Direct Sourcing

Blog header with texh Does your career offer fix a job seeker's problem
18/09/2024

Fixing your ideal job seeker’s problem with your career offer – a paradigm shift!

These are the three best performing content on Instagram
11/09/2024

These are the three best performing content on Instagram

Employer Branding vs. EVP Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison
04/09/2024

Employer Branding vs. EVP: Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison

Saattaisit pitää myös näistä
Blog image Mastering Persuasive Communication in Direct Sourcing
21/09/2024

Mastering Persuasive Communication in Direct Sourcing

Blog header with texh Does your career offer fix a job seeker's problem
18/09/2024

Fixing your ideal job seeker’s problem with your career offer – a paradigm shift!

These are the three best performing content on Instagram
11/09/2024

These are the three best performing content on Instagram