Saavuta yksiselitteinen työnantajakuva ja parempi tunnettuus tärkeissä kohderyhmissänne sosiaalisia medioita hyödyntävän työnantajakuvaviestinnän keinoin.
Tämä on sinulle, joka kehität JO työnantajakuvaanne somessa tapahtuvin julkaisuin ja sisällöin.
Kaipaatko parempaa otetta ja kontrollin tunnetta työsi employer branding -työn tueksi?
Odotetaanko sinulta näyttöjä kustannustehokkaasta ja rekrytoinnin haasteisiin oikeasti vaikuttavasta työnantajakuvan kehittämisestä?
Tuskailetko sisältöideoinnin ja ajan riittävyyden kanssa?
Sosiaalista mediaa hyödyntävä sisältömarkkinointi on edelleen paras ja kustannustehokkain tapa kasvattaa yrityksenne työnantajakuvallista tunnettuutta.
Mikäli työtä tehdään selkein pääviestein, säännöllisesti ja kohdeyleisölle merkityksellisellä tavalla.
Tästä verkkovalmennuksesta saat tiiviissä paketissa kaiken tarvitsemasi tiedon miten onnistut juurikin tuossa.
Systemaattisen toimintamallin lisäksi opit ideoimaan, tekemään tätä työtä tehokkaammin, osallistamaan organisaatiota ja välttämään ne tyypillisimmät some-sudenkuopat.
Seuraava ja viimeinen kierros tätä verkkokurssia käynnistyy tammikuussa ja kestää 12 viikkoa, maaliskuun loppuun asti.
Kurssimoduulit julkaistaan viikkotahdissa, mutta voit päättää oman opiskeluaikataulusi omaan kalenteriin sopivaksi.
Työnantajakuvan kehittäminen ja johtaminen sosiaalisessa mediassa kuulostaa helpolta, mutta osoittautuu usein kuormittavaksi ja tehottomaksi. Paitsi, jos sinulla on kirkkaat tavoitteet ja selkeä suunnitelma, jota toteuttaa.
- Onko työnantajakuvan kehittäminen vastuullasi?
- Koetko epävarmuutta työnantajakuvan kehittämisen tavoitteista?
- Mietitkö, miten sosiaalisesta mediasta saa eniten irti työnantajakuvaa kehitettäessä?
- Tuntuuko sinusta hankalalta keksiä sopivia julkaisuaiheita?
- Onko sinun vaikeaa saada työlle riittäviä resursseja?
- Odotetaanko sinulta näyttöjä kustannustehokkaasta ja rekrytoinnin haasteisiin oikeasti vaikuttavasta työnantajakuvan kehittämisestä?
- Mietitkö, miten yrityksessänne tapahtuvat digitalisaation ja koronapandemian aiheuttamat muutokset tulisi huomioida työnantajakuvan kehittämisessä?
Eminen NKTAKS – Näin kehität ja johdat työnantajakuvaa somessa -verkkovalmennuksen avulla voit lopettaa työnantajakuvan kehittämisestä murehtimisen. Opit Eminen Susannan avulla kaiken olennaisen siitä, miten käynnistää, kehittää ja johtaa tavoitteellista ja tuloksia tuottavaa työnantajakuvatyötä sosiaalisessa mediassa aikana, jolloin kohdeyleisön huomion voittaminen vain vaikeutuu koko ajan.
Sosiaalinen media on kiistatta edelleen kaikkein paras ja kustannustehokkain media työnantajakuvan kehittämiseen.
Kustannustehokkuus syntyy tavoitteellisestä ja kestävästä tekemisestä, jonka aikana tavoittelemanne työnantajamielikuvat painuvat pysyvästi kohdeyleisönne mieliin.
Tarvitsette tähän selkeät työnantajakuvan kehittämisen tavoitteet, kunnollisen suunnitelman sekä valmiudet sitoutua pitkäjänteiseen työnantajakuvaviestintään.
Kuulostaako työläältä?
Vannon, että nykyinen tapanne kehittää työnantajakuvaa somessa on todennäköisesti samaan aikaan sekä huomattavasti paljon työläämpää että tehottomampaa.
Eminen NKTAKS – Näin kehität ja johdat työnantajakuvaa somessa -verkkovalmennuksessa opit kehittämään ja johtamaan tavoitteellista työnantajakuvatyötä sosiaalisessa mediassa Eminen Vaikuttava Työnantajabrändi Metodin mukaisin opein. Kun sinulla on selkeä suunnitelma ja kirkas käsitys siitä, miltä onnistuminen näyttää, tiedät myös, miten välttää onnistumista hidastavat tai estävät sudenkuopat.
”Sain luotua kurssilla itselleni ymmärryksen työnantajakuvasta ja laajemmasta kokonaisuudesta, johon se kytkeytyy.
Opin suunnittelumallin, jota hyödyntäen lähdin pohtimaan työnantajakuvan rakentamista ja kehittämistä.
Sain konkreettisia vinkkejä some-sisältöjen laatimiseen, ja hahmotin datan merkityksen sekä pääviestien määrittelyvaiheessa että toimenpiteiden onnistumisen arvioinnissa.
Ja ennen kaikkea ymmärsin, kuinka tärkeää onkaan omaksua some-sisältöjen näkökulmaksi ”It’s not about us, it’s about them”.
Lisäksi oli hyvin olennaista oivaltaa, että työnantajakuvan kehittäminen ja rekrytointikampanjoita koskevat some-julkaisut ovat erillisiä asioita, joilla on erilaiset tavoitteet.
Maraton vs. sprintti -vertauskuva osui ja upposi!”
Katariina Karelehto, Elomatic
”Kurssi ylitti odotukseni. Oletin kurssin sisältävän laadukkaan mutta suht. yleisen katsastuksen somen eri kanavien erityispiirteistä ja sen mahdollisuuksista. Kurssi veikin todella käytännöllisten esimerkkien kautta kädestä pitäen tekemisen ytimeen.
En pelkästään oppinut eri somen piirteitä vaan sain myös hyvin strategisen näkökulman mitä kanavia on hyvä käyttää mihinkin (ja miten). Lisäksi katsastuksen mitä toimii Suomen markkinoilla ja mitä ei.”
Anna Malytcheva, Talent Acquisition Specialist, LeadDesk
”Kurssi sopii mainiosti työnantajamielikuvan (ja työnantajabrändin) kehittämisestä kiinnostuneille, joilla ei ole aikaa käydä läpi Eminen mainioita podcastiä ja blogeja.
Tällä kurssilla saa tarvittavan kiteytyksen tärkeimmistä teemoista, ja kurssin jälkeen on myös helpompaa hakea lisätietoa itselleen tärkeimmistä osa-alueista, kun lähtee soveltamaan oppeja käytännössä.”
Raisa Aromaa, Communication Lead, Insta Group
”Tämä valmennus on mielestäni tosi hyvä! Paljon asiaa, informatiivinen ja hyvä paketti! Susanna selittää asioita hyvin esimerkkien kautta.”
Aino Lehtinen, HR-koordinaattori, Fennia
”Uskomattoman kattava kokonaispaketti sosiaalisen median mahdollisuuksista ja uhkista työnantajakuvan kehittämisessä. Susannalle kiitos miellyttävästä ja rauhallisesta tavasta puhua ja artikuloida.
Kurssilla käsiteltiin hyviä pointteja selkein ja hauskoinkin esimerkein. Tästä kurssista HR, markkinoinnista vastaavat ja sosiaalisen median spesialistit saavat varmasti työkaluja työnantajakuvansa kehittämiseen”.
Outi Ahorinta, Manager, People & Culture, Analyse²
Tämä verkkokurssi sopii sinulle, jos...
…koet edelleen epävarmuutta siitä, mitä kaikkea työnantajakuvan kehittämisen somessa pitäisi pitää sisällään, mihin kaikkeen ajan pitäisi riittää ja miltä onnistumisen kuuluu näyttää.
…sinulta odotetaan suunnitelmallista työnantajakuvan kehittämisen toteuttamista ja johtamista, ja haluat varmistua siitä, että tekemäsi päätökset ja valinnat johtavat haluttuihin työnantajakuva-tuloksiin.
…haluat varmistua siitä, että tavoittelemanne mielikuvat kirkastuvat ja vahvistuvat, työnantajakuvanne kehittäminen kantaa hedelmää ja tulosta – ilman, että säännöllinen tekeminen muodostuu liian raskaaksi.
”Eminen Työnantajakuvan kehittäminen käyntiin somessa -verkkokurssi oli selkeä kokonaisuus, joka tarjosi paitsi paljon tietoa ja oivalluksia, myös konkreettisia käytännön vinkkejä työnantajakuvan kehittämiseen sosiaalisessa mediassa. Suosittelen lämpimästi!”
Anne, HR Specialist
”Kurssin laaja sisältö avataan selkeästi kohta kohdalta ja sen avulla on helppo lähteä rakentamaan omaa some -työtään.
Sisältö pitää huolen, että aiheen pariin ei tule syöksyä hötkyillen, vaan someen ja työnantajakuvan kehittämiseen on panostettava aikaa.
Pienet käytännön vinkit ja ”keskity näihin” antoivat konkretiaa tekemisen aloittamiseen.”
Nina, Head of People and Culture, Gapps Oy
”Kiitos vielä kurssista se oli mahtava. Tykkäsin kurssista todella paljon, koska olen visuaalinen ihminen ja opin ja oivallan sitä kautta. Siksi tämä tapa toimi minulle vielä paremmin kuin teidän mahtavat podcastit.
Kurssi vei minut kattavalle oppipolulle työnantajakuvatyön keskeisiin asioihin somessa. Tykkäsin erityisesti siitä, että kurssilla kaikki lähti perusteista ja sen kautta lähdettiin syventämään kuuntelijan ymmärrystä esimerkkien avulla.
Kurssi antoi minulle eväitä fokusoida paremmin yrityksemme työnantajakuvatyön rakentamista sosiaalisessa mediassa ja miten välttää monelle tutut sudenkuopat ja ad hoc -heitot.
Tulevien tavoitteiden ja mittareiden asetantaan on huomattavasti paremmat valmiudet tämän kurssin antamien oivalluksien myötä.
Verkkokurssi on myös joustava tapa sovittaa kurssin videoiden katseleminen itselle sopivaan ajankohtaan, joka mahdollistaa videoihin palaamisen uudestaan aina tarpeen tullen. Suosittelen kurssia kaikille aiheen parissa työskenteleville!”
Ilona Harju, HR Specialist, SOK
”Ihan mahtavaa, että tällainen verkkovalmennus on saatavilla! Käsitellyt aiheet olivat erittäin mielenkiintoisia ja oman työnkuvani kannalta ajankohtaisia.
Pidin myös erityisesti siitä, että videot olivat sopivan mittaisia katsottavaksi muiden työtehtävien lomassa oman aikataulun puitteissa.
Lämmin suositus yhteistyölle Eminen kanssa, sekä tähän verkkovalmennukseen osallistumiselle!”
Päivi Suutarinen, Rekrytointiasiantuntija, Oy Eniro Finland Ab /Sentraali
Etene omaan tahtiisi moduulien ohjaamana
Kurssimoduulit
Moduulit kattavat yhteensä noin 5,5 h (25 videota) opiskelumateriaalia.
Moduuli 1:
”Rethinking employer branding”
Miksi työnantajakuvan kehittäminen on syytä miettiä nyt uudelleen?
Miten digitalisaatio ja koronapandemia ovat vaikuttaneet työelämään ja työnantajakuvan kehittämiseen?
Moduuli 2:
Työnantajakuvan kehittäminen yleisesti ja sosiaalisessa mediassa.
Työnantajakuvan kohdeyleisö.
Moduuli 3:
Sosiaalinen media mediana.
Sometrendit ja ilmiöt koronapandemian seurauksena.
Vuorovaikuttamisen keskeinen rooli somessa.
Miten sosiaalista mediaa kannattaa käyttää, eli mikä toimii ja mikä ei.
Moduuli 4:
Työnantajakuvan kehittämisen tavoitteet ja somesta saatava data.
Työnantajakuvan kehittämisen markkinointianalytiikan ABC.
Moduuli 5:
Näin käynnistät ja johdat työnantajakuvan kehittämistä sosiaalisessa mediassa.
Keskeiset valinnat ja päätökset – pitävä runko työnantajakuvan kehittämiselle.
Toimeenpanemisen suunnittelu.
Työnantajakuvan ja tulosten johtaminen.
Moduuli 6:
”Somesisällön” tuottaminen ja julkaisu käytännössä.
Kestävän huomion voittaminen.
Katsaus kokonaisprosessiin.
Sisällöntuottamisen parhaat käytännöt työnantajakuvan kehittämisessä.
Moduuli 7:
Yhteenveto – Näin onnistumme sosiaalisessa mediassa, eli somessa.
Opit välttämään nämä työnantajakuvan kehittämisen yleisimmät sudenkuopat
"Olemme tehneet vaikka mitä, mutta silti meitä ei tunneta."
Ad hoc -ideat, sattumanvaraiset teksti- ja kuvajulkaisut sekä kuluneiden termien ja adjektiivien yliviljely johtaakin työnantajakuvan puutteeseen. Jos yrityksestä on lukemattomia mielikuvia, onko sillä työnantajakuvaa lainkaan?
"Mistä puhua ja mitä julkaista silloin, kun ei rekrytoida?"
Rekrytointikeskeinen työnantajakuvan kehittäminen loppuu kuin seinään, kun rekrytointiprosessi päättyy. Mistä puhua, mitä julkaista, kun ei voi puhua avoimista työpaikoista?
"Emme edelleenkään tavoita passiivisia työnhakijoita!"
Kun työpaikan vaihto ei ole lainkaan ajankohtaista, harvaa kiinnostaa muiden yritysten urakehitysmahdollisuudet tai tuntemattomien ihmisten uratarinat.
Verkkokurssin hinta ja kurssipaketin sisältö
Kurssimoduulit
Kurssi suoritetaan itseopiskeluna omaan tahtiin.
Osallistumalla tälle verkkokurssille saat henkilökohtaisen katseluoikeuden kurssivideoihin. Katseluoikeus on voimassa 3 kk kurssin alkamisesta.
Moduulien yhteydessä on työnantajakuvan kehittämisen käynnistämistä tukevia tehtäviä, yhteenvetoja sekä poimimiamme hyödyllisiä, teemaan liittyviä lisäsisältölinkkejä.
Niiden kautta voit halutessasi perehtyä moduulien teemoihin vielä syvemmin.
Ladattavat materiaalit
Kurssikokonaisuuteen sisältyy ladattava tehtäväkirja. Se sisältää verkkokurssivideoissa olevat tehtävät ja muutaman extratehtävän työsi tueksi.
Tehtäväkirjan lisäksi saat:
3 videomateriaaleissa esiteltyä ladattavaa tukimateriaalia.
BONUKSENA (arvo 39 €) päivitetty 9-sivuinen Kohdeyleisön segmentointi -opas, jossa esitellään psykograafinen segmentointitapa. Tämä opas ei ole tällä hetkellä saatavilla mistään muualta.
Kurssilaisten FaceBook -ryhmä
Verkkokurssi käydään suljetussa Facebook-ryhmässä, jonne kaikki verkkokurssivideot ladataan osallistujien katsottaviksi.
Tässä ryhmässä voit keskustella muiden osallistujien kanssa, kysyä Susannalta lisäkysymyksiä tai tarkennuksia videoiden sisällöistä ja saada ajoittain myös Eminen Susannalta ja muilta eminaattoreilta kurssiin sisältyvää ryhmäsparrausta.
Verkkokurssin hinta: 595 € (+ alv)
Maksa kätevästi joko luottokortilla, verkkopankkitunnuksilla, verkkolaskulla tai PDF-laskulla.
Kuluttajasuojalain mukaista etämyynnin peruuttamisoikeutta ei ole, sillä digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti aloitetaan suostumuksellasi välittömästi heti materiaalien maksamisen jälkeen.
Tunnistatko itsesi tai yrityksenne tilanteen näistä?
- Pohditte, miten sosiaalisia medioita kannattaa hyödyntää työnantajakuvan kehittämiseen.
- Mietitte, mitä kaikkea sosiaalisissa medioissa voi tehdä työnantajakuvan kehittämiseksi.
- Ette ole varmoja siitä, mitä onnistumisia ja tuloksia voitte odottaa sosiaalisen median avulla.
- Et tiedä, mistä aloittaa.
- Mietit, mistä sosiaalisesta mediasta osaajat tavoittaa parhaiten.
- Haluat tehdä valinnat, joilla myös onnistutte.
- Miten saada onnistumisia pienellä budjetilla?
- Mitä kannattaa tehdä, jos resursseja ei ylipäätään ole antaa tälle työlle paljoa?
Eminen Susanna Rantanen
Tällä kurssilla sinua valmentaa Eminen perustaja ja toimitusjohtaja Susanna Rantanen.
Eminen Susanna tunnetaan modernin osaajamarkkinoinnin pioneerina. Hänen koko toimialaa koskevan pioneerityönsä sekä kehittämänsä Vaikuttava Työnantajabrändi Metodin ansiosta Emine on nostettu Top 10 Employer Branding Agencies in Europe 2020 -listalle yhdysvaltalaisen HR Tech Outlookin toimesta.
Susannaa pidetään erittäin ammattitaitoisena, innostavana ja inspiroivana valmentajana. Hän tähtää valmennuksissa teorian sijaan konkretiaan ja käytännönläheisyyteen.
Kuten kaikki Susannan valmennukset, myös tämän kurssikokonaisuuden sisältö ohjaa Vaikuttava Työnantajabrändi®️ -metodin mukaiseen työnantajakuvan kehittämiseen. Näitä oppeja ja malleja et voi saada mistään muualta!