Miten työnantajabrändin kehittäminen muuttuu? – Podcast #73

Työnantajabrändin kehittäminen ei ole enää samanlaista kuin 20 vuotta sitten. Markkinointiviestinnän keinot ovat monipuolistuneet ja yhä useampi kokee osaavansa tehdä itse. Mitä useampi pyrkii vaikuttamaan, sitä haastavampaa pelkästään huomion voittamisesta tulee. Saman kohdeyleisön huomiosta kilpailevat lukuisat tahot – eivätkä pelkästään kilpailevat työnantajat.

Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg kiteyttää 6 asiaa, jotka kannattaa sisällyttää työnantajabrändin kehittämisen rutiineihin vuonna 2019. Osa niistä saattaa kuulostaa tavanomaisilta. Olen varma, että joku kuuntelija ajattelee, ettei tässä ole mitään uutta. Kokemukseni mukaan ei kuitenkaan ole lainkaan tavanomaista, että kaikki nämä 6 jaksossa esittämäämme asiaa olisivat rutinoituneet arjen toimintaan. Ja siinä piilee se tarvittava muutos: Arjen rutiineissa ja tavoissa, joilla työnantajabrändiä kehitämme.

Miten työnantajabrändin kehittäminen muuttuu?

Viime jaksossa kerroimme niistä syistä, jotka pakottavat työnantajabrändin kehittämisen muutokseen. Moni yritys tekee työnantajakuvan tai työnantajabrändin kehittämiseen liittyviä toimenpiteitä, ja se on mahtava juttu!

Monessa yrityksessä toimenpiteitä tehdään kuitenkin liian harvakseltaan ja vieläpä toisistaan irrallisina ideoina. Niistä puuttuu yrityksen ulkopuolisen yleisön tarvitsema punainen lanka ja erityisesti nykyisessä informaatioilmastossa aivan keskeinen toisteisuus. Mikään markkinointiviestintä ei ole tänä päivänä tehokasta, ellei se sisällä aktiivista dialogia oman yleisön kanssa. Kilpailu yleisön huomiosta on niin kovaa.

Toimenpiteet tuntuvat olevan erityisesti suurempien yritysten kesken myös hyvin samanlaisia. Työnantajabrändin rakentamisen ytimessä on joukosta erottautuminen. Kannustamme yrityksiä olemaan rohkeasti oma itsensä ja rakentamaan selkeästi muista erottuvaa mielikuvaa. Sen sijaan, että etsii muilta ideoita, joita voisi itsekin tehdä, kannattaa miettiä, miten me voisimme tehdä tuon asian eri tavalla, eri kulmasta tai tehdä jotain ihan muuta. Se tulee palkitsemaan. Voimme luvata sen!

Kuuntele jakso

Jakson kesto: 17:04 min

Kuuntele jakso Soundcloudissa | Stitcher Radiossa | iTunesissa | Spotifyssa

Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista

Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen käsikirjoittama ja juontama Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcast on suunnattu modernien kasvuyritysten johdolle, markkinoinnille ja HR:lle ja se ilmestyy joka maanantai. https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg tarjoilee varsin liiketoimintalähtöistä ja luovaa ajattelua talent-yleisöön vaikuttamiseksi. Vaikuttava Työnantajabrändi© on https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen kehittämä konsepti moderniin työnantajabrändin kehittämiseen.

Vaikuttava Työnantajabrändi© on Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen kehittämä konsepti ja moderni työnantajabrändin rakentamisen metodi, joka on kehitetty nopeasti kasvavien ja skaalautuvien yritysten erityistarpeisiin.

#emineblogs How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating by Susanna Rantanen
24/04/2024

How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating

header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]

Saattaisit pitää myös näistä
#emineblogs How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating by Susanna Rantanen
24/04/2024

How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating

header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding