Minkälainen on hyvä urasivu?

 

Yritysten verkkosivut viestivät aika suoraan kuinka tärkeää rekrytointi ja vetovoimaisuus työnantajana yritykselle oikeasti on. Verkkosivut tehdään lähes poikkeuksetta myynnin tueksi, kohderyhmänä ostavat asiakkaat. Työnhakijakohderyhmän tunnistaminen ja puhuttelu unohtuu todella helposti. Pähkäilemme tällä hetkellä itsekin asian kanssa tarpeissamme ja suunnitelmissamme onkin myös tästä syystä uusia nettisivumme kokonaan.

Tekninen alusta sanelee ikävän paljon urasivuja sekä sivujen kehittämismahdollisuuksia. HR-tiimin kannattaa polkea painavasti jalkaansa IT-osaston lattiaan, kun nettisivutoteutuksia suunnitellaan ja tehdään. On nimittäin niin, että kasvuyrityksen nettisivuilla nimenomaan avoimet työpaikat ja ura-osio ovat yleensä suurin liikenteen kohde.

 

Mikä tekee urasivusta hyvän?

Makuasioista ei sovi kiistellä, mutta seuraavat perusasiat lienevät hyvän urasivun lähtökohtia:

1. Löydettävyys – yrityksen verkkosivuilta

2. Informatiivisuus – kohderyhmän hakeman tiedon monipuolisuus ja syvyys

3. Ajantasaisuus – tietojen ajantasaisuus

4. ”Call to action” – ohjeet etenemiseen (mitä tavoitteet ovatkin)

Mikä tekee urasivusta paremman

(+) Houkuttelevuus

(+) Löydettävyys verkossa (SEO)

(+) Sosiaalisuus

Mikä tekisi urasivusta täydellisen

(+) Selkeä tavoitteellisuus, tavoitteiden saavuttamisen mittaaminen ja sivujen optimointi

(+) Läpinäkyvyys – portti yrityksen sisäiseen maailmaan erilaisin toiminnoin ja sisällöin

(+) Yrityskulttuuria ilmentävä ulkonäkö, nokkeluus ja viestinnällinen tyyli

 

(Artikkelin kuva on kaapattu Meetupin urasivuilta.)

 

https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantanen

https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantanen on Eminen co-founder ja Chief Experience Officer. Häntä innostaa yrityskulttuurien kuvantaminen, tarinallistaminen ja visualisointi työelämän innoittamiseksi ja parempien matchien aikaansaamiseksi.

 

These are the three best performing content on Instagram
11/09/2024

These are the three best performing content on Instagram

Employer Branding vs. EVP Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison
04/09/2024

Employer Branding vs. EVP: Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison

Susanna Rantanen Listed as Top 20 Women Leaders to Look Out for in 2024 | NY Weekly Magazine
30/07/2024

Susanna Rantanen Listed as Top 20 Women Leaders to Look Out for in 2024 | NY Weekly Magazine

Article image with title: Say hello to Instagram SEO - How to be better discovered on Instagram, written by Susanna Rantanen. With a graphic image of a young man creating content with lots of Instagram likes pouring on his content.
10/06/2024

Say hello to Instagram SEO

Saattaisit pitää myös näistä
These are the three best performing content on Instagram
11/09/2024

These are the three best performing content on Instagram

Employer Branding vs. EVP Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison
04/09/2024

Employer Branding vs. EVP: Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison

Susanna Rantanen Listed as Top 20 Women Leaders to Look Out for in 2024 | NY Weekly Magazine
30/07/2024

Susanna Rantanen Listed as Top 20 Women Leaders to Look Out for in 2024 | NY Weekly Magazine