Minkälainen on hyvä urasivu?

 

Yritysten verkkosivut viestivät aika suoraan kuinka tärkeää rekrytointi ja vetovoimaisuus työnantajana yritykselle oikeasti on. Verkkosivut tehdään lähes poikkeuksetta myynnin tueksi, kohderyhmänä ostavat asiakkaat. Työnhakijakohderyhmän tunnistaminen ja puhuttelu unohtuu todella helposti. Pähkäilemme tällä hetkellä itsekin asian kanssa tarpeissamme ja suunnitelmissamme onkin myös tästä syystä uusia nettisivumme kokonaan.

Tekninen alusta sanelee ikävän paljon urasivuja sekä sivujen kehittämismahdollisuuksia. HR-tiimin kannattaa polkea painavasti jalkaansa IT-osaston lattiaan, kun nettisivutoteutuksia suunnitellaan ja tehdään. On nimittäin niin, että kasvuyrityksen nettisivuilla nimenomaan avoimet työpaikat ja ura-osio ovat yleensä suurin liikenteen kohde.

 

Mikä tekee urasivusta hyvän?

Makuasioista ei sovi kiistellä, mutta seuraavat perusasiat lienevät hyvän urasivun lähtökohtia:

1. Löydettävyys – yrityksen verkkosivuilta

2. Informatiivisuus – kohderyhmän hakeman tiedon monipuolisuus ja syvyys

3. Ajantasaisuus – tietojen ajantasaisuus

4. ”Call to action” – ohjeet etenemiseen (mitä tavoitteet ovatkin)

Mikä tekee urasivusta paremman

(+) Houkuttelevuus

(+) Löydettävyys verkossa (SEO)

(+) Sosiaalisuus

Mikä tekisi urasivusta täydellisen

(+) Selkeä tavoitteellisuus, tavoitteiden saavuttamisen mittaaminen ja sivujen optimointi

(+) Läpinäkyvyys – portti yrityksen sisäiseen maailmaan erilaisin toiminnoin ja sisällöin

(+) Yrityskulttuuria ilmentävä ulkonäkö, nokkeluus ja viestinnällinen tyyli

 

(Artikkelin kuva on kaapattu Meetupin urasivuilta.)

 

https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantanen

https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantanen on Eminen co-founder ja Chief Experience Officer. Häntä innostaa yrityskulttuurien kuvantaminen, tarinallistaminen ja visualisointi työelämän innoittamiseksi ja parempien matchien aikaansaamiseksi.

 

header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

Lyhytvideoiden 6 etua

Saattaisit pitää myös näistä
header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]