Minkälainen on hyvä urasivu?

 

Yritysten verkkosivut viestivät aika suoraan kuinka tärkeää rekrytointi ja vetovoimaisuus työnantajana yritykselle oikeasti on. Verkkosivut tehdään lähes poikkeuksetta myynnin tueksi, kohderyhmänä ostavat asiakkaat. Työnhakijakohderyhmän tunnistaminen ja puhuttelu unohtuu todella helposti. Pähkäilemme tällä hetkellä itsekin asian kanssa tarpeissamme ja suunnitelmissamme onkin myös tästä syystä uusia nettisivumme kokonaan.

Tekninen alusta sanelee ikävän paljon urasivuja sekä sivujen kehittämismahdollisuuksia. HR-tiimin kannattaa polkea painavasti jalkaansa IT-osaston lattiaan, kun nettisivutoteutuksia suunnitellaan ja tehdään. On nimittäin niin, että kasvuyrityksen nettisivuilla nimenomaan avoimet työpaikat ja ura-osio ovat yleensä suurin liikenteen kohde.

 

Mikä tekee urasivusta hyvän?

Makuasioista ei sovi kiistellä, mutta seuraavat perusasiat lienevät hyvän urasivun lähtökohtia:

1. Löydettävyys – yrityksen verkkosivuilta

2. Informatiivisuus – kohderyhmän hakeman tiedon monipuolisuus ja syvyys

3. Ajantasaisuus – tietojen ajantasaisuus

4. ”Call to action” – ohjeet etenemiseen (mitä tavoitteet ovatkin)

Mikä tekee urasivusta paremman

(+) Houkuttelevuus

(+) Löydettävyys verkossa (SEO)

(+) Sosiaalisuus

Mikä tekisi urasivusta täydellisen

(+) Selkeä tavoitteellisuus, tavoitteiden saavuttamisen mittaaminen ja sivujen optimointi

(+) Läpinäkyvyys – portti yrityksen sisäiseen maailmaan erilaisin toiminnoin ja sisällöin

(+) Yrityskulttuuria ilmentävä ulkonäkö, nokkeluus ja viestinnällinen tyyli

 

(Artikkelin kuva on kaapattu Meetupin urasivuilta.)

 

https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantanen

https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantanen on Eminen co-founder ja Chief Experience Officer. Häntä innostaa yrityskulttuurien kuvantaminen, tarinallistaminen ja visualisointi työelämän innoittamiseksi ja parempien matchien aikaansaamiseksi.

 

Article image with title: Say hello to Instagram SEO - How to be better discovered on Instagram, written by Susanna Rantanen. With a graphic image of a young man creating content with lots of Instagram likes pouring on his content.
10/06/2024

Say hello to Instagram SEO

#emineblogs Celebrating Success Magnet Awards 2024 Winners by Susanna Rantanen
02/05/2024

Celebrating Success: Magnet Awards 2024 Winners Shine Bright in Employer Branding Excellence

#emineblogs How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating by Susanna Rantanen
24/04/2024

How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating

header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

Saattaisit pitää myös näistä
Article image with title: Say hello to Instagram SEO - How to be better discovered on Instagram, written by Susanna Rantanen. With a graphic image of a young man creating content with lots of Instagram likes pouring on his content.
10/06/2024

Say hello to Instagram SEO

#emineblogs Celebrating Success Magnet Awards 2024 Winners by Susanna Rantanen
02/05/2024

Celebrating Success: Magnet Awards 2024 Winners Shine Bright in Employer Branding Excellence

#emineblogs How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating by Susanna Rantanen
24/04/2024

How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating