Minkälainen on hyvä urasivu?

 

Yritysten verkkosivut viestivät aika suoraan kuinka tärkeää rekrytointi ja vetovoimaisuus työnantajana yritykselle oikeasti on. Verkkosivut tehdään lähes poikkeuksetta myynnin tueksi, kohderyhmänä ostavat asiakkaat. Työnhakijakohderyhmän tunnistaminen ja puhuttelu unohtuu todella helposti. Pähkäilemme tällä hetkellä itsekin asian kanssa tarpeissamme ja suunnitelmissamme onkin myös tästä syystä uusia nettisivumme kokonaan.

Tekninen alusta sanelee ikävän paljon urasivuja sekä sivujen kehittämismahdollisuuksia. HR-tiimin kannattaa polkea painavasti jalkaansa IT-osaston lattiaan, kun nettisivutoteutuksia suunnitellaan ja tehdään. On nimittäin niin, että kasvuyrityksen nettisivuilla nimenomaan avoimet työpaikat ja ura-osio ovat yleensä suurin liikenteen kohde.

 

Mikä tekee urasivusta hyvän?

Makuasioista ei sovi kiistellä, mutta seuraavat perusasiat lienevät hyvän urasivun lähtökohtia:

1. Löydettävyys – yrityksen verkkosivuilta

2. Informatiivisuus – kohderyhmän hakeman tiedon monipuolisuus ja syvyys

3. Ajantasaisuus – tietojen ajantasaisuus

4. ”Call to action” – ohjeet etenemiseen (mitä tavoitteet ovatkin)

Mikä tekee urasivusta paremman

(+) Houkuttelevuus

(+) Löydettävyys verkossa (SEO)

(+) Sosiaalisuus

Mikä tekisi urasivusta täydellisen

(+) Selkeä tavoitteellisuus, tavoitteiden saavuttamisen mittaaminen ja sivujen optimointi

(+) Läpinäkyvyys – portti yrityksen sisäiseen maailmaan erilaisin toiminnoin ja sisällöin

(+) Yrityskulttuuria ilmentävä ulkonäkö, nokkeluus ja viestinnällinen tyyli

 

(Artikkelin kuva on kaapattu Meetupin urasivuilta.)

 

https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantanen

https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantanen on Eminen co-founder ja Chief Experience Officer. Häntä innostaa yrityskulttuurien kuvantaminen, tarinallistaminen ja visualisointi työelämän innoittamiseksi ja parempien matchien aikaansaamiseksi.

 

Blog header #eminenblogissa Employer Branding Events and Conferences in 2024 - A Curated List
19/11/2023

Employer Branding Events and Conferences in 2024 – A Curated List

#eminenblogissa ENG Why do you need an employer brand strategy and a plan
14/11/2023

Why do you need an employer brand strategy and a plan?

#eminenblogissa ENG Introducing The Magnetic Employer Branding Method™️
14/11/2023

The Magnetic Employer Branding Method™️ – The #1 approach to employer branding

Blog header #eminenblogissa Työnantajamielikuvan kehittäminen ja budjetti
06/09/2023

Työnantajamielikuvan kehittämisen budjetti

Saattaisit pitää myös näistä
Blog header #eminenblogissa Employer Branding Events and Conferences in 2024 - A Curated List
19/11/2023

Employer Branding Events and Conferences in 2024 – A Curated List

#eminenblogissa ENG Why do you need an employer brand strategy and a plan
14/11/2023

Why do you need an employer brand strategy and a plan?

#eminenblogissa ENG Introducing The Magnetic Employer Branding Method™️
14/11/2023

The Magnetic Employer Branding Method™️ – The #1 approach to employer branding