Instagram-päivitykset ovat olleet tänä vuonna mittavia ja sovellus on saanut runsaasti uusia ominaisuuksia. Yritystileihin ja Instagramin hyödynnettävyyteen HR:n työkaluna nämä uudet ominaisuudet ovat myös tuoneet helppoutta ja hyötyä. Valitsin tähän mielestäni HR:n instaamista varten top 4 mielenkiintoisimmat uudet Instagram-päivitykset, joita loppuvuosi 2017 toi tullessaan.
Instagram-päivitykset – Mitä tapahtui loppuvuonna 2017?
1. Instagram desktopilla
Huomasitko jo, että nykyään Instagram-tykkäyksiä ja kommentteja voi seurata myös desktopilta? Pääset lukemaan kommentteja ja reagoimaan niihin Facebookin postilaatikosta käsin. Tämä on tervetullut uudistus monille, jotka käyttävät Facebookia mieluummin desktopilla, kuin mobiilissa. Seuraajien kommentit ovat arvokkaita ja niihin kannattaa reagoida nopeasti, joten tätä Instagram-päivitystä kannattaa vähintäänkin testata.
2. Instagram Stories -kohokohdat
Instagram Storiesin ikävä puoli on ollut se, että tarinat katoavat 24 tunnissa. Olenkin aiemmin suositellut tallentamaan kaikki yrityksen profiiliin julkaisut tarinat myöhempää tarkoitusta varten. Nykyään kuitenkin kaikki Stories -julkaisut tallentuvat automaattisesti Instagramin omaan arkistoon, jota ei automaattisesti näytetä muille.
Arkistoiduista videoista ja kuvista voi luoda profiiliin koska vain kohokohtia seuraajien katsottavaksi. Jos esimerkiksi innostuit HR-työhön ideoimistani Stories-sisällöistä, voit tehdä niistä jatkossa kohokohtia, jolloin esimerkiksi rekrytoinnin etenemisestä kertova Instagram-tarina säilyy jatkuvasti katsottavana yrityksen profiilissa.
3. Regram-painike
Regram-painike on Instagram-päivitys, jota monet ovat odottaneet kuin kuuta nousevaa. Se ei vieläkään ole kokonaan saapunut, mutta se on tulossa. Painiketta testataan jo valituilla käyttäjillä ja sitä odotetaan saapuvaksi pian. Aiemmin olemme käyttäneet esimerkiksi työntekijöiden jakamien Instagram-julkaisujen edelleen jakamiseen yrityksen profiiliin Repost-sovellusta, mutta pian tätä ylimääräistä koukeroa ei enää tarvita, vaan julkaisut voi jakaa suoraan Instagram-sovelluksessa. Näin koko työyhteisön tuottamaa Instagram-sisältöä on entistä helpompi jakaa yrityksen profiilissa.
4. Seuraa hashtagia
Onko yrityksellänne työpaikan oma, eläväinen hashtag? Nyt voit seurata, mitä hashtagin takana tapahtuu ja mitä yhteisösi ja muut fanisi julkaisevat tunnisteellanne. Saat uutisvirtaasi parhaat julkaisut tunnisteella; reagoi ja tykkää siis ensimmäisten joukossa!