HR-markkinoinnin funnel kuuluu modernin työnantajakuvan kehittäjän ja työnantajabrändin rakentajan työkalupakkiin.
Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa esitelty ja käsitelty HR-markkinoinnin funnel on strategisesti suunniteltu HR-markkinoinnin kanava- ja mediakokonaisuus. Sen hyödyt tulevat esille erityisesti rekrytointimarkkinointia pitkäjänteisemmissä HR-markkinoinnin toimissa, eli markkinointipainotteisessa työnantajakuvan kehittämisessä ja työnantajabrändin (employer brand) rakentamisessa.
Mikä ihmeen HR-markkinoinnin funnel?
HR-markkinoinnin funnel on yhtä kuin se markkinointikanavien ja markkinointimedioiden kokonaisuus, jonka olette strategisesti valinneet yrityksenne HR-markkinoinnin työkalupakkiin. HR-markkinointi terminä käsittää sekä rekrytointimarkkinoinnin, työnantajakuvan kehittämisen että työnantajabrändin rakentamisen (employer branding). Oma HR-markkinointinne funnel voi keskittyä esimerkiksi pelkästään rekrytointimarkkinointiin tai pelkästään markkinoinnin toimenpitein tapahtuvaan työnantajakuvan kehittämiseen tai työnantajabrändin rakentamiseen.
Vaikuttavaan Työnantajabrändiin HR-markkinoinnin funnel liittyy keskeisesti, sillä Vaikuttava Työnantajabrändi -metodi kutsuu yritykselle ideaalit osaajat Hakijan Polulle yrityksen kanssa. HR-markkinoinnin funneli on silloin valittu sellaiset pääasialliset mediat ja kanavat, joihin olemme päättäneet keskittyä HR-markkinoinnin toimenpiteissämme Hakijan Polun eri vaiheissa.
Lue ”Informaatioajan Hakijan Polku ja työnantajakuvan kehittäminen” >>
Informaatioaikana kontrolloitu, suunniteltu ja toistuva HR-markkinointi on tehokkaampaa ja tuottavampaa
Informaatioaikaan, jota siis paraikaa elämme, ja joka on digitalisaation synnyttämä aikakausi ihmiskunnan historiassa, liittyy keskeisesti informaatiokohinan haaste. Mitä enemmän tuotamme verkkoon sisältöä julkaisujen, kampanjoiden, videoiden, blogien, podcastien, twiittien, Instagram Storyjen jne muodossa, sitä haastavammaksi yleisön huomion voittaminen käy.
HR-markkinoinnin funnel auttaa meitä keskittymään markkinointitoimissamme tiettyihin valitsemiimme kanaviin ja medioihin, sillä tehokas markkinointi edellyttää toistuvia, positiivisia kokemuksia herättäviä kohtaamisia brändin ja yleisön välillä. Tähän on mahdoton päästä HR-markkinoinnin resurssein, ellemme keskity.
Kuuntele jakso
Kuuntele jakso tietokoneen desktopilla | Soundcloudissa | Suplassa | Stitcher Radiossa | iTunesissa | Spotifyssa
Jakson kesto: 25:38 min
Jakson sisältö
- Mikä ihmeen HR-markkinoinnin funnel?
- (Eminen kuvaaman) Informaatioajan Hakijan Polun ja HR-markkinoinnin funnelin yhteys
- HR-markkinoinnin funnelin pääasialliset hyödyt
Alkuperäinen julkaisu 6.1.2020
Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista
Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen käsikirjoittama ja juontama Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcast on suunnattu modernien kasvuyritysten johdolle, markkinoinnille ja HR:lle.
Tässä maanantaisin ilmestyvässä HR-markkinointipodcastissa tarjoillaan liiketoimintalähtöistä ja luovaa ajattelua talent-yleisöön vaikuttamiseksi.
Vaikuttava Työnantajabrändi© on Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen kehittämä metodi työnantajabrändin rakentamiseen digitaalisen ajan kasvuyrityksille. Vaikuttavan Työnantajabrändin rakentamisessa hyödynnetään sisältömarkkinointia, vaikuttavaa viestintää sekä sosiaalista mediaa kasvuyrityksen strategisesti ideaaliin kohdeyleisöön vaikuttamiseksi.