Case Rakettitiede – Rohkea rekryviestintä erottavan työnantajabrändin rakentamiseksi

Rekrytointitarve: Ohjelmistokehittäjät

Rekrytointiviestintä: Työnantajavalttien tunnistaminen, oman äänen kiteyttäminen ja viestiminen sopivissa kanavissa omintakeisen työnantajabrändin syntymiseksi.

Yhteistyön sisältö: 

  • Rekrytointiviestintä ja rekrytointimarkkinoinnin kampanjat
  • Kohdennetut, rohkeat some-mainoskampanjat
  • Työnantajabrändiin ja työnantajabrändin markkinointiin liittyvät sparraukset
  • Urasivujen kehittämisen workshop ja suunnitelma

Tulokset:

  • Rohkea, suoraviivainen Rakettitieteen näköinen rekrytointiviestintä on huomattu: se on provosoinut keskustelua ja kommentointia somessa, neukkareissa ja fudiskentän laidalla
  • Vaikuttajiksi laskettavat ihmiset jakavat mainoksiamme omille verkostoilleen
  • Kampanjat sisältöineen synnyttävät Rakettitieteen nettisivuilla kävijäpiikkejä
  • Mainoskampanjat tuottavat säännöllisesti 1000-1500 linkkiklikkausta
  • Asiakkaat ja työnhakijat kommentoivat ”loistavaa brändiä”

 

Juha Huttunen (oik.)

 

”Tavoitamme entistä paremmin juuri meille sopivat ehdokkaat ja teemme palkkauksia”

”Meidän toimialalla tehdään kilpaa rekryviestintää, ja itsekin pyrimme löytämään ja palkkaamaan niitä kovimpia tekijöitä. Rakettitieteellä on hyvin omanlaisensa kulttuuri, jota porukka on ’Sarkasmitieteeksikin’ tituleerannut. Kun lähdimme hakemaan rekrytointiviestintään apua, meille tärkeintä oli löytää kumppani, joka oivaltaa tämän. Kaipasimme apuja työnantajavalttiemme tunnistamisessa sekä oman äänemme kiteyttämisessä ja viestimisessä sopiviin kanaviin.

Emine ei tarjonnut meille kädenlämpöisiä viestejä ja tekohauskaa sanailua vaan rohkeaa ja suoraviivaista rekryviestintää – juuri meidän näköistämme. Tulokset puhuvat puolestaan. Rekrytointiviestintämme on totisesti huomattu, ja se on provosoinut keskustelua ja kommentointia niin sosiaalisessa mediassa kuin neukkareissa ja fudiskentän laidallakin. Vaikuttajiksi laskettavat ihmiset jakavat mainoksiamme edelleen omille verkostoilleen. Asiakkaat ja työnhakijat kommentoivat säännöllisesti meidän ’loistavaa brändiä’.

Tavoitamme entistä paremmin juuri meille sopivat ehdokkaat ja teemme palkkauksia. Sillä on arvoa, että ulkopuolinen, alan hyvin tunteva ammattilainen osaa katsoa, mikä on oikeasti erilaista, eikä huku massaan.”

 Juha Huttunen, CEO, Rakettitiede
 
 
#emineblogs Celebrating Success Magnet Awards 2024 Winners by Susanna Rantanen
02/05/2024

Celebrating Success: Magnet Awards 2024 Winners Shine Bright in Employer Branding Excellence

#emineblogs How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating by Susanna Rantanen
24/04/2024

How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating

header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Saattaisit pitää myös näistä
#emineblogs Celebrating Success Magnet Awards 2024 Winners by Susanna Rantanen
02/05/2024

Celebrating Success: Magnet Awards 2024 Winners Shine Bright in Employer Branding Excellence

#emineblogs How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating by Susanna Rantanen
24/04/2024

How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating

header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri