Case Rakettitiede – Rohkea rekryviestintä erottavan työnantajabrändin rakentamiseksi

Rekrytointitarve: Ohjelmistokehittäjät

Rekrytointiviestintä: Työnantajavalttien tunnistaminen, oman äänen kiteyttäminen ja viestiminen sopivissa kanavissa omintakeisen työnantajabrändin syntymiseksi.

Yhteistyön sisältö: 

  • Rekrytointiviestintä ja rekrytointimarkkinoinnin kampanjat
  • Kohdennetut, rohkeat some-mainoskampanjat
  • Työnantajabrändiin ja työnantajabrändin markkinointiin liittyvät sparraukset
  • Urasivujen kehittämisen workshop ja suunnitelma

Tulokset:

  • Rohkea, suoraviivainen Rakettitieteen näköinen rekrytointiviestintä on huomattu: se on provosoinut keskustelua ja kommentointia somessa, neukkareissa ja fudiskentän laidalla
  • Vaikuttajiksi laskettavat ihmiset jakavat mainoksiamme omille verkostoilleen
  • Kampanjat sisältöineen synnyttävät Rakettitieteen nettisivuilla kävijäpiikkejä
  • Mainoskampanjat tuottavat säännöllisesti 1000-1500 linkkiklikkausta
  • Asiakkaat ja työnhakijat kommentoivat ”loistavaa brändiä”

 

Juha Huttunen (oik.)

 

”Tavoitamme entistä paremmin juuri meille sopivat ehdokkaat ja teemme palkkauksia”

”Meidän toimialalla tehdään kilpaa rekryviestintää, ja itsekin pyrimme löytämään ja palkkaamaan niitä kovimpia tekijöitä. Rakettitieteellä on hyvin omanlaisensa kulttuuri, jota porukka on ’Sarkasmitieteeksikin’ tituleerannut. Kun lähdimme hakemaan rekrytointiviestintään apua, meille tärkeintä oli löytää kumppani, joka oivaltaa tämän. Kaipasimme apuja työnantajavalttiemme tunnistamisessa sekä oman äänemme kiteyttämisessä ja viestimisessä sopiviin kanaviin.

Emine ei tarjonnut meille kädenlämpöisiä viestejä ja tekohauskaa sanailua vaan rohkeaa ja suoraviivaista rekryviestintää – juuri meidän näköistämme. Tulokset puhuvat puolestaan. Rekrytointiviestintämme on totisesti huomattu, ja se on provosoinut keskustelua ja kommentointia niin sosiaalisessa mediassa kuin neukkareissa ja fudiskentän laidallakin. Vaikuttajiksi laskettavat ihmiset jakavat mainoksiamme edelleen omille verkostoilleen. Asiakkaat ja työnhakijat kommentoivat säännöllisesti meidän ’loistavaa brändiä’.

Tavoitamme entistä paremmin juuri meille sopivat ehdokkaat ja teemme palkkauksia. Sillä on arvoa, että ulkopuolinen, alan hyvin tunteva ammattilainen osaa katsoa, mikä on oikeasti erilaista, eikä huku massaan.”

 Juha Huttunen, CEO, Rakettitiede
 
 
Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

Lyhytvideoiden 6 etua

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

The 6 Benefits of Short-Form Videos

#emineblogs blog header Social Media Marketing in 2024 - Do's and Don'ts [Infographic]by Susanna Rantanen
11/01/2024

Social Media Marketing in 2024 – Do’s and Don’ts [Infographic]

Saattaisit pitää myös näistä
Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

Lyhytvideoiden 6 etua

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

The 6 Benefits of Short-Form Videos