Vain laadukas sisällöntuotanto saa henkilöstön innostumaan edelleen jakamisesta

Laadukas sisällöntuotanto haastaa meitä sisällöntuottajia päivittäin.

Minkälainen sisältö on tavoittelemamme yleisön mielestä riittävän laadukasta?

Määrähän ei korvaa koskaan laatua. Koska sisällöntuotanto on muutenkin aikaavievää, on yksinkertaisesti järkevämpää keskittyä sisällön laatuun määrän sijaan.

Miksi laadukas sisällöntuotanto on niin tärkeää?

Kaiken kaupallisen sisällön tuottamisen tavoitteena on vaikuttaa kohdeyleisöön.

Saada heidät tietoisiksi, uteliaiksi ja kiinnostuneiksi.

Edesauttaa heidän tarvettaan tutustua meihin paremmin.

Saada heidät tarvitsemaan tuotteitamme ja palveluitamme tai kiinnostumaan avoimista työpaikoistamme.

Laadukkaan sisällön mittarina on sisällön synnyttämä vaikutus (impact).

Yleisömme on välitettävä tuotoksistamme.

Miksi muutoin käyttäisimme aikaa sisällöntuottamiseen?

Mitä tekee sisällöstä laadukkaan? 

Laadukkaan sisällön tunnistaa seuraavista tekijöistä:

  • Yleisön on helppo sisäistää sisällön ydinviesti pelkästään selailemalla.
  • Sisältö tarjoaa hänelle välitöntä hyötyä; viihdettä, iloa, olennaista tietoa, inspiraatiota tai osaamista kehittäviä vinkkejä.
  • Pääasiat ovat yksiselitteisiä, eikä niiden tulkitsemiseen kulu turhaan energiaa.

Laadun ujuttaminen sisältöön johtaa siihen, että yleisön ymmärrys aiheesta kasvaa ja he inspiroituvat esimerkiksi tutustumaan aiheeseen syvemmin.

Laadun ujuttaminen sisältöön johtaa siihen, että yleisön ymmärrys aiheesta kasvaa ja he inspiroituvat esimerkiksi tutustumaan aiheeseen syvemmin.

https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantanen

Miten aloitan laadukkaamman sisällön tuottamisen?

Ensimmäinen askel laadukkaampaan sisällöntuotantoon lähtee kohdeyleisön tarpeiden kartoittamisesta.

On mahdoton tuottaa heille hyödyllistä sisältöä tuntematta heidän sometapojaan ja kiinnostuksen kohteitaan.

Koska kyseessä on kaupallinen sisältö, sinun tulee tietysti varmistua, että sisältösi on linjassa yrityksenne ydinviestien ja brändin kanssa.

Vaikka voisimme tuottaa sisältöä mistä tahansa, kaupallisen sisällön tulee aina edistää yrityksen kaupallisia pyrkimyksiä. On kyse sitten työnantajakuvan kehittämisestä, rekrytoinnista tai myynnistä.

Hakukoneoptimoidun, laadukkaan sisällön tuottaminen (eng)

Työntekijät edelleen jakavat vain laadukasta sisältöä

Mikäli ette meinaa saada henkilöstöä sisällön edelleen jakamistalkoisiin, on syytä arvioida jaettavan sisällön laatua.

Puretaan sisällön edelleen jakamisen haastetta lopusta alkuun.

  • Yhtiönne hyötyy parhaiten somessa aktiivisten ja vetovoimaisten työntekijöidenne verkostoista ja seuraajista.
  • Näille työntekijöille heidän jakamiensa ja julkaisemiensa sisältöjen tavoittavuus (reach) on tärkeää. Mikäli tavoittavuus on alhaista, kukaan ei sisältöjä edes näe. Ja se tekee koko sisältöjen jakamisesta hyödyntöntä ajan tuhlausta.
  • Toisin sanoen, hyödytte vain niiden työntekijöiden someavusta, jotka välittävät tavoittavuudestaan ja yleisöstään somessa.
  • Voin kertoa yli vuosikymmenen kokemuksella, että tavoittavuuden ja aktiivisen oman yleisön rakentaminen missä tahansa sosiaalisessa mediassa on varsin vaativaa. 
  • Yksikään tähän satsannut työntekijänne ei tule jakamaan mitä tahansa sisältöä omille verkostoilleen. He jakavat ainostaan heidän seuraajilleen välitöntä hyötyä tuottavaa sisältöä, koska se edistää heidän omia somepyrkimyksiään ja auttaa heitä ylläpitämään tavoittavuuttaan somessa.

Mikäli haluatte saada henkilöstöä työntekijälähettiläiksi, laadukas sisältö on ihan perusedellytys.

Jos ette saa henksua sisällön edelleen jakamistalkoisiin, sisältönne ei todennäköisesti ole riittävän laadukasta heidän seuraajilleen tai hei eivät itse ole aktiivisia somessa.

Ja jos he eivät ole somessa aktiivisia, eipä heistä ole mitään hyötyä yrityksellennekään sisältöjen jakajina.

Lue myös ”8 vinkkiä laadukkaan sisällön tuottamiseen”.

 

Blog header with Susanna Rantanen and blog topic Embracing AI in Recruitment How Automation is Transforming Hiring and Employer Branding
03/12/2024

Embracing AI in Recruitment: How Automation is Transforming Hiring and Employer Branding

Blog header with Susanna's image and title What Is Business Storytelling (and Why Your Employer Brand Desperately Needs It)
27/11/2024

What Is Business Storytelling (and Why Your Employer Brand Desperately Needs It)

13 Marketing Trends 2025 Impacting Employer Branding #emineblogs Susanna Rantanen
20/11/2024

13 Marketing Trends 2025 Impacting Employer Branding

These Are The 4 Most Popular Employer Branding Videos on TikTok with a young black woman creating TikTok content on her phone
07/11/2024

These Are The 4 Most Popular Employer Branding Videos on TikTok

Saattaisit pitää myös näistä
Blog header with Susanna Rantanen and blog topic Embracing AI in Recruitment How Automation is Transforming Hiring and Employer Branding
03/12/2024

Embracing AI in Recruitment: How Automation is Transforming Hiring and Employer Branding

Blog header with Susanna's image and title What Is Business Storytelling (and Why Your Employer Brand Desperately Needs It)
27/11/2024

What Is Business Storytelling (and Why Your Employer Brand Desperately Needs It)

13 Marketing Trends 2025 Impacting Employer Branding #emineblogs Susanna Rantanen
20/11/2024

13 Marketing Trends 2025 Impacting Employer Branding