Vaikuttavampi työnantajabrändi Facebookissa on pohjimmiltaan talent-yleisön kannalta relevanttia viestintää ja vuorovaikutusta heidän kanssaan. Tässä artikkelissa jaan kanssasi neljä helppoa ja yleishyödyllistä teknistä käyttövinkkiä, joiden avulla lisäät työnantajabrändin vaikuttavuutta Facebookissa.
Jos käytät työssäsi Facebookia työnantajakuvan rakentamiseen ja rekrytointiin, suosittelen kiinnittämään huomiota seuraaviin seikkoihin.
-
Jaa Instagramissa julkaistuja kuvia myöhemmin Facebookissa
Tämä on kätevä tapa sisällön uudelleenkierrätykseen. Saman kuvan julkaiseminen kahdessa eri kanavassa samanaikaisesti ei aina palvele julkaisevan tahon etuja, sillä yleisösi ei välttämättä jaksa reagoida jo toisella alustalla näkemäänsä julkaisuun.
Facebook on kuluneen vuoden ajan pyrkinyt integroimaan pääalustan ja Instagramin saumattomasti toisiinsa. Suosittelen hyödyntämään Instagramin ominaisuutta, jonka avulla julkaiset kuvan suoraan yrityksen Facebook-profiilissa parhaiten sopivana ajankohtana.
Näin se toimii:
Valitse kuva, jonka haluat julkaista Facebookissa ja klikkaa kuvan oikeassa yläkulmassa olevaa kolmea pistettä.
Näytölle aukeaa valikko, josta valitaan vaihtoehto “Jaa”.
Valitse Facebook ja siirryt suoraan yrityksesi Facebook-sivun julkaisunäkymään.
Huomaa, että yrityksesi Instagram-profiilin tulee olla linkitetty Facebook-profiiliin, jotta ristiinjulkaiseminen on mahdollista.
-
Elävöitä yrityssivun kansikuva muuttamalla se diaesitykseksi
Facebook lisäsi aiemmin tänä vuonna mahdollisuuden video-kansikuvaan ja visuaalinen trendi saa jatkoa vaihtuvan diaesityksen muodossa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että pystyt valitsemaan useamman kansikuvan, jotka ristihäivyttyvät tyylikkäästi. Ensimmäisenä asiasta tiedon jakoi The Next Webin sosiaalisen median ekspertti Matt Navarra.
Tämä uudistus on vasta tulossa, mutta tätä kannattaa ehdottomasti seurata, sillä se saapunee lähiviikkojen aikana. Huoliteltu, elävä kansikuva on omiaan lisäämään Facebook-profiilin vaikuttavuutta. Jos henkilö klikkaa itsensä profiiliin asti, on hän mitä todennäköisimmin kiinnostunut työpaikasta ja/tai sen tarjoamista palveluista. Tee siis häneen vaikutus.
-
Valitse mainokseen osuvin ”call to action”
Kun puhutaan vaikuttavasta rekrytointiviestinnästä, oikean toimintokutsun valinta on ensiarvoisen tärkeässä asemassa halutun toiminnan kannalta. Facebook-mainoksia suunnitellessa kannattaa toisinaan kokeilla erilaisia call to action -painikkeita.
Tätä kannattaa erityisesti hyödyntää, kun parhaan mainossisällön optimoiva Dynamic Creative -ominaisuus tulee palvelussa käyttöön.
-
Aktivoi Messenger-yhteys
Tämä on suositeltavaa erityisesti aktiivisesti sosiaalisessa mediassa läsnäoleville ja keskusteleville yrityksille, jotka haluavat rakentaa välitöntä ja rentoa imagoa. Helppo lähestyttävyys voi olla parhaimmillaan yrityksen kilpailuetu.
Hyvin ylläpidetty keskustelukanava voi myös madaltaa talent-yleisön vuorovaikutuksen kynnystä. Jos saat profiiliisi ”Vastaa hyvin viesteihin” -maininnan, on todennäköistä, että myös yleisösi aktivoituu.
Vaikuttavampi työnantajabrändi Facebookissa – kolme sääntöä
Toivottavasti näistä teknisistä vinkeistä oli sinulle hyötyä! Vaikuttavan työnantajabrändin voisi kiteyttää sosiaalisessa mediassa kolmeen pääpointtiin:
- Laadukas ja yleisölle lisäarvoa tuottava sisältö
- Edustava läsnäolo
- Tyylikäs tekninen toteutus
Viimeisenä mainittu edesauttaa vaikuttavuutta, sillä se vapauttaa huomion itse sisältöön ja sen tarjoajaan.
***
Oliko tästä artikkelista hyötyä sinulle? Jos vastasit kyllä, sinulle saattaisi olla iloa ja inspiraatiota Eminen sosiaalisen median valmennuksista! Tutustu valmennustarjontaamme täällä.