Minkälaiset ovat hyvät urasivut?
Mitä talentit odottavat urasivustolta?
Miten urasivut saadaan tukemaan rekrytointia?
Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg käsittelee yritysten urasivuja ja erityisesti paljon rekrytoivien yritysten urasivuja. https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg kertoo myös, mitkä 6 teknistä urasivujen ominaisuutta tukevat erityisesti inbound-rekrytointia. Mikäli inbound-rekrytointi ei ole sinulle vielä tuttu termi, voit tutustua aiheeseen:
Inbound-rekrytointi on rekrytointimalli yrityksille, jotka rekrytoivat paljon tai jatkuvasti hyvin saman kaltaista osaamista. Tällöin yritys törmää nopeasti tilanteeseen, jossa kysyntä ja aktiivisessa työnhaussa oleva tarjonta eivät vastaa toisiaan.
Urasivut inbound-rekrytoinnin tukena
Paljon rekrytoivien yritysten urasivujen tulee vastata sekä aktiivisten että passiivisten työnhakijoiden tiedon tarpeisiin. Hyvät urasivut toimivat kuten markkinoinnin kampanjasivusto:
- Hyvät urasivut tarjoavat vastauksia sekä aktiivisten että passiivisten työnhakijoiden mielessä oleviin avoimiin kysymyksiin.
- Hyvät urasivut onnistuvat konvertoimaan sivulle saatuja kävijöitä joko rekrytoinnin liideiksi tai suoraan työnhakijoiksi.
Lisää urasivuista Eminen blogissa & podcastissa:
Konvertoi urasivukävijät liideiksi ja hakijoiksi >>
5 sisältöaihioita, joilla kasvavat urasivujen trafiikkia >>
Miksi urasivut ovat niin tärkeät?
Linkedinin 2016 Global Talent Trends Raportin mukaan hakijat eivät hae avointa tehtävää siitä välittömästi kuultuaan tai sen verkossa nähtyään.
- 59% käy yrityksen verkkosivuilla tutustumassa mistä yrityksestä on ylipäätään kyse.
- 66% haluaa ymmärtää paremmin yrityksen kulttuuria ja arvomaailmaa
- 54% haluaa tutustua ensin yrityksen etuihin ja palkitsemisen keinoihin ja
- 50% etsii verkkosivuilta tietoa yrityksen missiosta ja visiosta.
- 91% hakijoista kokee huonosti suunnitellut tai visuaalisesti rahnuiset verkkosivut työnantajabrändiin negatiivisesti vaikuttaviksi
- 75% hakijoista arvioi yrityksen työnantajabrändiä tai työnantajamielikuvaa ennen tehtävään hakemista
- 52% hakijoista tutkii yrityksen sosiaalisia medioita ja verkkosivuja tutustuakseen yritykseen ennen tehtävään hakemista.
Urasivu, jonne on listattu vain yrityksen avoimet työpaikat epäonnistuu todennäköisesti ideaalien ehdokkaiden konvertoimisessa, eli muuttamisessa rekrytoinnin liideiksi ja työnhakijoiksi.
Jakson sisältö
Tässä jaksossa käsitellään urasivuja inbound-rekrytoinnin tukena. Jakson keskiössä ovat 6 teknistä urasivuominaisuutta, jotka tehostavat urasivuista saatavaa hyötyä.
Jaksossa mainitut inspiraatiolinkit:
Ikea: https://high5test.com/strengths-based-career/ikea/
Heineken Go Places: https://goplaces.theheinekencompany.com/en/age-gate
Kuuntele jakso
Kuuntele jakso Soundcloudissa | Stitcher Radiossa | iTunesissa
Jakson kesto: 42:15 min
Jaksossa mainitut linkit
Linkedin Conversion Tracking (”Linkedin Insight Tag”) >>
FAQ Linkedin Insight Tagista >>
What is Facebook Pixel , how it works and how to activate it (Tutorial Video) >>
The Beginners Guide to Facebook Pixel >>
Rakennusliike Lehdon urasivut (Giosgin chat sivun oikeassa alakulmassa) >>
Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista
Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen käsikirjoittama ja juontama Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcast on moderneille kasvuyrityksille ja moderneille HR-ammattilaisille suunnattu podcast. https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg tarjoilee liiketoimintalähtöistä ajattelua talent-yleisöön vaikuttamiseksi. Vaikuttava Työnantajabrändi© on https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen ja Eminen kehittämä konsepti moderniin työnantajabrändin rakentamiseen.
@rantanensusanna jakaa viikoittain käytännön vinkkejä, ideoita ja kokemuksia siitä, miten yritys voi vaikuttaa määrittämiinsä talent-yleisöihin modernin työnantajabrändin rakentamisen, eli tarinallistamisen ja HR-sisältömarkkinoinnin keinoin.