Urasivut inbound-rekrytoinnin tukena – Podcast jakso 62

Minkälaiset ovat hyvät urasivut?

Mitä talentit odottavat urasivustolta?

Miten urasivut saadaan tukemaan rekrytointia?

Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg käsittelee yritysten urasivuja  ja erityisesti paljon rekrytoivien yritysten urasivuja. https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg kertoo myös, mitkä 6 teknistä urasivujen ominaisuutta tukevat erityisesti inbound-rekrytointia. Mikäli inbound-rekrytointi ei ole sinulle vielä tuttu termi, voit tutustua aiheeseen:

Inbound-rekrytointi on rekrytointimalli yrityksille, jotka rekrytoivat paljon tai jatkuvasti hyvin saman kaltaista osaamista. Tällöin yritys törmää nopeasti tilanteeseen, jossa kysyntä ja aktiivisessa työnhaussa oleva tarjonta eivät vastaa toisiaan. 

Urasivut inbound-rekrytoinnin tukena

Paljon rekrytoivien yritysten urasivujen tulee vastata sekä aktiivisten että passiivisten työnhakijoiden tiedon tarpeisiin. Hyvät urasivut toimivat kuten markkinoinnin kampanjasivusto:

  • Hyvät urasivut tarjoavat vastauksia sekä aktiivisten että passiivisten työnhakijoiden mielessä oleviin avoimiin kysymyksiin. 
  • Hyvät urasivut onnistuvat konvertoimaan sivulle saatuja kävijöitä joko rekrytoinnin liideiksi tai suoraan työnhakijoiksi.

Lisää urasivuista Eminen blogissa & podcastissa:

Konvertoi urasivukävijät liideiksi ja hakijoiksi >>

5 sisältöaihioita, joilla kasvavat urasivujen trafiikkia >>

Miksi urasivut ovat niin tärkeät?

Linkedinin 2016 Global Talent Trends Raportin mukaan hakijat eivät hae avointa tehtävää siitä välittömästi kuultuaan tai sen verkossa nähtyään.

  • 59% käy yrityksen verkkosivuilla tutustumassa mistä yrityksestä on ylipäätään kyse.
  • 66% haluaa ymmärtää paremmin yrityksen kulttuuria ja arvomaailmaa
  • 54% haluaa tutustua ensin yrityksen etuihin ja palkitsemisen keinoihin ja
  • 50% etsii verkkosivuilta tietoa yrityksen missiosta ja visiosta.
  • 91% hakijoista kokee huonosti suunnitellut tai visuaalisesti rahnuiset verkkosivut työnantajabrändiin negatiivisesti vaikuttaviksi
  • 75% hakijoista arvioi yrityksen työnantajabrändiä tai työnantajamielikuvaa ennen tehtävään hakemista
  • 52% hakijoista tutkii yrityksen sosiaalisia medioita ja verkkosivuja tutustuakseen yritykseen ennen tehtävään hakemista.

Urasivu, jonne on listattu vain yrityksen avoimet työpaikat epäonnistuu todennäköisesti ideaalien ehdokkaiden konvertoimisessa, eli muuttamisessa rekrytoinnin liideiksi ja työnhakijoiksi.

Jakson sisältö

Tässä jaksossa käsitellään urasivuja inbound-rekrytoinnin tukena. Jakson keskiössä ovat 6 teknistä urasivuominaisuutta, jotka tehostavat urasivuista saatavaa hyötyä.

Jaksossa mainitut inspiraatiolinkit:

Ikea: https://high5test.com/strengths-based-career/ikea/

Heineken Go Places: https://goplaces.theheinekencompany.com/en/age-gate

Kuuntele jakso

 

Kuuntele jakso Soundcloudissa | Stitcher Radiossa | iTunesissa

Jakson kesto: 42:15 min

Jaksossa mainitut linkit

Linkedin Conversion Tracking (”Linkedin Insight Tag”) >>

FAQ Linkedin Insight Tagista >>

What is Facebook Pixel , how it works and how to activate it (Tutorial Video) >>

The Beginners Guide to Facebook Pixel >>

Recruitment Chatbot >>

Rakennusliike Lehdon urasivut (Giosgin chat sivun oikeassa alakulmassa) >>

Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista

Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen käsikirjoittama ja juontama Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcast on moderneille kasvuyrityksille ja moderneille HR-ammattilaisille suunnattu podcast. https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg tarjoilee liiketoimintalähtöistä ajattelua talent-yleisöön vaikuttamiseksi. Vaikuttava Työnantajabrändi© on https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen ja Eminen kehittämä konsepti moderniin työnantajabrändin rakentamiseen.

@rantanensusanna jakaa viikoittain käytännön vinkkejä, ideoita ja kokemuksia siitä, miten yritys voi vaikuttaa määrittämiinsä talent-yleisöihin modernin työnantajabrändin rakentamisen, eli tarinallistamisen ja HR-sisältömarkkinoinnin keinoin.

These are the three best performing content on Instagram
11/09/2024

These are the three best performing content on Instagram

Employer Branding vs. EVP Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison
04/09/2024

Employer Branding vs. EVP: Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison

Susanna Rantanen Listed as Top 20 Women Leaders to Look Out for in 2024 | NY Weekly Magazine
30/07/2024

Susanna Rantanen Listed as Top 20 Women Leaders to Look Out for in 2024 | NY Weekly Magazine

Article image with title: Say hello to Instagram SEO - How to be better discovered on Instagram, written by Susanna Rantanen. With a graphic image of a young man creating content with lots of Instagram likes pouring on his content.
10/06/2024

Say hello to Instagram SEO

Saattaisit pitää myös näistä
These are the three best performing content on Instagram
11/09/2024

These are the three best performing content on Instagram

Employer Branding vs. EVP Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison
04/09/2024

Employer Branding vs. EVP: Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison

Susanna Rantanen Listed as Top 20 Women Leaders to Look Out for in 2024 | NY Weekly Magazine
30/07/2024

Susanna Rantanen Listed as Top 20 Women Leaders to Look Out for in 2024 | NY Weekly Magazine