Urakehitys onnistuu aimoharppauksella suotuisissa olosuhteissa

Vietimme tiimissä maaliskuun alussa merkkipäivää: rakas Siirimme on ollut eminaattori 2 vuotta!

Vain parissa vuodessa lahjakkaan Siirin urakehitys on ottanut aimoharppauksen. Näin tapahtuu, kun olosuhteet ovat suotuisat, motivaatio kohdillaan ja potentiaalia piisaa nopeaan kehittymiseen. Kynäniekasta ja sometaiturista on kasvanut luova ideakone ja asiantunteva HR-sisältömarkkinoinnin konsultti

Urakehitys kahdessa vuodessa koulunpenkiltä asiantuntija-konsultiksi

”Aloitin Eminessä maaliskuussa 2017 lähes suoraan koulun penkiltä. Minulla ei ollut mitään alan kokemusta, mutta minulla oli kirjoittamisen lahja ja erittäin palava halu oppia”, Siiri muistelee.

”Alussa työtehtävät painottuivat tosi paljon kirjoittamiseen. Tein asiakkaille paljon rekrytointimarkkinoinnin projekteja ja artikkeleita, mutta myös Eminen omia markkinointimateriaaleja.”

Siiri muistaa työsuhteen alun olleen hyvin vaativa.

”Menin aikamoisen mankelin läpi. En ole koskaan oppinut niin paljon ja niin lyhyessä ajassa.”

”Täällä Eminessä tekemisen taso on korkea ja laatuvaatimukset kovat. Olen myös itse alusta alkaen asettanut oman työni standardit korkealle”, Siiri jatkaa.

Siiri kertoo, että hän muodosti itse itselleen nopeasti osaamisen kehittämisen rutiinin, koska haluaa oppia koko ajan uutta asiakkaita paremmin auttaakseen. Urakehitys eteni vauhdikkaasti.

Luonteenpiirteistäni auttavaisuus on konsulttityössä substanssiosaamisen rinnalla tärkein.

Siirin vahvuuksiin on aina kuulunut niin kirjallinen kuin visuaalinen luovuus ja isojen kokonaisuuksien hahmottaminen. Myös luontainen empaattisuus on saanut näkyä Eminessä. Onhan se myös yksi Eminen kantavista arvoista, joka tulee esille usein asiakkaiden kanssa muodostuvissa lämpimissä suhteissa.

”Pyrin aina parhaaseen suoritukseen asiakasprojektin alkaessa. Vahvuuksinani ovat ratkaisukeskeisyys, luovuus ja luonteessani korostuva auttavaisuus”, Siiri kertoo.

Oma kokemus työnhakijana todisti työnantajabrändin merkityksen

”Hain aikanaan Emineen avoimella hakemuksella, sillä Eminen omat työnantajabrändiviestit olivat voittaneet huomioni ja vakuuttaneet minut. Emineä hetken seuranneena tiesin viestien perusteella todennäköisesti sopivani Emineen asiantuntijaksi. Ja hyvin sitten sovinkin. Omakohtaisen kokemuksen kautta tiedän, että työ, jota me täällä Eminessä asiakkaille teemme, kannattaa”, Siiri kertoo.

Kuluneiden parin vuoden aikana Siirin asiantuntijarooli ja urakehitys ovat soljuneet hänelle mieluisaan suuntaan. Ei ole sattumaa, että suunta vastaa myös sekä asiakkaiden että Eminen palveluiden kehittymisen suuntaa.

”Tulin pitkään asiakasprojekteihin mukaan vasta sisällöntuotantovaiheessa. Aloin kiinnostua enemmän ja enemmän siitä, miksi oli päätetty tehdä juuri tietynlaisia sisältöjä, tai miksi juuri jotain tiettyä teemaa haluttiin korostaa. Sisällöntuottamista edeltävä strategiavaihe alkoi vetää minua puoleensa urakehityksen kannalta”, Siiri jatkaa.

Myös asiakasyrityksissä on nähtävissä selkeä trendi kampanjointiajattelusta pitkäjänteisempään ja strategisempaan työnantajabrändin rakentamiseen.

Nykyään Siirin työnkuvaan kuuluu monipuolisesti sekä työnantajabrändi- ja sisältöstrategioita, urasivuja, työpaikkailmoituksia, artikkeleita, sankariuratarinoita, video- ja valokuvakäsikirjoituksia ja -ohjauksia, ja paljon muuta. Omaa urakehitystä ja asiakkaiden auttamista ohjaa vahvasti usko omaan tekemiseen ja systemaattiseen työnantajabrändityöhön.

Siiri innostuu asiakkaiden työntekijäkokemuksista ja vaikuttavista brändeistä

Siirin mielestä parhaimpia hetkiä töissä ovat sellaiset, joissa hän on onnistunut auttamaan asiakasta toivottuun lopputulokseen vaativissa tilanteissa.

”Ja sekin on huippua, jos olen pystynyt työni tuloksena tuottamaan hyviä työntekijäkokemuksia asiakasyrityksen työntekijöille. Esimerkiksi videoprojekteissa työntekijät ovat usein todella innostuneita saadessaan osallistua merkittävään projektiin, kertoa omasta tarinastaan ja osaamisestaan”, Siiri kertoo.

 

Entä mihin kohdistuu HR-sisältömarkkinoinnin asiantuntijan kiinnostus ja urakehitys tulevaisuudessa?

”Mielestäni sekä Emine että asiakkaamme, modernit kasvuyritykset elävät todella kiinnostavaa aikaa. Liiketoiminnan transformaatio on arkea meidän asiakkaissa. Siihen liittyy paljon kaaosta, jota eheästi yhdeksi tarinaksi kytketyt työnantajabrändi ja yritysbrändi voivat selkeyttää merkittävästi. Tällaista kokonaisuutta olisi mahtavaa päästä tekemään! Meillä Eminessä on muuten juuri tällainen bisnesstrategiaamme tukeva, asiakkaille ja työnhakijoille yhteinen brändi”, Siiri vastaa.

 

3 faktaa Siiristä

  1. ”Olen matkustellut aina paljon. Tahdon nähdä paikkoja, kohdata ihmisiä ja kuulla erilaisia tarinoita. Reppureissaaminen tuo paljon perspektiiviä siihen, miten maailmaa katsoo ja ihmisiä kohtaa.”
  2. ”Jos en työskentelisi juuri nyt markkinointiviestinnän parissa, olisin ehkä edistämässä toista haaveprojektiani: perustaisin vintage-vaatekaupan. Auttaisin ihmisiä pukeutumaan laadukkaasti käytetyillä vaatteilla. Kyseessä olisi täyden palvelun putiikki, josta saisi myös räätälöityjä vaatteita. Minua kiinnostaa siis myös muun muassa kestävä kuluttaminen.”
  3. ”Tilannekomiikka ja huumori ovat lähellä sydäntäni. Tykkään hauskuuttaa työkavereita muun muassa meemeillä, GIFeillä ja erilaisilla Facebookista löytyvillä huumoriryhmillä. Myös Facebookin Eläinvideokerho on suursuosikkini.”

—————————————————-

Siiri opastaa asiakkaitamme työntekijäkokemusten ja työnantajabrändin tarinallistamisessa yleisölähtöisten, vaikuttavien sisältöjen keinoin. Siirin tavoitat numerosta +358 46 920 9811 tai meilitse siiri@emine.fi.

> Kiinnostaako Siirin urakehitys? Tutustu Siirin alkutaipaleeseen Eminessä: Untuvikon uratarinat

Töihin Emineen?

Tutustu urasivujemme kautta meihin työyhteisönä, työpaikkana, työnantajana sekä Suomen ykköspaikkana erikoistua työnantajabrändin kehittämiseen ja osaajamarkkinointiviestintään.

 

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

Lyhytvideoiden 6 etua

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

The 6 Benefits of Short-Form Videos

Saattaisit pitää myös näistä
#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

Lyhytvideoiden 6 etua