#116 Eminen podcast Eminen brändin rakentamisessa
Tämä Eminen podcast lähti kytemään mielessäni alkuvuodesta 2017 käytyäni San Diegossa Social Media Marketing World -konferenssissa. Podcastit olivat kovasti tuolloin tapetilla Yhdysvalloissa. Sain ḱonferenssista rutkasti inspiraatiota ja käytännön vinkkejä oman...
Mitä työnantajabrändi ja sen kehittäminen maksaa? Usein esitetyt kysymykset
Meiltä kysytään usein, mitä työnantajabrändi ja sen kehittäminen maksaa. Tässä artikkelissa on viisi työnantajakuvan ja työnantajabrändin kehittämiseen liittyvää yleistä kysymystä ja vastausta. Yksinkertaista vastausta kilpailijoista yrityksen erottavaan...
#113 Työnantajabrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa
Työnantajabrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa on yhä tärkeämpää osaajapulasta kärsiville kasvuyrityksille. Sosiaalinen media on muuttanut markkinointia radikaalisti. Jokainen meistä voi olla oma mediansa ja rakentaa omaa yleisöä sosiaalisessa mediassa. Tämä on...
#110 – Perehdytys ja useat palautekeskustelut – Case Emine, osa 2
Perehdytys ja useat palautekeskustelut - joita meillä Eminessä kutsutaan muuten kannustuskeskusteluiksi - ovat mielestämme kriittisiä sekä hyvien tulokaskokemusten muodostumiseksi että tulokkaan tuottavaksi saamisen nopeuttamiseksi. Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi...
#108 – Digitaalinen transformaatio vaatii järeämpää muutosviestintää, osa 2
Digitaalinen transformaatio vaatii järeämpää muutosviestintää kuin mihin organisaatioissa on kenties totuttu. Intrassa jälkikäteen julkaistut tiedotteet muutoksen välietapeista eivät kerta kaikkiaan riitä. Kvartaaleittain pidettävät johdon katsaukset eivät myöskään...
Vaikuttavan työnantajabrändin tarina – mistä kaikki lähti? Podcast #104
Työnantajabrändi, employer branding on nyt aktiivisesti HR-osaajien huulilla. Mutta mikä on Vaikuttavan Työnantajabrändin tarina? Eräs vuonna 2011 tehty "luova kokeilu" oli heti jymymenestys ja siivitti tien vuosia myöhemmin Vaikuttava Työnantajabrändi -ajattelulle....
Employer branding on entistä kriittisempää kasvuyrityksille – Podcast #99
Employer branding on entistä kriittisempää kasvuyrityksille. Miksikö? Siksi, että osaajapula on tutkimusten mukaan korkeimmillaan. Se tarkoittaa sitä, että kasvuyritysten on todella vaikeaa löytää ja palkata tarvitsemansa määrä osaajia. Ja se taas tekee...
Miten uusi työntekijä saadaan nopeammin tuottavaksi?
Miten uusi työntekijä saadaan nopeammin tuottavaksi on kysymys, jota moni kasvuyrittäjä ja kasvuyrityksen palkkaava esimies pohtii. Ainakin viimeistään siinä vaiheessa, kun uuden työntekijän rekrytointiin kohdistuneet odotukset eivät tule lunastetuiksi riittävän...
Näin työnantajakuva ja työnantajabrändi eroavat toisistaan
Työnantajakuva ja työnantajabrändi. Nyt pinnalla olevat termit, jotka käsitetään samaksi. Työnantajakuva ei kuitenkaan ole sama asia kuin työnantajabrändi. Eikä employer brand ole sama asia kuin työnantajakuva. Mutta mitä eroa näillä on? Ja mistä tiedän, kumpaan...
Millaiset ovat hyvät urasivut? 3 asiaa, jotka löytyvät houkuttelevilta urasivuilta
Urasivut ovat asiakaskohderyhmälle suunnattujen verkkosivujenne tapaan yrityksenne ikioma media, jonka kohderyhmänä ovat tavoittelemanne ideaalit talentit. Hyviltä urasivuilta löytävät kiinnostavaa sisältöä niin aktiiviset kuin passiivisetkin työnhakijat. Urasivujen...