Työnantajabrändin omistajuus ja budjetti – HR vai markkinointi? [podcast #102]
Minkä organisaatiofunktion pöydällä työnantajabrändin omistajuus tulisi olla? Kuka päättää miten työnantajabrändin kehitykseen varattu budjetti käytetään? HR? Markkinointi? Viestintä? Talent Acquisition? Nämä kysymykset ovat hyvin yleisiä ja asiakkaamme Eminessä...
15 sisältövinkkiä, joilla voittaa yleisön huomion – Podcast #82
Miten voittaa yleisön huomio verkossa ja sosiaalisessa mediassa informaatioaikakautena? Kuuntele Eminen podcastista 15 vinkkiä.
Informaatioajan Hakijan Polku ja työnantajakuvan kehittäminen
Informaatioajan Hakijan Polku™️ visualisoi työnantajakuvan kehittäjälle, miten työnantajakuvaviestintämme ja -markkinointimme ideaalisti vaikuttaa tavoittelemamme osaajan matkaan hakijan polulla kohti yritykselle ja hänelle hyödyllistä yhteistä konversiopistettä....
Työnantajakuvan kehittämisen tavoitteet vs. rekrymarkkinoinnin tavoitteet [podcast #101]
Tiedätkö mitä eroa on rekrytointimarkkinoinnilla ja työnantajakuvan kehittämisellä? Entä tiedätkö miten näiden tavoitteet eroavat toisistaan? “Yleisesti ajatellaan, että näiden molempien tavoite on sama: hakemusten saaminen relevanteilta työnhakijoilta”,...
Työnantajakuvan kehittäminen somessa koronapandemian jälkeen
Työnantajakuvan kehittäminen somessa, eli sosiaalisessa mediassa ei ole mikään uusi juttu. Mutta tavat ja keinot, joilla työnantajakuvaa kannattaa somessa kehittää sen sijaan muuttuvat tasaisin väliajoin. Se, mikä toimi ja trendasi esimerkiksi ennen koronapandemiaa ei...
#125 Onko teillä hyvät urasivut? | Vaikuttava Työnantajabrändi -podcast
Mitä hyvät urasivut pitävät sisällään? Mitä hyvät urasivut ylipäätään tarkoittavat? Eikö "hyvä" ole kuitenkin subjektiivinen käsitys? Urasivut ovat rekrytoinnille sama kuin yrityksen tuotteita ja palveluita koskevat verkkosivut myynnille. Urasivut ovat myös ainoa...
#137 Työntekijät sosiaalisessa mediassa, 5 vinkkiä | Eminen podcast
Miten työntekijät saa sosiaaliseen mediaan? Miten heitä pitäisi tai kannattaisi ohjeistaa? Miten työntekijöitä voisi inspiroida julkaisemaan ja jakamaan sisältöä yrityksen nimissä? Monessa yrityksessä toivotaan työntekijöiltä parempaa aktiivisuutta yrityksen omien...
Oman äänen löytäminen HR-markkinoinnissa – Podcast #93
Oman äänen löytäminen HR-markkinoinnissa tarkoittaa sitä, että yrityksen oma identiteetti tulee esiin kaikissa HR-markkinoinnin viesteissä ja toimissa. Yhä useampi meille asiakkaaksi tuleva yritys peräänkuuluttaa tarvettaan erottautua. Muista erottautumisesta on...
Työnantajabrändi ilman kuluttajamarkkinoinnin vipua – Podcast jakso 86
Alkuperäinen julkaisu 25.3.2019 Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, miten erilaista on rakentaa työnantajabrändi yritykseen, jossa työhön ei saa valmiiksi tunnetun kuluttajabrändin tukea? Isot kuluttajabränditalot käyttävät kuluttajamarkkinointiin vuosittain...
Vaikuttava Työnantajabrändi on helpotus kasvuyrityksen osaajapulaan | Podcast jakso #102
Alkuperäinen julkaisu 19.8.2019 Vaikuttava Työnantajabrändi on helpotus kasvuyrityksen osaajapulaan. Tämä on kova väite, mutta seisomme rohkeasti väitteen takana. Vaikuttava Työnantajabrändi on helpotus siksi, että se tarjoaa konseptina selkeän ja eheän...