Action! Eli millainen on hyvä uravideo?
Tuntuuko siltä, että kaikki tekevät nyt videoita? Toinen toistaan kekseliäämpiä ja vakuuttavampia. Ei mikään ihme, sillä erilaiset videotuotannot ovat lisääntyneet viime vuosina todella paljon ja vallanneet sijaa myös rekrymarkkinoinnista ja työnantajakuvan...
Case InterQuest – Enemmän irti ”meistä”
InterQuest on osallistavan palvelukehityksen ja digitaalisen markkinoinnin mittauksen ekspertti. InterQuestiläiset ovat joukko intohimoisia co-creationin suunnannäyttäjiä, jotka tekevät palvelukehitystä ja digitaalisen markkinoinnin mittausta yhdessä...
4 avainta onnistuneeseen sisällöntuotantoon
Rekry alkamassa, mutta yrityksen blogi ja some-kanavat humisevat tyhjyyttään. Jostain pitäisi tempaista muutakin sisältöä jaettavaksi kuin pelkkä työpaikkailmoitus, mutta mistä? Jos mietit käsi paniikkinappulalla, riittääkö yhden blogitekstin kasaan pusertaminen...
3 syytä hyödyntää Facebook-mainontaa rekrytoinnissa
Facebook-mainontaa voisi huoletta kuvata vaikkapa rekrytointimarkkinoinnin työkalupakin sveitsiläiseksi linkkuveitseksi. Sellaiseksi vekottimeksi, josta löytyy terä, pora ja apu melkein mihin tahansa pulmaan. Jaa että mistä moinen metafora? Jos ei ole...
Onko Snapchatistä työkaluksi työnantajabrändin rakentamiseen?
Snapchat on mobiilisovellus, joka kaikessa yksinkertaisuudessaan mahdollistaa lyhyiden videoiden, valokuvien ja tekstien julkaisun joko seuraajalistalle tai yksittäisille seuraajille. Verbi "snappaaminen" tarkoittanee sitä, että julkaiset nopeita otoksia...
Kieliasu ja viestintätyyli viimeistelevät timanttiset urasivut
Blogissamme on jo aiemmin annettu vinkkejä urasivujen suunnitteluun ja siihen, minkälainen on hyvä urasivu. Urasivujen suunnittelu- ja sisällöntuottovaiheissa ei pidä myöskään unohtaa huolellista kieliasua, sillä kieli välittää tietoa, kirkastaa työnantajakuvaa ja...
3 tärkeintä johtajan valintakriteeriä
Talouselämä avasi aamun jutullaan "Hyvät tyypit eivät välttämättä osaa johtaa. Tuotetaan johtajia väärillä opeilla." "Hyvän tyypin" määritettä käytetään todella paljon työelämässä. Olen huomannut, että useimmiten sille ei oikein osata antaa sisältöä (mitä se oikeasti...
Poissa feedistä, poissa mielestä
Olemme tilanteessa, jossa informaatiota, materiaalia ja sisältöjä tulee tuutin täydeltä. Sosiaalisen median presenssiä täytyy kynsin hampain ylläpitää, netissä tulee näkyvä ja asiantuntijana erottua, jotta hartaasti rakennettu näkyvyys ja tavoittavuus ei romahda....
Case GE: What’s the matter with Ozzie – korporaatio vastaan startup
Moni teknologia-alan osaajia työllistävä työnantaja miettii kuumeisesti miten nousta esille kaikkien mediaseksikkäiden pelifirmojen ja startupien joukosta. Työnantajakuvan kehittäminen puhuttaa lähes kaikkia asiakkaitamme. IT-alan osaajajoukko on suhteellisen suppea,...
Are you using Simon Sinek’s carrots and tricks?
"Great leaders are able to inspire people to act. Those who are able to inspire, give people a sense of purpose or belonging that has little to do with any external incentive or benefit. Those who truly lead are able to create a following of people who act, not...