Moderni työnantajabrändi – 5 tapaa aloittaa jo tänään, osa 1/2
Moderni työnantajabrändi siirtyy fiilistelystä talent-kohdeyleisön ammatti-identiteettiin vaikuttamiseen. Haluttua työnhakijaa kohdellaan kuin asiakaspalvelustaan tunnetut organisaatiot kohtelevat asiakkaitaan: nostamalla talentin ja yrityksen väliset kohtaamiset sekä...
Työnantaja tee itsestäsi media ja rakenna moderni työnantajabrändi
Tiedätkö, mikä on kasvuhakuisen työnantajan unelma? Se, että kasvumme tekijät, eli tarvitsemamme osaajat ovat meihin oma-aloitteisesti yhteydessä ja me otamme heitä sisään meille optimaalisina hetkinä ilman sen suurempaa rekrytointivaivaa. Kuulostaako...
Case Rakettitiede – Rohkea rekryviestintä erottavan työnantajabrändin rakentamiseksi
Rekrytointitarve: Ohjelmistokehittäjät Rekrytointiviestintä: Työnantajavalttien tunnistaminen, oman äänen kiteyttäminen ja viestiminen sopivissa kanavissa omintakeisen työnantajabrändin syntymiseksi. Yhteistyön sisältö: Rekrytointiviestintä ja...
Verkkosivut työnalla? Vältä nämä 7 tyypillistä verkkosivuviestinnän virhettä.
Jos kysyn sinulta keitä varten yrityksenne verkkosivut on tehty, vastaat varmasti "asiakkaita varten". Jos kysyn sinulta miksi yrityksenne verkkosivut on tehty, epäilen tehtäväksi "asiakkaisiin vaikuttamisen tavalla, joka johtaa kauppaan...
Kolme tapaa tuottaa kirjallista sisältöä sosiaaliseen mediaan
Elämme bloggaamisen ja sisällöntuotannon kulta-aikaa. Informaation valtaamassa maailmassa tuottamamme sisällön todellisella sisällöllä on suuri merkitys. Yleisön huomion saaminen on yhä vaikeampaa. Voimme tuottaa sisältöä erilaisissa formaateissa: tekstinä,...
Miten hyvä työpaikkailmoitus kirjoitetaan? Näin tehostat kohderyhmään vaikuttamista työpaikkailmoituksella.
Työpaikkailmoitus on markkinointiviesti, jonka tavoitteena on saada mahdollisimman monta tehtävän ja tarpeen kannalta sopivaa hakijaa jättämään hakemus määräaikaan mennessä avoimeen tehtävään. Tässä tietokohinassa myös työpaikkailmoituksiin kohdistuu uudenlaisia...
Millä tiedolla yritys vakuuttaa paatuneenkin talentin?
Mitä talentit haluavat tietää työnantajayrityksistä? Tämä lienee se kysymys, mitä me työnantajat ja työnantajabrändäyksen ammattilaiset pohdimme suunnitellessamme ja toteuttaessamme työnantajakuvallisia toimenpiteitä. Dowlingin vuonna 1994 piirtämä vuokaavio kiteyttää...
Näin tarinallistat osaamispolut – Uratarina infograafiksi puettuna
Vetovoimainen työnantajamaine on jokaisen kasvavan asiantuntijayrityksen murheen kryyni. Miten vetovoimaisuus varmistetaan, erityisesti silloin, kun kehittymisen nälkäisille asiantuntijoille ei ole tarjota selkeää urapolkua? Ollako asiasta hiljaa vai tehdäkö...
Mitä moderni työnantajabrändin rakentaminen tarkoittaa?
Me täällä Eminessä puhumme paljon modernista työnantajabrändin rakentamisesta. Mitä sillä tarkoitetaan ja miten se eroaa perinteiseksi kutsumastamme työnantajabrändin rakentamisesta? Tiesitkö, että työnantajabrändin rakentamisen historia ei itse asiassa...
24 sisältöideaa HR-sisältömarkkinointiin työnantajabrändin rakennusaineksiksi
Poimi tästä 24 sisältöideaa HR-sisältömarkkinointiin. HR-sisältömarkkinointi on moderni tapa rakentaa työnantajabrändiä. HR-sisältömarkkinoinnin tavoitteena on vedota ja vaikuttaa haluamaanne talent-yleisöön tarjoamalla inspiraatiota, informaatiota ja virikkeitä...