Työntekijälähettilyys – Eminen suositukset kesälaitumille
Työntekijälähettilyys puhuttaa parhaillaan lukuisissa yrityksissä. Työntekijälähettiläs on tietysti tärkeä osa työnantajakuvan kehittämistä. Kertoohan hän omista kokemuksistaan yrityksenne työntekijänä omille verkostoilleen. Vai kertooko? Jos...
Vain laadukas sisällöntuotanto saa henkilöstön innostumaan edelleen jakamisesta
Laadukas sisällöntuotanto haastaa meitä sisällöntuottajia päivittäin. Minkälainen sisältö on tavoittelemamme yleisön mielestä riittävän laadukasta? Määrähän ei korvaa koskaan laatua. Koska sisällöntuotanto on muutenkin aikaavievää, on yksinkertaisesti järkevämpää...
Eminen 8 vinkkiä laadukkaan sisällön tuottamiseen
Laadukkaan sisällön tuottaminen saattaa äkkiseltään kuulostaa yksinkertaiselta, mutta ei se aina ole. Poimi tästä Eminen 8 vinkkiä laadukkaan sisällön tuottamiseen. Laadukkaan sisällön tuottaminen työnantajaroolissa #1 Sosiaalinen media kohdeyleisön kiinnostuksen...
Tärkeimmät HR-markkinoinnin tavoitteet kasvuyrityksessä
Tiedätkö sinä, mitkä ovat yrityksellenne ne olennaisimmat ja tärkeimmät HR-markkinoinnin tavoitteet? Erityisesti kasvuyrityksissä on erityisen tärkeää helpottaa rekrytointiin liittyviä ponnisteluja ja kertyviä kustannuksia tavoitteellisella HR-markkinoinnilla, eli...
Työnantajamielikuva – Mistä aiotte tulla tunnetuksi vuoden 2023 aikana?
Puhutaan aiheesta työnantajamielikuva ja tunnettuus. Työnantajamielikuva on yleisön käsitys siitä, minkälainen työnantaja yrityksenne on. Tunnettuus taas koskee sitä kuinka suuri yleisö tuntee yrityksenne työnantajana. Mikäli emme aktiivisesti johda...
Työnantajamielikuvan merkitys rekrytoinnissa
Työnantajamielikuvan merkitys rekrytoinnissa puhuttaa rekrytoinnin parissa säännöllisesti työskenteleviä, koska yrityksen veto- ja pitovoimalla on suora vaikutus rekrytointionnistumisiin. Jos yrityksestä on työnantajana markkinoilla liikkeellä pinttyneitä,...
Työnantajamielikuva ja työnantajakuva – ja muut työnantajakuvan kehittämisen keskeiset käsitteet
Työnantajamielikuva ja työnantajakuva - puheissa työnantajakuvan kehittämisen terminologia menee usein sekaisin. Mitä eroa on työnantajamielikuvalla ja työnantajakuvalla? Tarkoittaako työnantajabrändi samaa kuin työnantajakuva? Entä työnantajamaine? Työnantajakuvan...
Työnantajakuvan kehittämisen omistajuus kuuluu yrityksen HR:lle – mitä HR-johtajan pitäisi tietää aiheesta? [podcast #113]
Mietitkö kenelle työnantajakuvan kehittämisen omistajuus yrityksessä kuuluu? Vastaus on yksinkertainen: työnantajakuvan kehittämisen omistajuus kuuluu yrityksen HR:lle. Miksi? "He tuntevat yrityksen ihmiset parhaiten, tuntevat yrityksen toimintakulttuurin ja...
Sähköpostimarkkinointi työnantajakuvan kehittämisessä – tee se näin [podcast #112]
Sähköpostimarkkinointi työnantajakuvan kehittämisessä on tehokas tapa saada osaajat tavoitettua. Se on myös yksi tehokkaimmista markkinoinnin keinoista. Silti sitä ei juurikaan hyödynnetä osaajamarkkinoinnissa, paitsi automatisoitujen “Kiitos...
Markkinointi sosiaalisessa mediassa muuttuu vuonna 2022 – mitä se tarkoittaa? [podcast #111]
Oletko huomannut, että yrityksen markkinointi sosiaalisessa mediassa on muuttunut haastavammaksi? Yleisön tavoittaminen yrityksen julkaisuilla ja heidän sitoutumisensa sosiaalisen median julkaisuihin on muuttunut vaikeammaksi lähes kaikilla suurilla sosiaalisen...