Toistojen merkitys rekrytointimarkkinoinnissa

Asiakkaamme Kilosoft rekrytoi java-osaajia viime vuoden loppupuolella. Toteutimme heille rekrytointimarkkinoinnin kampanjan sosiaalisessa mediassa ja tämä Leon Linkedin-tililtä yhtenä päivänä kampanjan aikana kuvakaapattu graafi näyttää hyvin, mitä toistomarkkinointi tekee työpaikkailmoitukselle.

Veikkaan, että aika moni rekrytointiin liittyvää viestintää tekevä unohtaa boostata ilmoitusta haun ollessa käynnissä. Graafi kertoo hyvin, miten linkin löydettävyys (klikkaukset) laskee päivä päivältä jakelun jälkeen. Joka kerta, kun Linkedin:ssä julkaistua ilmoitusta boostattiin kohderyhmissä sekä Linkedin:ssä että sen ulkopuolella, katselukertoja kuvaavat graafit pompsahtivat ylös (views).

Screen Shot 2014-01-06 at 10.22.22

Alkujulkaisun ja jakelun jälkeen ilmoitusta täytyy boostata kaikissa kanavissa vähintään kerran viikossa. Me Eminessä käytämme asiakkaidemme rekrytointikampanjoiden markkinointiin keskimäärin 50-60 erilaista verkon ja sosiaalisen median kanavaa, väylää, listaa, palstaa jne. Tarkistamme viikottain ilmoituksen tilan ja suoritamme freesaukset, mikäli ilmoitus ei ole enää top 3 -sijoituksella listalla. Tämä vie tietysti aikaa, mutta tuottaa myös merkittäviä tuloksia. Varsinaisen ilmoitustekstin lisäksi käytämme myös muunlaisia materiaaleja, kuten feature artikkeleita, koska kohdeyleisö on syytä pitää posiitivisella mielellä. Saman asian jatkuva pommitus ei tee ketään iloiseksi. Näin asiakkaidemme työnantajakuva ja rekrytointitarve välittyy systemaattisesti huolella valituissa kanavissa ja tulokset näkyvät paremmin tarvetta vastaavina hakijoina ja (hyvien) hakemusten määrän kasvuna.

 

These are the three best performing content on Instagram
11/09/2024

These are the three best performing content on Instagram

Employer Branding vs. EVP Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison
04/09/2024

Employer Branding vs. EVP: Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison

Susanna Rantanen Listed as Top 20 Women Leaders to Look Out for in 2024 | NY Weekly Magazine
30/07/2024

Susanna Rantanen Listed as Top 20 Women Leaders to Look Out for in 2024 | NY Weekly Magazine

Article image with title: Say hello to Instagram SEO - How to be better discovered on Instagram, written by Susanna Rantanen. With a graphic image of a young man creating content with lots of Instagram likes pouring on his content.
10/06/2024

Say hello to Instagram SEO

Saattaisit pitää myös näistä
These are the three best performing content on Instagram
11/09/2024

These are the three best performing content on Instagram

Employer Branding vs. EVP Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison
04/09/2024

Employer Branding vs. EVP: Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison

Susanna Rantanen Listed as Top 20 Women Leaders to Look Out for in 2024 | NY Weekly Magazine
30/07/2024

Susanna Rantanen Listed as Top 20 Women Leaders to Look Out for in 2024 | NY Weekly Magazine