Asiakkaamme Kilosoft rekrytoi java-osaajia viime vuoden loppupuolella. Toteutimme heille rekrytointimarkkinoinnin kampanjan sosiaalisessa mediassa ja tämä Leon Linkedin-tililtä yhtenä päivänä kampanjan aikana kuvakaapattu graafi näyttää hyvin, mitä toistomarkkinointi tekee työpaikkailmoitukselle.
Veikkaan, että aika moni rekrytointiin liittyvää viestintää tekevä unohtaa boostata ilmoitusta haun ollessa käynnissä. Graafi kertoo hyvin, miten linkin löydettävyys (klikkaukset) laskee päivä päivältä jakelun jälkeen. Joka kerta, kun Linkedin:ssä julkaistua ilmoitusta boostattiin kohderyhmissä sekä Linkedin:ssä että sen ulkopuolella, katselukertoja kuvaavat graafit pompsahtivat ylös (views).
Alkujulkaisun ja jakelun jälkeen ilmoitusta täytyy boostata kaikissa kanavissa vähintään kerran viikossa. Me Eminessä käytämme asiakkaidemme rekrytointikampanjoiden markkinointiin keskimäärin 50-60 erilaista verkon ja sosiaalisen median kanavaa, väylää, listaa, palstaa jne. Tarkistamme viikottain ilmoituksen tilan ja suoritamme freesaukset, mikäli ilmoitus ei ole enää top 3 -sijoituksella listalla. Tämä vie tietysti aikaa, mutta tuottaa myös merkittäviä tuloksia. Varsinaisen ilmoitustekstin lisäksi käytämme myös muunlaisia materiaaleja, kuten feature artikkeleita, koska kohdeyleisö on syytä pitää posiitivisella mielellä. Saman asian jatkuva pommitus ei tee ketään iloiseksi. Näin asiakkaidemme työnantajakuva ja rekrytointitarve välittyy systemaattisesti huolella valituissa kanavissa ja tulokset näkyvät paremmin tarvetta vastaavina hakijoina ja (hyvien) hakemusten määrän kasvuna.