Toistojen merkitys rekrytointimarkkinoinnissa

Asiakkaamme Kilosoft rekrytoi java-osaajia viime vuoden loppupuolella. Toteutimme heille rekrytointimarkkinoinnin kampanjan sosiaalisessa mediassa ja tämä Leon Linkedin-tililtä yhtenä päivänä kampanjan aikana kuvakaapattu graafi näyttää hyvin, mitä toistomarkkinointi tekee työpaikkailmoitukselle.

Veikkaan, että aika moni rekrytointiin liittyvää viestintää tekevä unohtaa boostata ilmoitusta haun ollessa käynnissä. Graafi kertoo hyvin, miten linkin löydettävyys (klikkaukset) laskee päivä päivältä jakelun jälkeen. Joka kerta, kun Linkedin:ssä julkaistua ilmoitusta boostattiin kohderyhmissä sekä Linkedin:ssä että sen ulkopuolella, katselukertoja kuvaavat graafit pompsahtivat ylös (views).

Screen Shot 2014-01-06 at 10.22.22

Alkujulkaisun ja jakelun jälkeen ilmoitusta täytyy boostata kaikissa kanavissa vähintään kerran viikossa. Me Eminessä käytämme asiakkaidemme rekrytointikampanjoiden markkinointiin keskimäärin 50-60 erilaista verkon ja sosiaalisen median kanavaa, väylää, listaa, palstaa jne. Tarkistamme viikottain ilmoituksen tilan ja suoritamme freesaukset, mikäli ilmoitus ei ole enää top 3 -sijoituksella listalla. Tämä vie tietysti aikaa, mutta tuottaa myös merkittäviä tuloksia. Varsinaisen ilmoitustekstin lisäksi käytämme myös muunlaisia materiaaleja, kuten feature artikkeleita, koska kohdeyleisö on syytä pitää posiitivisella mielellä. Saman asian jatkuva pommitus ei tee ketään iloiseksi. Näin asiakkaidemme työnantajakuva ja rekrytointitarve välittyy systemaattisesti huolella valituissa kanavissa ja tulokset näkyvät paremmin tarvetta vastaavina hakijoina ja (hyvien) hakemusten määrän kasvuna.

 

#emineblogs Celebrating Success Magnet Awards 2024 Winners by Susanna Rantanen
02/05/2024

Celebrating Success: Magnet Awards 2024 Winners Shine Bright in Employer Branding Excellence

#emineblogs How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating by Susanna Rantanen
24/04/2024

How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating

header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Saattaisit pitää myös näistä
#emineblogs Celebrating Success Magnet Awards 2024 Winners by Susanna Rantanen
02/05/2024

Celebrating Success: Magnet Awards 2024 Winners Shine Bright in Employer Branding Excellence

#emineblogs How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating by Susanna Rantanen
24/04/2024

How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating

header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri