Tulevan vuoden sosiaalisen median trendit ovat taas ajankohtainen puheenaihe. Vaikuttavan työnantajabrändin rakentajat hyödyntävät sosiaalista mediaa monipuolisesti työssään. Voidaksemme hyödyntää sosiaalista mediaa meille optimaalisesti, on meidän tietysti pysyttävä ajantasalla sosiaalisen median trendeistä ja suuntauksista.
Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa esitellään seitsemän Vaikuttavan Työnantajabrändin kannalta olennaista sosiaalisen median trendiä ja suuntausta vuodelle 2020.
Sosiaalisen median trendit
Sosiaalinen media on valtavan tärkeä media ja työväline moderneille HR-markkinoijille oli kyse sitten rekrytointeja tukevasta somemarkkinoinnista, työnantajakuvaan liittyvästä viestinnästä tai työnantajabrändin (employer branding) rakentamisesta.
Monelle meistä on tuttua työpaikkailmoitusten mainostaminen sosiaalisessa mediassa. Sen rinnalla on suositeltavaa tehdä myös sellaisia HR-markkinoinnin toimenpiteitä, jotka hyödyntävät sosiaalisen median tarjoamia mahdollisuuksia paremmin, kuin mitä pelkkä mainostaminen tarjoaa.
Sosiaalisen median optimaalinen hyödyntäminen edellyttää itsensä kartalla pitämistä sekä sosiaalisen median muutoksista että somemarkkinoinnin tehokkuutta ja optimointia koskavan ymmärryksen kehittymisestä.
Tässä jaksossa käsiteltävät sosiaalisen median trendit on valittu nimenomaan HR-markkinointia ja osaajayleisön rakentamista ja osaajiin vaikuttamista silmällä pitäen. Sosiaalisen median suhteen on muitakin suuntauksia ja trendejä, mutta ne eivät kaikki liity HR-markkinointiin.
Katso, mitä sosiaalisen median trendejä korostin vuodelle 2019 >>
[teema-artikkeli jatkuu alla]
Kuuntele jakso
Kuuntele jakso tietokoneen desktopilla | Soundcloudissa | Suplassa | Stitcher Radiossa | iTunesissa | Spotifyssa
Jakson kesto: 30:41 min
Jaksossa mainittu Social Media Content Trends -infograafi >>
7 sosiaalisen median trendiä HR-markkinoinnissa vuonna 2020
Tässä jaksossa käydään läpi seuraavat seitsemän sosiaalisen median trendiä vuodelle 2020 HR-markkinoinnin näkökulmasta:
- Helposti kulutettavan, visuaalisen sisällön suosion kasvu
- Tykkäämis-painikkeen poistumisen vaikutus sisältösuunnitteluun ja algoritmin vivuttamiseen
- Talent-vaikuttajien strategisempi hyödyntäminen HR-markkinoinnissa
- Lokalisoinnin hyödyntäminen
- Sosiaalisen dialogin tarpeen korostuminen
- H2H – Ihmiseltä ihmiselle äänensävyn ja vaikuttamisen korostuminen
- Sisältömarkkinoinnin merkityksen säilyminen erityisesti B2B- ja asiantuntijapuolelle suuntautuvassa somemarkkinoinnissa
Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista
Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen käsikirjoittama ja juontama Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcast on suunnattu modernien kasvuyritysten johdolle, markkinoinnille ja HR:lle. Se ilmestyy joka maanantai. https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg tarjoilee varsin liiketoimintalähtöistä ja luovaa ajattelua talent-yleisöön vaikuttamiseksi.
Vaikuttava Työnantajabrändi© on Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen kehittämä konsepti ja markkinoinnin metodi työnantajabrändin rakentamiseen digitaalisia ja sosiaalisia markkinoinnin keinoja hyödyntäen. Se on kehitetty erityisesti modernien kasvuyritysten skaalautumistarpeita ajatellen.