Miten sosiaalinen media vastaa B2B-markkinoinnin tarpeisiin?
Onko sosiaalinen media hyödyllisempi kulutttajamarkkinointia tekeville yrityksille?
Mihin yritysten sosiaalisen median panostukset menevät pääasiassa?
Social Media Examiner teki vuotuisen selvityksensä siitä, miten yritykset ovat käyttäneet sosiaalista mediaa vuonna 2018 ja mihin katseet on tähdätty vuotta 2019 silmällä pitäen.
Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa puramme tämän raportin sisällön 13 kysymykseen ja vastaukseen. https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg kommentoi myös raportin antia suomalaisesta näkökulmasta ja erityisesti vaikuttavamman työnantajabrändin kehittämisen kulmasta.
Lue Markkinointi & Mainonta -lehdestä, mitä suomalainen sosiaalisen median tutkimus paljasti >>
Sosiaalinen media vuonna 2018 – toimialaraportti
Social Media Examiner koostaa Social Media Industry -raportin vuosittain heti alkuvuonna tekemänsä kyselytutkimuksen tuloksista. Tänä vuonna kyselyyn vastasi 5800 markkinoijaa pääasiassa Yhdysvalloista, Kanadasta, UK:sta, Australiasta ja Intiasta.
72% vastaajista on käyttänyt sosiaalista mediaa yritysmarkkinoinnissa vähintään 2 vuotta ja 66% vastaajista on keskittynyt kuluttajamarkkinointiin. Valtaosa vastaajista on itsenäisiä sosiaalisen median markkinoinnin toimijoita, jotka tekevät somemarkkinointia asiakkaidensa puolesta.
Jakson sisältö
- Mitä konkreettista hyötyä systemaattinen markkinointi sosiaalisissa medioissa on yrityksille tuottanu?
- Miten alan ammattilaiset painottavat eri sosiaalisia medioita markkinointipaletissaan?
- Suosivatko aloittelevat yrityskäyttäjät eri sosiaalisia medioita kuin jo pidempään sosiaalista mediaa hyödyntäneet yrityskäyttäjät?
- Miten yritykset hyödyntävät sosiaalista mediaa orgaanisesti?
- Mistä sosiaalisista medioista yrityskäyttäjät haluavat oppia enemmän?
- Miten yritykset hyödyntävät maksullista markkinointia sosiaalisessa mediassa?
- Miten mainonta sosiaalisissa medioissa on muuttunut kuluneen vuoden aikana?
- Aikovatko somemarkkinoijat muuttaa sosiaalisen median maksullista käyttöä jollain tavalla lähitulevaisuudessa?
- Käyttävätkö somemarkkinoijat jo messenger botteja?
- Hyödyntävätkö yritysmarkkinoijat vaikuttajia sosiaalisen median markkinointipaletissaan?
Kuuntele jakso
Kuuntele jakso Soundcloudissa | Stitcherissä | iTunesissa
Jakson kesto: 59:23 min.
Jaksossa mainitut linkit
Messenger botit:
Messanger bots are going to be huge in content marketing >>
How Facebook Messenger Bots are revolutionizing businesses >>
Facebook bots for marketers, a guide >>
Vaikuttajamarkkinointi
Työntekijälähettilyyden toinen aalto >>
Vaikuttajamarkkinoinnin lyhyt oppimäärä >>
Vaikuttajamarkkinoinnin trendit >>
Vaikuttajamarkkinointi on tutkitusti tehokasta >>
Visuaalinen sisältö
Linda Saukko-Rauta (kuvittaa mm. Nordic Business Forumin puheenvuorojen sisällöt)
Tutustu Lindan töihin ja menetelmään täällä >>
Valokuvat HR-markkinoinnin sisältönä podcastin jaksossa 57 >>
Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista
Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen käsikirjoittama ja juontama Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcast on moderneille kasvuyrityksille ja moderneille HR-ammattilaisille suunnattu podcast. https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg tarjoilee liiketoimintalähtöistä ajattelua talent-yleisöön vaikuttamiseksi. Vaikuttava Työnantajabrändi© on https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen ja Eminen kehittämä konsepti moderniin työnantajabrändin rakentamiseen.
@rantanensusanna jakaa viikoittain käytännön vinkkejä, ideoita ja kokemuksia siitä, miten yritys voi vaikuttaa määrittämiinsä talent-yleisöihin modernin työnantajabrändin rakentamisen, eli tarinallistamisen ja HR-sisältömarkkinoinnin keinoin.