Suunnitteilla ottaa käyttöön sosiaalisen median hallintatyökalu? Lue Eminen vertailu kolmesta parhaasta!

Social media managing platform – eli suomeksi sosiaalisen median julkaisuvirran hallitsemiseen tarkoitettu työkalu voi tulla HR-markkinointia tekevälle tarpeelliseksi, jos aikaa kuluu päivittäin monen eri kanavan ja niihin julkaistavan sisällön järjestyksessä pitämiseen.

Jos HR-sisältömarkkinointistrategiaan on valittu hyödynnettäväksi arviolta kolme kanavaa tai enemmän, voi tällainen sosiaalisen median hallintatyökalu tuoda helppoutta päivittäiseen tekemiseen, kuten julkaisutyöhön, aikatauluttamiseen sekä analytiikan seurantaan.

Somen hallintaan tarkoitettuja palveluita on tarjolla lukuisia ja päätimme tehdä palveluista HR:n sometarpeisiin räätälöidyn vertailun. Tätä varten yhden naisen tutkimusryhmämme tutustui kolmeen parhaaseen sovellukseen, joihin ylsivät vertailussa Buffer, Hootsuite ja CoSchedule. Näiden tarjoamista ohjelmista vertailtiin parhaiten HR:n tarpeita vastaavia versioita.

Parhaiten HR:n käyttöön soveltuvat somen hallintatyökalut

Somen hallintatyökaluja yhdistää mahdollisuus julkaista somekanaviin suoraan sovelluksesta. Useimmat hallintatyökalut kattavat some-kanavista ainakin Facebookin, Linkedinin, Twitterin, Pinterestin ja Google+:n, mutta uutuutena joukkoon on liittymässä myös Instagram. Instagramiin julkaiseminen desktopilta on aikaisemmin ollut vain huhupuhetta, sillä Instagram on tunnetusti yksinoikeudella mobiilisovellus. Kuitenkin ainankin Buffer ja Hootsuite mahdollistavat nykyisin Instagramiin julkaisemisen ajastettuna, suoraan desktopilta. Esimerkiksi CoSchedule taas tyytyy muistuttamaan, kun on oikea hetki käydä julkaisemassa.

Näiden julkaisuapuvälineiden lisäksi palveluista löytyy ratkaisuja analytiikan seurantaan ja tiimityöskentelyyn.

Social media managing platforms - vertailu-2

Vertailun tuloksena käytännön testiin lähti Buffer

Näistä palveluista lähdin käytännössä testaamaan Bufferin ilmaisversiota, koska koin sen HR-käyttöön parhaaksi vaihtoehdoksi. Kolmeen somekanavaan julkaisemisen mahdollistava Bufferin ilmaisversio sopii vaihtoehdoksi hyvin, kun pääkanaviksi on valittu vain pari tärkeintä kanavaa, joiden viikottaisesta aktiivisuudesta halutaan huolehtia. Kuitenkin Bufferin ilmaisversion raja tulee vastaan, kun yhteen kanavaan halutaan julkaista enemmän kuin 10 julkaisua kuukaudessa. Tämän vuoksi esimerkiksi Instagramin käytössä se ei riitä, jos tavoitteena on julkaista päivittäin.

Jos HR:n sometiimi on suurempi kuin yksi henkilö, tarvitaan jo ilmaisversiota laajempaa ohjelmaa. Tällöin mielestäni parhaaksi vaihtoehdoksi valikoituu CoSchedule, joka tarjoaa myös monia tiimityöskentelyä helpottavia ominaisuuksia, kuten integraatioita ja kalenteriominaisuuksia.

Mielestäni kuitenkin HR:n sometyössä pärjää varsin hyvin täysin ilman tämän tyyppisiä työkaluja ja ilman niistä koituvia lisäkustannuksia.

Kaipaatko apua HR-sisältömarkkinoinnin aktivoimiseen somessa? Ota yhteyttä>>

header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

Lyhytvideoiden 6 etua

Saattaisit pitää myös näistä
header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]