3 vinkkiä säännölliseen julkaisurytmiin työnantajakuvan kehittämisessä

Kuinka päästä säännölliseen julkaisurytmiin työnantajakuvan kehittämisessä?

Koska työnantajakuvan kehittäminen on pitkälti sisältömarkkinointia, yksi tärkeimmistä avaimista onnistumiseen on säännöllinen julkaisurytmi valituissa kanavissa.

Osaajayleisömme huomion voittaminen ja tavoittelemamme mielikuvan syntyminen vaatii toistuvia viestejä. Säännöllinen julkaisurytmi on tärkeä myös siksi, että sosiaalisen median algoritmit suovat enemmän näkyvyyttä ahkerille julkaisijoille.

Miksi säännölliseen julkaisurytmiin pääsy on kuitenkin monesti niin vaikeaa?

Olen itsekin ollut se HR-ihminen, joka päätti joka maanantai aloittaa systemaattisen julkaisurytmin, mutta aina jokin kiireellisempi työtehtävä ohitti kunnianhimoiset suunnitelmani. Jos sitten onnistuinkin pitämään kiinni työnantajakuvalle pyhitetyistä työtunneista, lähdin työhön usein takamatkalta ja jouduin kirimään tahtia, jotta päättämäni julkaisutahti säilyisi.

Tässä kolme vinkkiä, joilla pääset säännölliseen julkaisurytmiin:

#1 Hyödynnä jo tehtyä sisältöä uudelleen

Usein julkaisutahdin katkeaminen johtuu siitä, että työnantajakuvan sisältöä ei ole valmiina ja sen tuottaminen tuntuu työläältä. Säännöllinen työnantajakuvan kehittäminen ei kuitenkaan välttämättä vaadi niin paljon uutta sisältöä kuin ehkä ajattelet. Esimerkiksi yhdestä kirjoitetusta uratarinasta tai blogiartikkelista voit tehdä useita erilaisia somejulkaisuja näkökulmia vaihdellen.

Voit muuntaa samaa pohjamateriaalia myös useiksi eri sisältötyypeiksi: uratarina muuntautuu sujuvasti vaikkapa infograafiksi tai Instagram-storyksi. Entä miten valokuvia voisi hyödyntää uudella tavalla? 

Älä unohda myöskään hyödyntää muiden tekemää sisältöä. Mikä uutinen, tutkimus tai vaikkapa sosiaalisessa mediassa näkemäsi keskustelunaloitus sopisi teidän ydinteemoihinne ja palvelisi osaajayleisöänne uusin saatesanoin? Lue Eminen ohjeet sisältöjen kuratointiin >>

Eminen sparraus työnantajakuvan kehittämiseen ja urasivuihin

#2 Ajasta julkaisut etukäteen

Koska työarki on usein hektistä ja yllätyksiä täynnä, julkaisuja kannattaa ajastaa etukäteen noin 2–3 viikoksi eteenpäin. Näin säännöllinen julkaisurytmisi jatkuu myös loma-aikoina, sairauden yllättäessä tai hetkenä, jolloin pääsi lyö muuten vain tyhjää.

Kun ennen Emineä kehitin työnantajakuvaa muun HR-työni ohessa, minulla oli usein tapana hyödyntää rauhallisia ajankohtia julkaisujen kirjoittamiseen. Joulun välipäivinä ajastamani julkaisut pelastivat kiireisen kevään, jolloin en kesätyöhakujen aikana voinut unelmoidakaan sisältömarkkinointiin sukeltamisesta.  

Ajastustyökaluista suosittelen sinulle esimerkiksi Bufferia. Kollegani täällä Eminessä kehuvat kovasti myös Facebook Creator Studiota.

#3 Luo sisältömarkkinoinnista uusi rutiini

Työnantajakuvan kehittäminen helpottuu, kun säännöllinen julkaisurytmi ja siihen liittyvät rutiinit alkavat tulla selkärangastasi sen kummemmin miettimättä. Kuten minkä tahansa uuden tavan omaksuminen, myös sisällöntuotantoon ja julkaisutyöhön rutinoituminen vie kokemukseni mukaan muutaman kuukauden.

Kaikkea ei tarvitse onneksi laittaa uusiksi yhdeltä istumalta. Mikä on pienin mahdollinen työnantajakuvaa edistävä edistysaskel, jonka voisit ottaa?

Ehkä voisit aloittaa suunnittelemalla ja kirjoittamalla vaikkapa kaksi julkaisua valitsemastasi teemasta joka maanantai? Tai käydä läpi käyttökelpoiset valokuvat kerran kuukaudessa? Kun saat valmiita julkaisuja varastoon, voit haastaa itseäsi hiukan lisää ja luoda uuden rutiinin julkaisutyöhön. Lopulta kun julkaisutyö rullaa, voit ryhtyä seuraamaan työsi tuloksia analytiikan avulla.

Lue Eminen 3 vinkkiä datan hyödyntämiseen osaajamarkkinoinnissa >>

***************************************************************************************************************

Millä muilla tavoilla voit varmistaa, että työnantajakuvan kehittäminen onnistuu?

Työnantajakuvan kehittämisessä on myös muutamia muita yleisiä sudenkuoppia, joihin voi varautua ennalta. Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg käsittelee niitä syvemmin englanninkielisen podcastimme jaksossa 58.

Emine miksi osaajamarkkinointi usein epäonnistuu

Lue jakson 58 teema-artikkeli ja kuuntele podcastina >>

Haluatko varmistua, että sinulla on kaikki se osaaminen, mitä ammattimaisessa työnantajakuvan kehittämisessä tarvitaan? Tutustu Eminen virtuaaliseen Talent Marketing Schooliin ja liity odotuslistalle nyt!

#emineblogs How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating by Susanna Rantanen
24/04/2024

How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating

header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]

Saattaisit pitää myös näistä
#emineblogs How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating by Susanna Rantanen
24/04/2024

How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating

header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding