Leo +358 40 707 6183 | experience@emine.fi
Videohaastattelu on kriittinen osa hakijakokemusta

Videohaastattelu on kriittinen osa hakijakokemusta

Videohaastattelu on osa modernia rekrytointia, mutta palvelevatko tavat, joilla teet videohaastatteluita sinua parhaalla mahdollisella tavalla? Erilaiset videohaastattelut ovat vyöryneet niin vauhdilla osaksi rekrytointia, että niiden funktio ja muoto on saattanut...

Työpaikkailmoitus, joka vakuuttaa kokeneen tekijän

Työpaikkailmoitus, joka vakuuttaa kokeneen tekijän

Kun se oikea työpaikkailmoitus tulee kohdalle, se iskee kuin sata salamaa. Vaikuttava työpaikkailmoitus on myyntipuhe, joka vakuuttaa minut siitä, että nyt on avoinna sellainen pesti, johon todella kannattaa hakea. Konkaritason tekijälle suunnattuja, vaikuttavia...

Vaikuttavampi hakijakokemus – vinkit keskustelun avaamiseen

Vaikuttavampi hakijakokemus – vinkit keskustelun avaamiseen

Vaikuttavampi hakijakokemus muodostuu hyvin pienistä, mutta sitäkin merkityksellisimmistä yksityiskohdista. Sosiaalinen media ja digitaalinen viestintä on tuonut hakijakokemuksen muotoiluun aivan uusia puolia, joita rekrytoijat hyödyntävät ainakin vielä verrattain...

Mobiilioptimoitu rekrytointi osana vaikuttavaa hakijakokemusta

Mobiilioptimoitu rekrytointi osana vaikuttavaa hakijakokemusta

Mobiilioptimoitu rekrytointi toimii digiajan vilinässä aktiiviselle työnhakijalle osana vaikuttavaa hakijakokemusta. Tässä muutamia ajatuksia, miksi rekrytointia kannattaa muotoilla mobiilikäyttäjien kokemus edellä. Mobiili työnhaku on ilmiönä varsin tuore, kuten ovat...

Hidas rekrytointi ei pysy kokeneen talentin vauhdissa

Hidas rekrytointi ei pysy kokeneen talentin vauhdissa

Hidas rekrytointi ei ole kenenkään etu. Uuden työpaikan etsiminen tai vastaavasti työntekijän palkkaaminen on molempien osapuolten näkökulmasta kärsivällisyyttä vaativa tapahtumasarja – hidas sellainen. Rekryprosessi on haastava polku kuljettavaksi digitalisaation...

Vaikuttava hakijakokemus – lyhyt oppimäärä

Vaikuttava hakijakokemus – lyhyt oppimäärä

Vaikuttava hakijakokemus on nähdäkseni polku, jonka työnhakija kulkee rekrytoinnin aikana läpi. Se on verrattavissa sosiaaliseen mediaan liittyvään kuluttajan polkuun, eli buyer’s journey  -käsitteeseen. Siinä missä kyseinen käsite on teoreettinen ostoprosessi, on...