Globaali rekrytointitutkimus ja rekrytoijan arki – Podcast jakso 52

Social Talentin globaali rekrytointitutkimus on tutkinut rekrytoijien arkea Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa jo kolmatta vuotta peräkkäin. Törmäsin raporttiin (jonka voit itsekin ladata täältä) ja päätin puhtaasta uteliaisuudesta ottaa sen käsittelyyn tässä tämän kauden viimeisessä podcast-jaksossa.

Globaali Rekrytointitutkimus – taustatiedot

  • Vastaajia + 2000
  • Maita 81
  • Vastaajat tekevät rekrytointia päätyönään joko inhouse tai konsultteina
  • Vastaajien rekrytointikokemus: uusista osaajista + 10 vuotta alalla olleisiin

Jakson sisältö

Käyn tässä jaksossa läpi Social Talentin toteuttaman globaalin rekrytointitutkimuksen raportin sisällön, joka koostuu seuraavista teemoista:

  • Minkälainen on rekrytoijan tyypillinen päivä
  • Miten keskivertorekrytoija ja ”superrekrytoija” eroavat toisistaan
  • Suorahakufunnelin rakentaminen 
  • Mistä superrekrytoijan rekryteho johtuu 
  • Miten rekrytoijat käyttävät sosiaalista mediaa
  • Miten rekrytoijat verkostuvat Linkedin:ssä

Kuuntele jakso

 

Kuuntele jakso Soundcloudissa >>

Jakson kesto: 37:48 min

Jaksossa mainitut kuvat ja linkit

Globaali rekrytointitutkimus Social Talent - Eminen podcast jakso 52

 

Social Talent Global Recruiting Survey >>

Jakso 35 – ”Uraratkaisumyyjä” >>

Jakso 20 – Miten konvertoin urasivukävijät rekryliideiksi >>

Jakso 18 – Miten rekryviestintä ja rekrymarkkinointi eroavat toisistaan >>

 

Vaikuttava Työnantajabrändi -podcast jää kesätauolle ja palaa eetteriin taas maanantaina 6.8.2018. 

Levollista ja rentouttavaa kesää!

 

 

Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista

Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen käsikirjoittama ja juontama Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcast on moderneille kasvuyrityksille ja moderneille HR-ammattilaisille suunnattu podcast. https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg tarjoilee liiketoimintalähtöistä ajattelua talent-yleisöön vaikuttamiseksi. Vaikuttava Työnantajabrändi© on https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen ja Eminen kehittämä konsepti moderniin työnantajabrändin rakentamiseen.

@rantanensusanna jakaa viikoittain käytännön vinkkejä, ideoita ja kokemuksia siitä, miten yritys voi vaikuttaa määrittämiinsä talent-yleisöihin modernin työnantajabrändin rakentamisen, eli tarinallistamisen ja HR-sisältömarkkinoinnin keinoin.

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

Lyhytvideoiden 6 etua

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

The 6 Benefits of Short-Form Videos

Saattaisit pitää myös näistä
#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

Lyhytvideoiden 6 etua