Social Talentin globaali rekrytointitutkimus on tutkinut rekrytoijien arkea Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa jo kolmatta vuotta peräkkäin. Törmäsin raporttiin (jonka voit itsekin ladata täältä) ja päätin puhtaasta uteliaisuudesta ottaa sen käsittelyyn tässä tämän kauden viimeisessä podcast-jaksossa.
Globaali Rekrytointitutkimus – taustatiedot
- Vastaajia + 2000
- Maita 81
- Vastaajat tekevät rekrytointia päätyönään joko inhouse tai konsultteina
- Vastaajien rekrytointikokemus: uusista osaajista + 10 vuotta alalla olleisiin
Jakson sisältö
Käyn tässä jaksossa läpi Social Talentin toteuttaman globaalin rekrytointitutkimuksen raportin sisällön, joka koostuu seuraavista teemoista:
- Minkälainen on rekrytoijan tyypillinen päivä
- Miten keskivertorekrytoija ja ”superrekrytoija” eroavat toisistaan
- Suorahakufunnelin rakentaminen
- Mistä superrekrytoijan rekryteho johtuu
- Miten rekrytoijat käyttävät sosiaalista mediaa
- Miten rekrytoijat verkostuvat Linkedin:ssä
Kuuntele jakso
Kuuntele jakso Soundcloudissa >>
Jakson kesto: 37:48 min
Jaksossa mainitut kuvat ja linkit
Social Talent Global Recruiting Survey >>
Jakso 35 – ”Uraratkaisumyyjä” >>
Jakso 20 – Miten konvertoin urasivukävijät rekryliideiksi >>
Jakso 18 – Miten rekryviestintä ja rekrymarkkinointi eroavat toisistaan >>
Vaikuttava Työnantajabrändi -podcast jää kesätauolle ja palaa eetteriin taas maanantaina 6.8.2018.
Levollista ja rentouttavaa kesää!
Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista
Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen käsikirjoittama ja juontama Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcast on moderneille kasvuyrityksille ja moderneille HR-ammattilaisille suunnattu podcast. https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg tarjoilee liiketoimintalähtöistä ajattelua talent-yleisöön vaikuttamiseksi. Vaikuttava Työnantajabrändi© on https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen ja Eminen kehittämä konsepti moderniin työnantajabrändin rakentamiseen.
@rantanensusanna jakaa viikoittain käytännön vinkkejä, ideoita ja kokemuksia siitä, miten yritys voi vaikuttaa määrittämiinsä talent-yleisöihin modernin työnantajabrändin rakentamisen, eli tarinallistamisen ja HR-sisältömarkkinoinnin keinoin.