Oma rekrytoijabrändi sosiaalisessa mediassa – Podcast #91

Oma rekrytoijabrändi sosiaalisessa mediassa – Podcast #91

Oma rekrytoijabrändi sosiaalisessa mediassa – Podcast #91

Oma rekrytoijabrändi sosiaalisessa mediassa – tuntuuko vieraalta ajatukselta? Mitä se edes tarkoittaa?

Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa kerron sinulle rekrytoija, miten sinä voit hyödyntää sosiaalista mediaa omaa rekrytoijabrändiäsi rakentaaksesi. 

Mikä on rekrytoijabrändi?

Rekrytoijabrändi koskee rekrytoijaa itseään. Se tekee hänestä tai hänen aikeistaan tunnetun sen tai niiden osaajien keskuudessa, joita hän pyrkii rekrytoimaan. Rekrytoijabrändi on joko kuin rekrytoijan henkilöbrändi tai rekrytoijan asiantuntijabrändi. Rekrytoijana voit itse valita kumpi sopii omaan luonteeseesi paremmin.

Rekrytoijabrändin tehtävänä on parantaa sinun onnistumistasi rekrytointityössäsi. 

Rekrytoijabrändin tehtävänä on parantaa rekrytoijan onnistumista rekrytointityössä.

Mitä jos kontaktoimasi kovan tason osaaja tietäisi sinut ennalta ja haluaisi ehdottomasti kuulla asiasi? Vaikka häntä varmaan tavoitellaan samoissa merkeissä alituiseen, hän haluaisi antaa juuri sinulle mahdollisuuden keskusteluun kanssaan.

Mitä jos osaajayleisö suosittelisi sinua rekrytoijana omille vertaisverkostoilleen?

Mitä jos tavoittelemaasi osaajayleisöä edustavat osaajat olisivat itse juuri sinuun yhteydessä silloin, kun he alkavat pohtia seuraavaa urasiirtoaan?

Rekrytoijabrändi erottaa sinut kaikista muista vastaavia työpaikkoja tarjoavista rekrytoijoista tavoittelemasi yleisön silmissä. Kun sinulla on rekrytoijabrändi, sinun on huomattavasti helpompaa

  • saada markkinoimillesi rekrytointitarpeille yleisöä,
  • saada viestisi perille tavoittelemasi yleisön joukossa,
  • saada liikennettä julkaisemiisi työpaikkailmoituksiin,
  • saada rekrytoinnin liidejä, eli spontaaneja yhteydenottoja ja kyselyjä sinua kiinnostavilta osaajilta,
  • ja saada tavoittelemasi passiiviset osaajat ylipäätään reagoimaan ja vastaamaan sinun yhteydenottoihisi.

Mitä kilpaillumpi ala, mitä kovempi osaajapula, sitä enemmän rekrytoijat ja suorahakijat kontaktoivat alan osaajia, ja sitä todennäköisemmin he kieltäytyvät suureksi osaksi näistä “minulla on tarve palkata” -yhteydenotoista. Rekrytoijabrändillä sinä voit parantaa omaa asemaasi toimialueellasi merkittävästi, joka parantaa tietysti rekrytointionnistumistasi ja tekee sinusta arvokkaamman rekrytoijan työnantajasi, rekrytoivien esimiesten tai asiakkaiden silmissä.

Miten minä rakensin asiantuntijabrändin sosiaalisessa mediassa >>

Jakson sisältö

  • Mikä rekrytoijabrändi on?
  • Mitä hyötyä rekrytoijille on omasta rekrytoijabrändistä?
  • Miten rekrytoijabrändi rakennetaan?
  • Miten ihmiset, eli oman yleisön saa “diggaamaan” minua?
  • Miten rekrytoijabrändillä voidaan murtaa yleinen hakijakokemus?
  • 6 aloittavaa askelta oman rekrytoijabrändin rakentamiseen

Kuuntele jakso

 

Kuuntele jakso Soundcloudissa | Stitcher Radiossa | iTunesissa | Spotifyssa

Jakson kesto: 23:40 min

Huomasitko viime jakson, jossa annoimme rekrytoijille 6 vinkkiä sosiaalisen median hyödyntämiseen rekrytointimarkkinoinnissa? 

Jaksossa mainitut linkit

Laura Pääkkönen ja Social Selling >>

Eminen valmennus: Parempia hakijakokemuksia 6 askeleen rekrytointimarkkinoinnin mallilla (Huom! ilmoittautuminen päättyy 30.4.2019) >>

Vaikuttava työnantajabrändi© -podcast

Eminen Susanna Rantasen käsikirjoittama ja juontama Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcast on suunnattu modernien kasvuyritysten johdolle, markkinoinnille ja HR:lle. Se ilmestyy joka maanantai. Susanna tarjoilee varsin liiketoimintalähtöistä ja luovaa ajattelua talent-yleisöön vaikuttamiseksi.

Vaikuttava Työnantajabrändi© on Eminen Susanna Rantasen kehittämä konsepti ja markkinoinnin metodi työnantajabrändin rakentamiseen digitaalisia ja sosiaalisia markkinoinnin keinoja hyödyntäen. Se on kehitetty erityisesti modernien kasvuyritysten skaalautumistarpeita ajatellen.

About the Author

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.