15 sisältövinkkiä, joilla voittaa yleisön huomio – Podcast #82

15 sisältövinkkiä, joilla voittaa yleisön huomio – Podcast #82

15 sisältövinkkiä, joilla voittaa yleisön huomio – Podcast #82

Oletko koskaan pohtinut onko julkaisemmanne sisåltö sellaista, jolla voi voittaa yleisön huomio?

Vapaan informaatioajan yksi kirous on meihin kaikista suunnista kohdistuva sisältöjen ilotulitus.

Aistimme ovat koetuksella. Pidämme säännöllisiä somepaastoja. Huomaat varmasti myös omasta käyttäytymisestäsi, miten paljon sisältöä sinulta menee ohitse? Et ehdi vastaanottamaan edes kaikkea sinua kiinnostavaa!

Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa Susanna kertoo, minkälainen sisältö ylipäätään kiinnostaa tämä päivänä ja jakaa 15 vinkkiä yleisön huomion voittamiseen. Vaikuttavan Työnantajabrändin rakentaminen ei voi alkaa, ellemme onnistu kääntämään edes yleisömme päätä.

Sisältö, jolla voi voittaa yleisön huomio

Sisältö, jolla yleisön huomion voi voittaa on ensisijaisesti yleisölle kiinnostavaa ja relevanttia. Tänä päivänä verkossa aktiiviset ihmiset etsivät sisältöä, joka on joko viihteellistä, valistavaa, eli osaamista ja ymmärrystä kasvattavaa, laajentavaa tai syventävää, tai jollain lailla inspiroivaa.

Yleisölle kiinnostava sisältö vastaa yleisön kysymyksiin ja pohdintoihin. Se antaa esimerkkejä, testaa puolesta, ohjaa toimintaan, haastaa ajattelua, inspiroi kokeilemaan. Tai inspiroi aisteja muuten vaan.

Ilman kohdeyleisömääritystä emme voi edes selvittää, minkälainen sisältö on riittävän kiinnostavaa ja relevanttia voittamaan tavoittelemamme yleisön huomio. On valitettavan yleistä, että sisältöä tuotetaan ja jaetaan omaksi iloksi, ei tavoiteltavan yleisön hyödyksi. Silloin koko työstä ei ole juuri muuta hyötyä kuin kosmeettista hyötyä: näyttää siltä, että olemme toimeliaita, mutta tosiasiassa toimeliaisuutemme ei tuota juuri mitään hyötyä.

Mitä sinun tulee tietää sisällöstä, jolla voi voittaa yleisön huomio?

Kuuntele tämä jakso ja saat 15 vinkkiä yleisön huomion voittamiseen!

Kuuntele jakso 

Kuuntele jakso Soundcloudissa | Stitcher Radiossa | iTunesissa | Spotifyssa

Jakson kesto: 34:25 min

Tutustu myös

“Blogi HR-markkinoinnin työkalupakissa”

“Mausta sisältösi ja viestisi GIF-kuvatiedostoilla”

Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista

Eminen Susanna Rantasen käsikirjoittama ja juontama Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcast on suunnattu modernien kasvuyritysten johdolle, markkinoinnille ja HR:lle. Se ilmestyy joka maanantai. Susanna tarjoilee varsin liiketoimintalähtöistä ja luovaa ajattelua talent-yleisöön vaikuttamiseksi.

Vaikuttava Työnantajabrändi© on Eminen Susanna Rantasen kehittämä konsepti ja markkinoinnin metodi työnantajabrändin rakentamiseen digitaalisia ja sosiaalisia markkinoinnin keinoja hyödyntäen. Se on kehitetty erityisesti modernien kasvuyritysten skaalautumistarpeita ajatellen.

About the Author

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.