Mitä HR-sisältömarkkinointi tarkoittaa ja miten se eroaa bloggaamisesta – Podcast jakso 5

Tämän jakson aiheena on HR-sisältömarkkinointi ja miten se eroaa bloggaamisesta. HR-sisältömarkkinointi on yksi HR-markkinoinnin ja työnantajakuvan rakentamisen keino. 

Markkinoinnissa on jo pidempään sekä puhuttu että tehty sisältömarkkinointia. Sisältömarkkinoinnin kohderyhmää ovat yrityksen asiakkaat sekä potentiaaliset asiakkaat. Sisältömarkkinointi kytkeytyy myös uudempaan termiin ”social selling” tai ”sosiaalinen myynti”.  Sekä sisältömarkkinoinnin että social sellingin tavoitteena on rakentaa luottamussuhde yrityksen ja kohdeyleisön välille, ja pyrkiä tällä tavalla vakuuttamaan potentiaalista asiakasta yrityksen ja asiaa esittelevän henkilön ammattitaidosta niin kauan, että potentiaalinen asiakas on valmis ostamaan.

Mitä HR-sisältömarkkinointi tarkoittaa?

HR-sisältömarkkinointi toimii samalla tavalla kuten potentiaaliselle asiakaskunnalle suunnattu sisältömarkkinointi. Asiakaskunnan sijaan HR-sisältömarkkinoinnin kohteena ovat yrityksen sisäinen ja ulkoinen talent-yleisö. Talent-yleisöä edustaa se ammattilaisyleisö, jota yritys tarvitsee asiakaslupauksensa lunastamisessa.

HR-sisältömarkkinointi on keskeinen vaikuttamisen keino Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn kehittämässä modernin työnantajabrändäyksen paletissa. Sillä pyritään tarjoamaan ammattilaisyleisölle sellaista lisäarvoa, joka auttaa heitä ammatillisesti juuri nyt. Kyse ei siis ole urasuunnittelusta vaan konkreettisista työpöydällä olevista asioista, tehtävistä, vastattavista kysymyksistä sekä ratkaistavista haasteista, joihin yrityksellä on tarjottavana osaamista, laajempaa ymmärrystä, näkemystä, kokemuksia, lisätietoa, dataa tms. Lisäarvo näyttäytyy sellaisena tietona, ideoina, vinkkeinä, neuvoina, esimerkkeinä, opastuksena tai esimerkiksi työkaluehdotuksina, joista on todennäköisesti hyötyä talentille hänen sen hetkisen työhönsä liittyvän tehtävän ratkaisemisessa.

Mitä bloggaaminen tarkoittaa?

Bloggaaminen sen sijaan näyttäytyy yritysmaailmassa edelleen enemmän mielipide-tyyppisenä tekstin tuottamisena, jopa yleisön provosoimisena tai impulsiivisesti syntyneenä asiantuntijatekstinä. Yhteistä näille on se, ettei tekstejä ole yleensä suunniteltu strategisesti vaikuttamaan ennalta määritettyjen yleisötavoitteiden ja pääviestien mukaisella tavalla. 

Jakson sisältö:

  • Mitä HR-sisältömarkkinointi tarkoittaa ja mitä se ei tarkoita
  • Mitä bloggaaminen tarkoittaa ja miltä se tyypillisesti näyttää
  • Mikä (HR-) sisältömarkkinoinnin tavoite on
  • Miten HR-sisältömarkkinointia toteutetaan käytännössä
  • Miksi yritysten kannattaa rakentaa työnantajabrändiään modernilla tavalla HR-sisältömarkkinoinnin keinoin ja mitä arvoa se tuottaa yritykselle itselleen
  • Lopuksi https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg jakaa 4 pikavinkkiä HR-sisältömarkkinoinnin käynnistämiseen

Kuuntele jakso:

 

Kuuntele mobiilisti Soundcloudissa >> 

Ensi viikon jaksossa https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg käy läpi 24 sisältömarkkinointi-ideaa HR-sisältömarkkinointiin.

Mitä mieltä olet Vaikuttava työnantajabrändi -podcastista? Kommentoi alle! Onko mielessäsi jotain aihetta tai kysymystä, johon kuulisit mielelläsi vastauksen podcastissamme? Kerro meille!

Blog header with Susanna Rantanen and blog topic Embracing AI in Recruitment How Automation is Transforming Hiring and Employer Branding
03/12/2024

Embracing AI in Recruitment: How Automation is Transforming Hiring and Employer Branding

Blog header with Susanna's image and title What Is Business Storytelling (and Why Your Employer Brand Desperately Needs It)
27/11/2024

What Is Business Storytelling (and Why Your Employer Brand Desperately Needs It)

13 Marketing Trends 2025 Impacting Employer Branding #emineblogs Susanna Rantanen
20/11/2024

13 Marketing Trends 2025 Impacting Employer Branding

These Are The 4 Most Popular Employer Branding Videos on TikTok with a young black woman creating TikTok content on her phone
07/11/2024

These Are The 4 Most Popular Employer Branding Videos on TikTok

Saattaisit pitää myös näistä
Blog header with Susanna Rantanen and blog topic Embracing AI in Recruitment How Automation is Transforming Hiring and Employer Branding
03/12/2024

Embracing AI in Recruitment: How Automation is Transforming Hiring and Employer Branding

Blog header with Susanna's image and title What Is Business Storytelling (and Why Your Employer Brand Desperately Needs It)
27/11/2024

What Is Business Storytelling (and Why Your Employer Brand Desperately Needs It)

13 Marketing Trends 2025 Impacting Employer Branding #emineblogs Susanna Rantanen
20/11/2024

13 Marketing Trends 2025 Impacting Employer Branding