- Mitä globaali State of Instagram Marketing 2018 -raportti kertoo Instagramin käytöstä ja käyttäjistä?
- Mihin suuntaan Instagram-markkinointi on raportin mukaan menossa?
- Miten yritykset käyttävät Instagramia vuonna 2018?
- Mitä tavoitteita Instagram-markkinoinnille voi asettaa?
- Milla mittareilla näiden tavoitteiden saavuttamista seurataan?
Viime viikon jaksossa kävimme Eminen Siirin kanssa läpi Eminen @emineland-instagramtilillä alkuvuonna tehdyn testicasemme tuottamia havaintoja. Tässä jaksossa https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg kertoo, mitä globaali State of Instagram Marketing 2018 -raportti kertoo siitä, miten ja mihin yritykset aikovat käyttää Instagramia vuonna 2018. Erityisesti tästä jaksosta kannattaa poimia suositukset Instagram-markkinoinnin tavoitteiden asettamiseen sekä millä mittareilla näiden tavoitteiden toteutumista seurataan.
Keskeisimmät Instagram trendit vuonna 2018
(1) Yrityskäyttäjien käyttöominaisuuksien kehittäminen ja parantaminen
- Paremmat mahdollisuudet oman sisällön optimointiin
- Enemmän vaihtoehtoja ja työkaluja mainontaan
(2) Vaikuttajamarkkinoinnista yrityskäyttäjien Instagram-strategian ydinalue
- Onnistumista mitataan bränditietouden (brand awareness) kasvulla
- Niche-vaikuttajien (micro influencers) esille nousu
(3) Instagram Stories
- Automatisoitu esittämistapa tekee tarinoiden katsomisesta varsin vaivatonta
- Erityisesti Stories-ominaisuutta aiotaan hyödyntää palveluiden ja tuotteiden esittelyyn, oman yhteisön sitoutumisen syventämiseen sekä trafiikin kasvattamiseksi yrityksen verkkosivuille
- Raportin taustakyselyyn vastanneista 43% aikoo hyödyntää Stories-ominaisuutta yrityskulttuurin ja arvojen esittelyyn tehden siitä 4. suosituimman Stories-ominaisuuden käyttökohteen
Kuuntele jakso
Jakson kesto: 1:00:58
Jakson sisältö
- Instagram trendit 2018 -raportin yhteenveto
- Tyypilliset yrityskäyttäjät Instagramissa
- Mihin ja miten yritykset käyttävät Instagramia vuonna 2018
- Yrityskäyttäjien tärkeimmät Instagram-markkinoinnin tavoitteet vuonna 2018
- Mittarit, joilla tavoitteiden saavuttamista seurataan
- Yrityskäyttäjien suosituimmat Instagram-sisällöt vuonna 2018
- Instagram-mainonnan trendit vuonna 2018
- Instagram-mainonnan onnistumisen mittaaminen
- Kuinka paljon Instagram-markkinointiin erikoistuneet toimistot käyttävät aikaa asiakkaiden sisällöntuotantoon päivittäin ja viikottain
Jaksossa mainitut ja käytetyt lähteet
Later.comin State of Instagram Marketing 2018 -report
10 syytä, miksi Facebook osti Instagramin
Suosituimmat sosiaaliset mediat käyttäjämäärillä mitattuna (1/2018)
Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista
Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen käsikirjoittama ja juontama Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcast on moderneille kasvuyrityksille ja moderneille HR-ammattilaisille suunnattu podcast. https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg tarjoilee liiketoimintalähtöistä ajattelua talent-yleisöön vaikuttamiseksi. Vaikuttava Työnantajabrändi© on https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen ja Eminen kehittämä konsepti moderniin työnantajabrändin rakentamiseen.
@rantanensusanna jakaa viikoittain käytännön vinkkejä, ideoita ja kokemuksia siitä, miten yritys voi vaikuttaa määrittämiinsä talent-yleisöihin modernin työnantajabrändin rakentamisen, eli tarinallistamisen ja HR-sisältömarkkinoinnin keinoin.
Haluatko oppia enemmän sosiaalisesta mediasta HR-markkinoinnin työvälineenä?