Kirjoita parempia uratarinoita!
Uratarina on rekrytointi-ilmoituksen ohella kenties pitkäikäisimpiä HR-markkinoinnin keinoja. Erityisesti isojen organisaatioiden urasivujen pääasiallinen sisältö koostuu työntekijöiden uratarinoista.
Nykymuodossaan uratarinat ovat työntekijöiden henkilökuvauksia ammatillisesta kulmasta kirjoitettuna. Uratarinaa pitäisikin oikeastaan kutsua korkeintaan kertomukseksi, sillä niistä puuttuu tarinalle ominainen tarinan kaari.
Vaikka perinteiset uratarinat ovatkin hyvin sympaattisia, ne puhuttelevat pääasiassa vain tarinan päähenkilöä, eli työntekijää, josta tarina on kirjoitettu. Lukija jää niistä turhan usein täysin ulkopuoliseksi.
Moderni HR-markkinoinnin tekijä muistaa, että sisällön tuottamisen tavoitteena on vaikuttaa tavoiteltuun kohdeyleisöön. Sisältö, joka ei tempaa mukaansa, innosta, inspiroi tai onnistu vastaamaan kohdeyleisölle tärkeisiin kysymyksiin ei ole kovinkaan vaikuttava sisältö.
Jakson sisältö:
Tässä jaksossa https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg antaa pienimuotoisia vinkkejä ja ensiaskeleita uratarinoiden uudistamiseen. Puhumme siitä, kenelle uratarinoita kirjoitetaan ja miten niistä tehdään vaikuttavampia. Lisäksi https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg kertoo esimerkin valossa, miten uratarina suunnitellaan.
Kuuntele jakso:
Kuuntele jakso Soundcloudissa >>
Haluatko lisää vinkkejä ja inspiraatiota uratarinoiden kirjoittamiseen?
Lataa ilmainen opas: ”Kirjoita parempia uratarinoita” >>
Lue lisää aiheesta Eminen blogissa >>