Mikä työnantajabrändistrategia on?
Mitä työnantajabrändistrategia pitää sisällään?
Miksi työnantajabrändistrategia on tarpellinen?
Työnantajabrändistrategia on HR-strategian alla oleva strategia. Kaikilla yrityksillä ei tarvitse olla työnantajabrändistrategiaa, mutta moderneilla, asiantuntijaosaamisesta kasvua hakevilla yrityksillä sellainen olisi syytä olla. Se, käytetäänkö strategiasta nimeä työnantajakuvastrategia tai työnantajabrändistrategia on minun mielestäni samantekevää.
Ilman strategiaa toteutettava työnantajakuvan rakentaminen on käytännössä irrallisisten ja yksittäisten spontaanisti syntyvien ideoiden toteuttamista, joiden todellinen hyöty jää epäselväksi.
Kun hyötyä ei pystytä osoittamaan, ei tiedetä onnistuttiinko. On vain operatiivisia toimenpiteitä, joihin on vaikeaa saada kunnollisia resursseja. Ne kuormittavat tekijäänsä. Suunnitellut aikataulut eivät lopulta pidä, koska mukaan lupautuneet eivät kyenneet muilta töiltään sittenkään toimittamaan mitä lupasivat. Kun onnistumisen merkit ovat jääneet kirkastamatta, on vaikeaa lopulta tietää, koska ollaan maalissa. Motivaatiokin kärsii.
Pelkkä strategia ei myöskään riitä. Mutta se on aivan keskeinen elementti tavoitteellisessa ja suunnitellussa HR-sisältömarkkinointityössä.
Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista
Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen juontama Vaikuttava työnantajabrändi© -podcast on suunnattu moderneille HR-ammattilaisille, jotka haluavat vaikuttaa omalla työllään edustamansa yrityksen liiketoimintastrategian toteuttamiseen ja bisneksen tavoitteiden saavuttamiseen. @rantanensusanna jakaa viikoittain käytännön vinkkejä, ideoita ja kokemuksia siitä, miten yritys voi vaikuttaa määrittämiinsä talent-yleisöihin modernin työnantajabrändin rakentamisen, eli tarinallistamisen ja HR-sisältömarkkinoinnin keinoin.
Tässä jaksossa https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg avaa työnantajabrändistrategiaa: mitä strategia sisältää ja miten sitä käytetään.
Jakson sisältö
- Miksi työnantajabrändin rakentaminen tarvitsee strategian?
- Vaikuttavan työnantajabrändistrategian elementit
- Kuinka pitkäksi aikaa strategia tehdään?
- Miten vältämme sen, ettei strategia jää pöytälaatikkoon?
- Miksi sattumanvarainen markkinointi on HR:lle vahingoksi
Kuuntele jakso
Jakson kesto: 19:06
Jaksossa mainitut linkit
Jakso 23: Työnantajabrändin strategiset tavoitteet ja Key Performance Indikaattorit >>
Jakso 16: Moderni työnantajalupaus >>
Jakso 10: Strategisesti ideaali kohdeyleisö >>
Valmennuskalenteri kevät 2018 >>
Huom! Keväälle on suunnitteilla ”Tarinallista vaikuttava työnantajabrändi somessa” -valmentava työpaja, jonka sisältöä suunnitellaan parhaillaan. Kerromme Eminen Facebook-sivulla, kun valmentavaan työpajaan ilmoittautuminen aukeaa.