Miten moderni kasvuyrittäjä hyödyntää sosiaalista mediaa – Podcast jakso 14

Tässä jaksossa jatketaan keskustelua siitä, miten moderni kasvuyrittäjä voi hyödyntää sosiaalista mediaa Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen esimerkin kautta.

https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg kertoo tässä jaksossa omasta sosiaalisen median käytöstään yrittäjänä, HR-asiantuntijana, vaikuttajana sekä Eminen palveluiden myyjänä. 

https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn ensi kosketus sosiaaliseen mediaan tapahtui jo 2005, jolloin hän bloggasi ja yllä piti pienimuotoista keskustelupalstaa omilla (sittemmin jo kuopatuilla) nettisivuillaan. https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpglle sosiaalinen media on keskeinen työväline, josta hänen täytyy tietää enemmän kuin asiakkaat tietävät voidakseen tarjota asiakkaille sellaista arvoa, josta asiakkaiden kannattaa maksaa. Sosiaalisen median ymmärrys ei kasva satunnaisella käytöllä, vaan edellyttää aktiivista läsnäoloa, eri medioihin tutustumista, monipuolista ja aktiivista käyttämisen analysointia ja muiden käyttötavoista oppimista.

Miten moderni kasvuyrittäjä hyödyntää sosiaalista mediaa?

https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg on rakentanut sekä oman ”asiantuntijabrändinsä” että Eminen tunnettuuden puhtaasti sosiaalisen median avulla. Vasta viime vuosina ilmaiskäytön rinnalle on otettu ostettu näkyvyys, jota ilman sisältöjen tavoittavuus jää tänä päivänä hyvin pieneksi ja vaikuttavuus minimaaliseksi. https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpglle sosiaalinen media on jokapäiväisessä käytössä, mutta varsinainen puhdas viihteellinen käyttö on hyvin pientä.

Tässä podcast-jaksossa https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg kertoo, miten hän yrittäjänä käyttää sosiaalista mediaa, mihin medioihin hän keskittyy ja miten hän hyödyntää sosiaalista mediaa brändin rakentamiseen, vaikuttamiseen ja sosiaaliseen myyntiin. Kuvaavaa on se, että https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn ei tarvitse tehdä enää perinteistä ”kylmäsoittomyyntiä” lainkaan, sillä hän saa omat laskutettavat projektinsa inbound-myynnin kautta. Eminen ei myöskään tarvitse käyttää mitään perinteisiä rekrytointikanavia omia rekrytointejaan tehdessään, sillä https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg ja Emine tavoittavat puhtaasti sosiaalisen median välityksellä Eminelle strategisesti ideaalin talent-yleisön.

Tässä jaksossa puhutaan mm.:

  • Mihin kaikkeen ja miten https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg käyttää sosiaalista mediaa
  • Miten sosiaalinen media ja jatkuva informaatiotulva on muuttanut yritysten viestintää, informaation jakamista ja informaation vastaanottamista
  • Miten https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn some-lupaus vaikuttaa siihen, mitä sisältöä hän jakaa omissa sosiaalisen median kanavissaan
  • Miten https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg kuratoi sisältöä, ja mitä se tarkoittaa
  • Miten eri sosiaalisten medioiden yleisö ja luonne vaikuttaa sisällön jakamiseen
  • Mistä sosiaalisista medioista https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg pitää ja mistä ei
  • Miten https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg kehittää omaa sosiaalisen median osaamistaan sosiaalista mediaa hyödyntämällä
  • Miten jo tehtyä sisältöä voi uudelleen hyödyntää
  • Mikä https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn lempi sosiaalinen media on ja miksi
  • Miltä https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn tyypillinen ”some-päivä” näyttää

https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn aktiivisen sosiaalisen median käytön ansiosta hänen oman suoran yleisönsä koko seuraajamäärissä ylittää 10 000 seuraajan määrän, mikä on erityisesti HR-alalla varsin suuri yleisön koko. Määrää tärkeämpää on kuitenkin minkä tyyppisiä seuraajia omaan yleisöön kuuluu, mitä arvoa siitä on yritykselle ja käyttäjälle itselleen, ja miten tätä arvoa kasvatetaan tuottamalla ensisijaisesti itse arvoa omille seuraajilleen.

(Huom: Tämän podcast-jakson nauhoittamisen jälkeen on tunnistettu tehokas tapa hyödyntää Linkediniä keskustelukanavana.)

Kuuntele jakso

 

Kuuntele jakso Soundcloudissa.

Jakson kesto: 43:25 min

 

Lue aiheesta lisää https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn englanninkielisessä blogissa >>

Löydät sieltä myös infograafin https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn tyypillisestä päivästä ja tyypillisistä toimista sosiaalisen median parissa.

Katso myös:

https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn julkiset profiilit Twitterissä | Instagramissa | Linkedinnissä 

Lisäksi https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg on parhaillaan rakentamassa englanninkielistä uutta some-kanavaa ”Building a modern employer brand”, johon on tulossa sekä oma podcastinsa että Youtube-kanavansa.

Emine Facebookissa | Instagramissa | Twitterissä | Linkedinnissä | Youtubessa

Vaikuttava työnantajabrändi -podcastista

Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen juontama Vaikuttava työnantajabrändi -podcast on tarkoitettu moderneille HR-ammattilaisille, jotka haluavat vaikuttaa omalla työllään edustamansa yrityksen liiketoimintastrategian toteuttamiseen ja bisneksen tavoitteiden saavuttamiseen. @rantanensusanna jakaa viikoittain käytännön vinkkejä, ideoita ja kokemuksia siitä, miten yritys voi vaikuttaa määrittämiinsä talent-yleisöihin modernin työnantajabrändin rakentamisen, eli tarinallistamisen ja HR-sisältömarkkinoinnin keinoin.

#emineblogs Celebrating Success Magnet Awards 2024 Winners by Susanna Rantanen
02/05/2024

Celebrating Success: Magnet Awards 2024 Winners Shine Bright in Employer Branding Excellence

#emineblogs How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating by Susanna Rantanen
24/04/2024

How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating

header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Saattaisit pitää myös näistä
#emineblogs Celebrating Success Magnet Awards 2024 Winners by Susanna Rantanen
02/05/2024

Celebrating Success: Magnet Awards 2024 Winners Shine Bright in Employer Branding Excellence

#emineblogs How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating by Susanna Rantanen
24/04/2024

How Employer Branding is Incredibly Similar to Dating

header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri