Mistä hyvä työntekijäkokemus syntyy?
Jos vaikuttava työnantajamaine syntyy hyvistä työntekijäkokemuksista, mikä niihin työntekijäkokemuksiin sitten vaikuttaa? Mitä minun pitää arvioida, havainnoida tai korjata, jos haluan kehittää työntekijäkokemuksia?
Työntekijäkokemukset määrittävät tosiasiallisesti yrityksen työnantajamaineen, työnantajakuvan ja sitä myöten myös työnantajabrändin. Vaikka me kuinka suunnittelisimme, miltä me haluamme näyttää ja kuulostaa yrityksenä ja työpaikkana, yrityksenä ja työnantajana tuottamamme kokemukset kertovat totuuden. Niin kauan, kun kokemukset kertovat eri tarinaa mitä suunniteltu brändi, kokemukset voittavat. Siksi moderni työnantaja keskittyykin työnantajabrändin rakentamisessa työntekijäkokemusten tunnistamiseen, ymmärtämiseen ja kehittämiseen.
Tässä jaksossa https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg avaa työntekijäkokemusten moninaiset syntylähteet, sekä miten kokemuspolku kehittyy yleisistä kokemuksista hakijakokemuksiin ja hakijakokemuksista työntekijäkokemuksiin. Työntekijäkokemuksia käsitellään Eminen viitekehyksen avulla.
Lataa tästä Eminen viitekehys >>
Jaksossa puhutaan Eminen viitekehyksen kautta muun muassa:
- Strategisen yrityskulttuurin merkitys, vaikutus ja voima hyvien työntekijäkokemusten kehittämisessä
- Mikä on työntekijäkokemus
- Minkälaiset tekijät vaikuttavat työntekijäkokemuksiin
- Miten jokainen voi vaikuttaa omiin ja muiden työntekijäkokemuksiin
- Miten huonot hakijakokemukset vaikuttavat työntekijäkokemuksiin
- Miten yhteistyökumppanivalinnat vaikuttavat työntekijäkokemuksiin
- Miksi työntekijäkokemuksia pitäisi kehittää?
- Miten lähden arvioimaan työntekijäkokemuksiamme Eminen viitekehyksen avulla?
- Mihin kiinnitän huomiota, kun kehitän työntekijäkokemuksia
Jakson kesto: 39:08
Kuuntele jakso
Kuuntele jakso mobiilisti Soundcloudissa
Linkki Linkedin-keskusteluun >>
Tutustu työntekijäkokemus-teemaisiin artikkeleihimme >>
Lähde ideoimaan hakijakokemuksia Hakijakokemuspajaamme >>
Vaikuttava työnantajabrändi -podcastista
Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen juontama Vaikuttava työnantajabrändi -podcast on tarkoitettu moderneille HR-ammattilaisille, jotka haluavat vaikuttaa omalla työllään edustamansa yrityksen liiketoimintastrategian toteuttamiseen ja bisneksen tavoitteiden saavuttamiseen. @rantanensusanna jakaa viikoittain käytännön vinkkejä, ideoita ja kokemuksia siitä, miten yritys voi vaikuttaa määrittämiinsä talent-yleisöihin modernin työnantajabrändin rakentamisen, eli tarinallistamisen ja HR-sisältömarkkinoinnin keinoin.