Miten asiantuntijabrändi rakennetaan?
Miksi joillain ihmisillä on ”brändi” ja toisilla ei? Mitä he tekevät eri tavalla?
Mitä hyötyä asiantuntijabrändistä on?
Miten pienen yrityksen asiantuntijabrändi rakennetaan?
Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg kertoo omasta sisältömarkkinointihistoriastaan: miten kaikki alkoi, miten https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn ”henkilöbrändi” syntyi vähän vahingossa, ja mitä hyötyä tästä kaikesta on ollut.
Miten asiantuntijabrändi rakennetaan somessa?
Urani asiantuntijabloggaajana alkoi jo vuonna 2009 Fakta-lehden silloisen verkkosivuston ”kolumnistina”, eli bloggaajana.
Olen aina pitänyt asiantuntijateemaista blogia yritysteni nettisivuilla. Lisäksi olen vierasblogannut vuosien varrella lukuisiin muihin blogeihin.
Asiantuntijabrändini on syntynyt puhtaasti aktiivisen, pitkään jopa päivittäisen sisällöntuottamisen ja sosiaalisessa mediassa tapahtuvan sisältömarkkinoinnin keinoin. Bloggasin vuosia lähes joka päivä, ja huolehdin siitä, että tekstit saivat sosiaalisessa mediassa näkyvyyttä.
Vuosien varrella sekä kuluttajakäyttäytymisen muutos että sosiaalisten medioiden muutokset ovat muokanneet myös omaa tapaani optimoida sisältömarkkinointityötäni.
Omien kokemusteni ja saavutusteni perusteella voin kertoa, että aidosti yleisöön vaikuttava asiantuntijabrändi edellyttää selkeää teemavalintaa ja sinnikästä työtä profiloitumisen aikaan saamiseksi.
Brändäys myös tässä tapauksessa tarkoittaa joukosta erottumista. On tehtävä eri tavalla kuin muut ja usein myös paremmin, mitä muut.
Asiantuntijabrändin rakentaminen vie aikaa ja edellyttää systemaattista toteuttamistapaa. Satunnainen julkaiseminen ei tuota enää arvoa, mutta ei myöskään liian usein julkaiseminen. Tältä osalta muutos on ollut selkeä.
Eetterissä on tänä päivänä niin paljon sisältöruuhkaa, että julkaiseminen joka päivä tuottaa todennäköisesti hukkaa.
Kuuntele koko tarina, kokemukset, vinkit ja https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpgn saavuttamat hyödyt sekä itselle että Eminelle tästä podcast-jaksosta.
Kuuntele jakso
Kuuntele jakso Soundcloudissa | Stitcher Radiossa | iTunesissa | Spotifyssa
Jakson kesto: 59:18 min
Jakson sisältö
Tässä jaksossa kerron:
- Oman ”brändin rakennus” -tarinani: mistä kaikki alkoi ja miten kaikki alkoi
- Kun ymmärsin polkuajattelun merkityksen markkinoinnissa
- Oman asiantuntijabrändin rakentamisesta Eminen brändin rakentamiseen
- Oppimani systematiikka Vaikuttava Työnantajabrändi -konseptin takana
- Mistä tiedämme, että markkinointityömme on ollut vaikuttavaa
- Vaikuttava Työnantajabrändi -konsepti Eminen yritysbrändin rakentamisen metodina
- 8 asiaa vaikuttavuuden aikaansaamisesta, jotka olen oppinut kokemuksen kautta
Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista
Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen käsikirjoittama ja juontama Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcast on suunnattu modernien kasvuyritysten johdolle, markkinoinnille ja HR:lle. Se ilmestyy joka maanantai. https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg tarjoilee varsin liiketoimintalähtöistä ja luovaa ajattelua talent-yleisöön vaikuttamiseksi.
Vaikuttava Työnantajabrändi© on Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen kehittämä konsepti ja markkinoinnin metodi työnantajabrändin rakentamiseen digitaalisia ja sosiaalisia markkinoinnin keinoja hyödyntäen. Se on kehitetty erityisesti modernien kasvuyritysten skaalautumistarpeita ajatellen.