#120 Mistä työntekijäkokemus syntyy? | Vaikuttava Työnantajabrändi -podcast

Työntekijäkokemus on meille täällä Eminessä kaiken ajattelumme ytimessä. Yrityksemme nimikin on alusta alkaen ollut Employee Experience Agency.  Työntekijäkokemus on siksi tärkeää, että emme usko työnantajabrändeihin, joissa yrityksen todelliset työntekijäkokemukset eivät näy, eivätkä kuulu. Yritys, jonka työnantajabrändiviesteihin työntekijätkään eivät usko, epäonnistuu brändityössään.

Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa puhutaan työntekijäkokemuksien lähteistä. Vaikuttava Työnantajabrändi tarinallistaa yrityksen työntekijäkokemukset. Jotta tässä voidaan onnistua, pitää tietysti ymmärtää, missä kaikkialla arjessa työntekijäkokemuksia syntyy, joista kertoa.

Mitä työntekijäkokemus tarkoittaa?

Työntekijäkokemus on yksilön henkilökohtainen kokemus yrityksestä työnantajana ja työpaikkana. Yksinkertaisimmillaan työntekijäkokemuksilla tarkoitetaan yrityksen sen hetkisten työntekijöiden kokemuksia.

  • Mitä henkilöstömme ajattelee meistä työnantajana, työpaikkana ja työyhteisönä?
  • Miten henkilöstö kertoo meistä tutuille? Miten he kertovat meistä tuntemattomille?

Eminen viitekehyksessä katsotaan työntekijäkokemuksia laajemmin kuin nykyisten työntekijöiden osalta. Eminen Työntekijäkokemusten lähteet -kehikko on 2×2 nelikenttä, jossa vasemmalla puolella on listattu lukuisia sisäisiä työntekijäkokemusten lähteitä ja oikealla puolella lukuisia ulkoisia työntekijäkokemusten lähteitä. 

Elämme paraikaa informaatioaikakautta, joka on digitalisoituneen maailman ja sosiaalisten medioiden ruokkima aikakausi. Jaamme tietoa matalalla kynnyksellä, ja kerromme kokemuksistamme suhteellisen vapaasti sosiaalisissa medioissa sekä tutuille että tuntemattomille. Tästä syystä me täällä Eminessä katsomme työntekijäkokemuksia laajemmalla haarukalla kuin mitä nopeasti työntekijäkokemuksiksi ajatella saatta.

Sisäiset työntekijäkokemusten lähteet

  • Nykyisten työntekijöiden kokemukset työsuhteen alkamisesta sen päättymiseen.
  • Yrityksen työntekijöiden kaltaisesti hyödyntämien freelancereiden, alihankkijoiden, ammatinharjoittajien ja vuokrahenkilöstön kokemukset työntekijänäkökulmasta koettuina.

Ulkoiset työntekijäkokemusten lähteet

  • Yleiset kokemukset yrityksestä, sen johdosta, henkilökunnasta ja työntekijöistä.
  • Hakijakokemusten kautta muodostuneet käsitykset yrityksestä työnantajana.

Jaksossa mainittu Eminen Työntekijäkokemusten lähteet -pdf on ladattavissa täällä >> 

Kuuntele jakso

Kuuntele jakso tietokoneen desktopilla | Soundcloudissa | Suplassa | Stitcher Radiossa | iTunesissa | Spotifyssa

Jakson kesto: 29:48 min

Jakson sisältö

  • Mikä työntekijäkokemus on?
  • Miten työntekijäkokemukset syntyvät?
  • Eminen Työntekijäkokemusten lähteet -viitekehys ja työntekijäkokemusten syntyminen 
  • Hakijakokemukset osana työntekijäkokemusten kokonaisuutta

Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista

Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen käsikirjoittama ja juontama Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcast on suunnattu modernien kasvuyritysten johdolle, markkinoinnille ja HR:lle.

Tässä maanantaisin ilmestyvässä HR-markkinointipodcastissa tarjoillaan liiketoimintalähtöistä ja luovaa ajattelua talent-yleisöön vaikuttamiseksi.

Vaikuttava Työnantajabrändi© on Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen kehittämä metodi työnantajabrändin rakentamiseen digitaalisen ajan kasvuyrityksille. Vaikuttavan Työnantajabrändin rakentamisessa hyödynnetään sisältömarkkinointia, vaikuttavaa viestintää sekä sosiaalista mediaa kasvuyrityksen strategisesti ideaaliin kohdeyleisöön vaikuttamiseksi.

header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

Lyhytvideoiden 6 etua

Saattaisit pitää myös näistä
header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]