Työnantajabrändin kehittäminen aktivoitui kunnolla vuoden 2018 aikana. Siitä on 22 vuotta, kun työnantajabrändäys keksittiin. Työnantajabrändäyksen alkuperäinen tavoite on edelleen pätevä ja pitävä, mutta työnantajabrändin kehittämisen tapoihin kohdistuu voimakkaita muutostarpeita.
Digitaaliset ja sosiaaliset alustat, ja ylipäätään digitalisoitunut ja sosialisoitunut maailma on muuttanut kuluttajakäyttäytymistä niin voimakkaasti, että modernisti toimivilla työnantajilla on loistavat mahdollisuudet erittäin vaikuttavien kokemusten ja kohtaamisten rakentamiseen. Sitähän työnantajakuvan ja työnantajabrändin kehittäminen aidoimmillaan on: kohtaamisia ja kokemuksia, joista muodostuu vetovoimainen ja kutsuva työpaikka.
Mitä Employer Branding oikeastaan on (jakso 31)?
Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa käsitellään syitä sille, miksi työnantajabrändin kehittäminen on niin suuressa muutoksessa. Jotta emme jäisi jossittelemaan, https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg kertoo myös, mitä me täällä Eminessä ehdotamme tilalle. Tämän viikon jaksossa keskitytään muutokseen ajavista syistä. Ensi viikon jaksossa https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg kertoo, miten työnantajabrändin kehittämistä pitäisi muuttaa.
6 asiaa, jotka työnantajabrändin kehittäjä laittaa ensin kuntoon (jakso 34) >>
Jakson sisältö
- HR-markkinoinnin, viestinnän ja työnantajabrändin rakentamisen erot
- Mikä on rekrytointikampanjoinnin tavoite, mikä taas työnantajakuvan kehittämisen tavoite
- Mitä eroa on työnantajakuvan kehittämisellä ja työnantajabrändin rakentamisella
- Kokemusten johtamisen ulottaminen työnantajakuvan kehittämiseen
- Mikä on työnantajabrändin tehtävä ylipäätään
- Digitalisaation vaikutus työnantajabrändin kehittämiseen ja työntekijäkokemuksiin
- Talentismin käsite
- Työnantajabrändin kehittämisen uudet säännöt
- 4 perinteistä fokusta, jotka eivät riitä kantamaan
- 3 asiaa, jotka pakottavat työnantajabrändin kehittämisen muutokseen
Kuuntele jakso
Jakson kesto: 55:03 min
Kuuntele jakso Soundcloudissa | Stitcher Radiossa | iTunesissa | Spotifyssa
Lisätietoa jaksossa mainituista teemoista
McKinsey: ”War for Talents” >>
From capitalism to talentism >>
Talentism is the new capitalism >>
Talentism is the new capitalism >>
Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista
Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen käsikirjoittama ja juontama Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcast on suunnattu modernien kasvuyritysten johdolle, markkinoinnille ja HR:lle ja se ilmestyy joka maanantai. https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg tarjoilee varsin liiketoimintalähtöistä ja luovaa ajattelua talent-yleisöön vaikuttamiseksi. Vaikuttava Työnantajabrändi© on https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen kehittämä konsepti moderniin työnantajabrändin kehittämiseen.
Vaikuttava Työnantajabrändi© on Eminen https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg Rantasen kehittämä konsepti ja moderni työnantajabrändin rakentamisen metodi, joka on kehitetty nopeasti kasvavien ja skaalautuvien yritysten erityistarpeisiin.