Miksi tarinat markkinoinnissa toimivat niin hyvin? [podcast #106]

Tarinat markkinoinnissa toimivat hyvin, koska aivomme rakastavat tarinoita kahdesta syystä.

  1. Tarinan elementit seuraavat syy-seuraus-suhdetta, jota aivomme rakastavat.
  2. Tarinat muokkaavat aivojamme muovaamalla kykyämme visualisoida itsemme tarinan esittämässä skenaariossa. 

Miten nämä liittyvät osaajamarkkinointiin? 

”Tavoittelemamme talentit ovat usein jonkin työelämään liittyvän ongelman äärellä ja hakevat muutosta elämäänsä. He miettivät vastausta kysymykseen: missä työpaikassa voisin saavuttaa toivomani näköisen elämän?”, https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg kertoo.

”Sinä voit kertoa heille tarinan siitä, miten heidän elämänsä muuttuu, jos he valitsevat sinut työnantajakseen”, https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg tiivistää. 

Tässä Building a Modern Employer Brand -podcastin jaksossa 106 https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg kertoo, miksi tarinat toimivat niin hyvin osaajamarkkinoinnissa ja miten voit hyödyntää niitä parhaalla mahdollisella tavalla.

Jaksossa opit, mikä saa ihmisen vaihtamaan työpaikkaa ja mitkä ovat neljä tärkeintä syytä miksi tarina toimivat niin hyvin markkinoinnissa.

Miksi yleisimmät markkinointiviestit epäonnistuvat?

”Kuluttajamarkkinoinnin viestit epäonnistuvat usein siksi, koska markkinointiviesteissä puhutaan ainoastaan tuotteen tai palvelun ominaisuuksista, hinnasta tai kehotetaan ostamaan se mahdollisimman pian”, https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg kertoo.

Markkinointiviesteissä unohtuu usein juuri aivojemme mielestä herkullisin osa eli arina.

Miksi tarvitsen tämän tuotteen tai palvelun? Miltä elämäni tulee näyttämään tai tuntumaan kun ostan tämän tuotteen tai palvelun? Mikä muuttuu oleellisesti? 

Kuluttaja haluaa vastauksen näihin kysymyksiin ja siksi tarinat markkinoinnissa ovat erinomainen keino visualisoida tämä muutos heille. 

Miten tarinat liittyvät osaajamarkkinointiin?

Kuluttajamarkkinoinnin haasteet pätevät pitkälti myös osaajamarkkinointiin.

”Useimmat osaajamarkkinoinnin viestit epäonnistuvat, koska emme tunnista talentin työelämään liittyvää ongelman”, https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg selittää.

Talentit ovat kiinnostuneita siitä, miten heidän elämänsä tulee muuttumaan ja miltä heidän arkensa näyttää mikäli he päättävät tulla yritykseesi töihin.

”Tunnistamalla talentin työelämäongelman, voimme luoda talentille näkymän siitä, millainen hänen elämänsä olisi jos hän valitsisi meidät seuraavaksi työnantajakseen”, https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg kertoo.

Tämä onnistuu siis parhaiten tarinankerronnan avulla.

Kuuntele podcast-jakso ja opit lisää siitä miksi tarinat markkinoinnissa toimivat ihmeellisen hyvin! 

Kuunteletko mielummin podcastia sovelluksessa? 

Building a Modern Employer Brand -podcastia voi kuunnella seuraavissa sovelluksissa.

SOUNDCLOUD | SPOTIFY | APPLE / ITUNES | STICHER RADIO APP | GOOGLE PODCASTS | AMAZON PRIME

***

Lue lisää aiheesta:

Mitä on tarinankerronta markkinoinnissa ja miksi se kannattaa? 

Blog image Mastering Persuasive Communication in Direct Sourcing
21/09/2024

Mastering Persuasive Communication in Direct Sourcing

Blog header with texh Does your career offer fix a job seeker's problem
18/09/2024

Fixing your ideal job seeker’s problem with your career offer – a paradigm shift!

These are the three best performing content on Instagram
11/09/2024

These are the three best performing content on Instagram

Employer Branding vs. EVP Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison
04/09/2024

Employer Branding vs. EVP: Unpacking the Mystery with a Funky Restaurant Comparison

Saattaisit pitää myös näistä
Blog image Mastering Persuasive Communication in Direct Sourcing
21/09/2024

Mastering Persuasive Communication in Direct Sourcing

Blog header with texh Does your career offer fix a job seeker's problem
18/09/2024

Fixing your ideal job seeker’s problem with your career offer – a paradigm shift!

These are the three best performing content on Instagram
11/09/2024

These are the three best performing content on Instagram