Rekrymarkkinoinin ja työnantajabrändin viestit – mitä eroa? [podcast #104]

Tiedätkö, miten rekrymarkkinoinnin ja työnantajabrändin viestit eroavat toisistaan?

Miksi on tärkeää, että tunnistat eron näiden välillä?

Usein näiden erojen ymmärtämättömyys on esteenä yrityksesi työnantajakuvan kehittämisessä. Erojen ymmärtäminen ja viestien hyödyntäminen oikeassa paikassa oikeaan aikaan vaikuttavat merkittävästi työnantajabrändin selkeään muodostumiseen. 

“Työnantajabrändin viesteissä ei kerrota yrityksen avoimista työpaikoista, uramahdollisuuksista ja työsuhde-eduista. Ne ovat rekrymarkkinoinnin viestejä”, https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg tiivistää Building a Modern Employer Brand -podcastin jaksossa 103. 

Mitä ovat rekrymarkkinoinnin viestit?

Rekrymarkkinoinnin viesteissä tarkoituksena on nimenomaisesti kertoa avoimesta työpaikasta potentiaaliselle osaajalle. Rekrymarkkinoinnin viestit kertovat akuutista tarpeesta ja niillä on selkeä tavoite.

”Kun haluat, että henkilö lähettää hakemuksen avoinna olevaan työpaikkaan, kerrot hänelle avoimesta työpaikasta”, https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg tiivistää. 

Avoimista työpaikoista puhuminen vastaa siis hakijan ongelmaan: “minun täytyy löytää uusi työpaikka”. 

Mitä ovat työnantajabrändin viestit?

Työnantajabrändin viestit ovat laajempia ja monipuolisempia kuin rekrymarkkinoinnin viestit. Niissä ei viestitä avoimista työpaikoista tai akuutista osaajatarpeesta. Työnantajabrändin viesteillä vaikutetaan osaajayleisön käsityksiin, mielikuviin ja ajatuksiin yrityksestä työnantajana. 

”Kun haluat, että henkilö valitsee sinut työnantajaksi ja haluaa yritykseen töihin, kerrot hänelle miten työ siellä tulee muuttamaan heidän elämänsä olennaisesti”, https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg havainnollistaa.

Työnantajabrändin viesteillä vastataan hakijan ongelmaan: “haluan löytää työpaikka, joka mahdollistaa minulle paremman elämän”. Kyse on siis isoista ja merkityksellisistä asioista. 

Rekrymarkkinoinnin ja työnantajabrändin viestien välistä löytyy myös tietoisuutta ja työnantajamielikuvaa kasvattavat viestit.

Tiedätkö, miten tätä tietoisuutta voidaan kasvattaa oikeilla viesteillä?

Tämän opit kuuntelemalla podcast-jakson, kun https://emine.fi/wp-content/uploads/2023/08/j0424377.jpg opastaa erottamaan eri viestit ja niiden merkitykset!

Kuunteletko mielummin podcastia sovelluksessa? 

Building a Modern Employer Brand -podcastia voi kuunnella seuraavissa sovelluksissa.

SOUNDCLOUD | SPOTIFY | APPLE / ITUNES | STICHER RADIO APP | GOOGLE PODCASTS | AMAZON PRIME

***

Lue lisää aiheesta:

Oman äänen löytäminen HR-markkinoinnissa 

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

Lyhytvideoiden 6 etua

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

The 6 Benefits of Short-Form Videos

Saattaisit pitää myös näistä
#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

Lyhytvideoiden 6 etua