LinkedIn algoritmi 2023 – 5 päivitystä

LinkedIn algoritmi päivittyy vuodelle 2023 siinä missä muidenkin sosiaalisten medioiden algoritmeja on taas päivitetty.

Algoritmin tehtävänä on organisoida käyttäjän uutisvirta sellaisella sisällöllä sellaisilta toisilta käyttäjiltä, joita yksittäinen käyttäjä todennäköisesti haluaa feedissään nähdä.

Uusimmat päivitykset on tehty palvelemaan meitä LinkedIn-käyttäjiä paremmin siinä, miksi me LinkedIn:ä käytämme, eli pysymään ajantasalla työhön ja työelämään liittyvistä tapahtumista ja uutisista sekä siitä, mitä LinkedIn-verkostollemme kuuluu.

LinkedIn algoritmi 2023 – Uusimmat päivitykset

#1 Feedin (uutisvirran) parempi keskittäminen käyttäjälle merkityksellisiin julkaisuihin

  • Parempi huomio niille teemoille ja aiheille, jotka kutakin käyttäjää näyttää eniten kiinnostavan ammatillisesti.
  • Enemmän julkaisuja tileiltä, jotka näyttävät merkitsevän yksittäiselle käyttäjälle eniten.
    • Omat kontaktit
    • Ihmiset ja sivut, joita seuraat

#2 Parempi hakutoiminto merkityksellisen sisällön löytämiseksi

Hakutoiminto on luontevin tapa päästä itseäsi kiinnostavan LinkedIn-sisällön äärelle.

Kun haet jotain tiettyä aihetta, LinkedIn näyttää sinulle enemmän sisältöä niiltä uskottavaksi katsomiltaan tahoilta, joiden sisältöjen avulla voit todennäköisesti oppia sinua kiinnostavasta aiheesta enemmän.

Hakutoiminnon filttereiden avulla voit tarkentaa hakuasi ja päästä LinkedIn:in tarjoamien erilaisten sisältövariaatioiden äärelle julkaisuista uutiskirjeisiin ja ryhmistä tapahtumiin.

Hauska uusi ominaisuus niille, jotka eivät oikeastaan tiedä, mitä haluavat hakea on ”Try searching for” ja ”News & views” -toiminnot, jotka suosittelevat sinulle todennäköisesti sinua kiinnostavia sisältöjä.

#3 Collaborative Articles (vapaa käännös: yhteisölliset artikkelit)

Nämä uudet artikkelit yhdistävät useampien asiantuntijoiden tiedon yhteen artikkeliin. Yhteisöllisten artikkelien tuottaminen käynnistyy puheenaiheista, joita LinkedIn:in toimitus laajentaa AI:n avulla. Sen jälkeen toimitus etsii teemaan soveltuvat parhaat asiantuntijat ja kutsuu heidät tuottamaan yhdessä aiheesta artikkelin.

Kuka tahansa LinkedIn-käyttäjä voi hyödyntää näitä artikkeleita osaamisensa ja ymmärryksensä kasvattamiseen.

#4 Suositellut julkaisut

LinkedIn:ssä tapahtuu kaiken aikaa laadukkaita ja syvällisiä keskusteluita erilaisista teemoista ja aiheista, joista emme tiedä mitään. LinkedIn testaa parhaillaan ”suggested posts” -toimintoa ehdottaakseen käyttäjille heille todennäköisesti kiinnostavia, trendaavia julkaisuja.

#5 Mahdollisuus opettaa algoritmia näyttämään meille haluamiamme sisältöjä

Algoritmiuudistuksen tavoitteena on tarjota meille kullekin yksilöllisesti kiinnostavampi feed-kokemus. Tässä onnistuakseen, LinkedIn haluaa meiltä käyttäjiltä ohjaavaa palautetta esimerkiksi lyhyiden kyselyiden muodossa.

Lisäksi jokaiseen julkaisuun lisätään ”X”-painike. Sen avulla voit piilottaa sellaiset julkaisut, jotka sinua ei kiinnosta. Näin opetat algoritmia kertomalla sille, mitä et halua nähdä jatkossa feedissäsi. 

Lue alkuperäinen juttu >>

Seuraa Eminen LinkedIn-julkaisuja vaikuttavan työnantajabrändin kehittämisen sekä rekrytointiviestinnän ja -markkinoinnin teemoista>>

 

header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

Lyhytvideoiden 6 etua

Saattaisit pitää myös näistä
header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]