Miten Instagram-tilistä tehdään yritysprofiili?

Sosiaalista mediaa rekrytoinneissa ja työnantajakuvan luomisessa hyödyntävän yrityksen kannattaa aivan ehdottomasti olla myös hyvän mielen sosiaalisessa mediassa, Instagramissa. Visuaaliseen ilmaisuun erikoistunut kanava avaa rekrytoivalle HR:lle monia mahdollisuuksia, mutta miten Instagram-tilistä tehdään yritysprofiili?

Siihen ei mene kuin pieni hetki! Koostin sinulle selkeät ja helppokäyttöiset ohjeet, joilla yritysprofiiliin vaihtaminen sujuu kuin valssi. Lähdetään liikkeelle ihan perusasioista, eli kirjaudu Instagramiin.

Tee Instagram-tilistä yritysprofiili näin

Miten Instagram-tilistä tehdään yritysprofiili?

Symboli on tyypillisesti profiilin oikeassa yläkulmassa. Klikkaa sitä ja pääset asetusvalikkoon.

 

Miten Instagram-tilistä tehdään yritysprofiili?

Skrollaa Asetukset-valikkoa hieman alaspäin, jolloin löydät Käyttäjätili-kategorian lopusta vaihtoehdon ”Siirry yritysprofiiliin”. Klikkaa siitä päästäksesi eteenpäin.

 

Miten Instagram-tilistä tehdään yritysprofiili?

HUOM! Käytin tässä kuvituksessa henkilökohtaista profiiliani, koska Eminen profiili on jo yritystili. Sinun pitäisi olla yrityksen nimellä olevalla Instagram-tilillä. Olemme siis muuttamassa yrityksen henkilökohtaisena profiilina otettua tiliä Instagramin viralliseksi yritysprofiiliksi. Tämä muutos tarjoaa yrityksenne Instagram-profiilille laajemmat käyttöominaisuudet.

 

Miten Instagram-tilistä tehdään yritysprofiili?

Huomaa, että Instagramin yritysprofiili yhdistetään Facebookin yritysprofiilin kanssa. Sinun pitää olla yrityksesi Facebook-sivun ylläpitäjä, jotta tämä vaihe onnistuu. Jos olet useamman sivun ylläpitäjä, etsi listasta se tili, jonka yritysprofiilia olet perustamassa.

 

Miten Instagram-tilistä tehdään yritysprofiili?

Tähän kohtaan kannattaa täyttää loogisimmat yhteystiedot. Jos esimerkiksi teet rekrymarkkinointia Instagramissa, on hyvä, että yhteystietoihin on täytetty tiedot, joista rekrytoivan HR:n tavoittaa tarvittaessa. Ehkä fiksuinta olisi laittaa yleinen sähköposti ja puhelinnumero, mutta tiedät varmasti itse parhaiten, mikä palvelee talent-yleisöäsi.

 

Miten Instagram-tilistä tehdään yritysprofiili?

Instagramin yritysprofiili on nyt käytössäsi

Sinulla on nyt virallinen yritysprofiili! Eihän ollut kovin monimutkaista? Toivottavasti vaihto sujui mutkitta, mutta jos kohtasit haasteita, niistä ei kannata lannistua. Nyt voit keskittyä vain tekemiseen, joka on paljon mukavampaa ja myös helpompaa. Mikäli kaikki meni niin kuin pitkin, sinulla pitäisi olla käytössäsi virallinen Instagramin yritysprofiili. Päivityksen myötä saat käyttöösi Instagram-sivusi kävijätiedot ja muita yrityksille räätälöityjä toimintoja.

***

Onko sosiaalisen median perusteet jo hallussa? Löydät osaamistasollesi sopivan valmennuksen valmennuskalenteristamme! 

header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]

The 6 Benefits of Short-Form Videos blog header
18/01/2024

Lyhytvideoiden 6 etua

Saattaisit pitää myös näistä
header image for Instagram follower count matter less than view and like counts
09/04/2024

”Instagram follower count matters less than view and like counts”, says Adam Mosseri

#emineblogs Blog Header with text Using Trello in Employer Branding by Susanna Rantanen & Nora Nykänen
29/02/2024

Using Trello in Employer Branding

Blog header Improving inclusivity with modern employer branding
04/02/2024

Improving inclusivity in the workplace with modern employer branding [Susanna Keynote]