Miten Varmistan, että Blogiteksti Toimii Verkossa (infograafi)

Sisältötulvan moninkertaistuessa meidän on varmistettava, että blogikirjoituksemme ovat yleisömme kannalta sekä kiinnostavia että helppolukuisia. Että ne avataan, niitä luetaan, niitä kommentoidaan, niistä tykätään ja niitä jaetaan eteenpäin. Jos yleisö ei koe blogitekstejämme kiinnostavaksi, kirjoitamme pöytälaatikkoon. Siinä ei ole mitään vikaa, mutta sellainen kirjoittaminen kannattaa jättää vapaa-ajalle.

”Miten varmistan, että blogitekstini toimii verkossa?” – kysymys, jota jokaisen bloggaajan tulee aktiivisesti miettiä.

Hakukoneoptimointiin perehtyminen blogatessa on helpottanut itselläni blogikirjoituksen anatomian sisäistämistä. Käytämme tässä omassa blogissamme WordPress Pluginia nimeltään Yoast SEO. Se on mielestäni erinomainen plugari ohjaamaan kirjoittajaa toimivaan tekstin tuottamiseen.

Minkälainen teksti on ”toimiva”?

Tekstin toimivuudella viittaan sen luettavuuteen ja kykyyn pitää tekstin yleisöksi tarkoitettu lukija kiinnostuneena loppuun saakka. Kun bloggaan täällä Eminen blogissa, minulla on mielessäni Eminen asiakaskohderyhmä. Mietin, mistä kulmasta kirjoitan, minkälaiset asiat ja aiheet voisivat olla teille kiinnostavia, mitä lisäarvoa tekstini voisi tarjota juuri sinulle joissain edustamistamme työsi osa-alueista, eli yrityskulttuurin ja työnantajakuvan kehittämisessä, työntekijäkokemusten tarinallistamisessa tai HR-sisältömarkkinoinnissa.

Toimiva teksti palvelee juuri sinun kohdeyleisöäsi. Ei se poissulje sitä, etteikö kuka tahansa voisi tai saisi tekstiäsi lukea. Tekstisi ei kuitenkaan tarvitse syleillä koko maailman tarpeita. Tämä toivottavasti poistaa paineita tekstin tuottamisesta.

Hyvän blogitekstin anatomia

Pongasin alla olevan infograafin Hubspotin blogista. Se on selkokielinen toimintaohjeistus sinulle HR-bloggaaja. Seuraamalla alla olevia suosituksia varmistat, että kirjoittamasi blogiteksti toimii verkossa. Ei muuta kuin kynä suhisemaan!

 

blogitekstin anatomia

 

 

Blog header #eminenblogissa Työnantajamielikuvan kehittäminen ja budjetti
06/09/2023

Työnantajamielikuvan kehittämisen budjetti

YouTube Thumbnail #146 Figuring out this thing called life, career and being a great boss with Suzy Welch  - Building a modern, magnetic employer brand podcast with Susanna Rantanen
01/09/2023

Videohaastattelussa Suzy Welch: Inspiroiva työura, hyvä johtajuus ja kokonaisvaltainen elämä

Blog header #eminenblogissa Sosiaalinen rekrytointi osana rekrytointistrategiaa
05/06/2023

Sosiaalinen rekrytointi osana rekrytointistrategiaa

Blog header #eminenblogissa Työntekijälähettilyys - Eminen suositukset kesälaitumille
31/05/2023

Työntekijälähettilyys – Eminen suositukset kesälaitumille

Saattaisit pitää myös näistä
Blog header #eminenblogissa Työnantajamielikuvan kehittäminen ja budjetti
06/09/2023

Työnantajamielikuvan kehittämisen budjetti

YouTube Thumbnail #146 Figuring out this thing called life, career and being a great boss with Suzy Welch  - Building a modern, magnetic employer brand podcast with Susanna Rantanen
01/09/2023

Videohaastattelussa Suzy Welch: Inspiroiva työura, hyvä johtajuus ja kokonaisvaltainen elämä

Blog header #eminenblogissa Sosiaalinen rekrytointi osana rekrytointistrategiaa
05/06/2023

Sosiaalinen rekrytointi osana rekrytointistrategiaa