HR-markkinointi osaamisalueena – Podcast #101
Alkuperäinen julkaisupäivä 12.8.2019 HR-markkinointi osaamisalueena on kovassa kasvussa. Se kuuluu erityisesti kasvuyrityksissä vähän pakostakin vähintään rekrytoinnista vastaavan HR:n toimenkuvaan. Markkinointi ei taida kuitenkaan olla tyypilliselle HR-uralle...
Näin rakennat laadukkaan osaajapoolin
Osaajapoolilla on monta nimeä: talent pool, talent community, osaajayhteisö ja talent-pankki. Ideana on koota yritykselle joukko ideaaleja osaajia seuraavia palkkaustarpeita varten. Mitä jos vaikkapa myyntipäällikön irtisanoutuessa pystyisit välittömästi...
#112 – Eettinen vaikuttaminen vs. manipuloiva vaikuttaminen
Kun ihminen viestii, hän pyrkii vaikuttamaan toiseen osapuoleen. Hän pyrkii vaikuttamaan viestin saajan ajatteluun ja toimintaan joko välittömästi tai pidemmällä aikajaksolla. Markkinoinnin tarkoituksena on aina yrityksen valitsemaan yleisöön vaikuttaminen. Oletko...
4 vinkkiä Google Analyticsin käyttöönottoon HR-markkinoinnissa – Urasivudatan analysoiminen OSA 2
Kaipaatko vinkkejä Google Analyticsin käyttöönottoon HR-markkinoinnissa? Mitä Google Analyticsin ominaisuuksia sinun kannattaisi HR-markkinoinnin tekijänä hyödyntää ja mitä toimenpiteitä niiden käyttöönotto vaatii? Blogisarjan ensimmäisen osan luettuasi saatoit nähdä...
3 vinkkiä Google Analytics -datan hyödyntämiseen HR-markkinoinnissa – Urasivudatan analysoiminen OSA 1
Kaipaatko vinkkejä Google Analytics -datan hyödyntämiseen HR-markkinoinnissa? Google Analytics on erinomainen ja meille kaikille HR-markkinoinnin tekijöille helposti käyttöön otettava työkalu markkinointidatan analysointiin ja HR-markkinoinnin vaikuttavuuden...
Videomarkkinointi HR-markkinoinnin työkalupakissa
Videomarkkinointi on ehdottomasti HR-markkinoinnin työkalupakissa vuonna 2019. Sivuutamme herkästi videot osana HR-sisältöpankkiamme, koska ajattelemme niiden olevan liian kalliita ja työläitä toteuttaa. On totta, että suunnittelemattomat videotuotannot tulevat...
Millaiset ovat hyvät urasivut? 3 asiaa, jotka löytyvät houkuttelevilta urasivuilta
Urasivut ovat asiakaskohderyhmälle suunnattujen verkkosivujenne tapaan yrityksenne ikioma media, jonka kohderyhmänä ovat tavoittelemanne ideaalit talentit. Hyviltä urasivuilta löytävät kiinnostavaa sisältöä niin aktiiviset kuin passiivisetkin työnhakijat. Urasivujen...
Urasivut inbound-rekrytoinnin tukena – Podcast jakso 62
Minkälaiset ovat hyvät urasivut? Mitä talentit odottavat urasivustolta? Miten urasivut saadaan tukemaan rekrytointia? Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa Susanna käsittelee yritysten urasivuja ja erityisesti paljon rekrytoivien yritysten...
Blogi HR-sisältömarkkinoinnin työkalupakissa – Podcast jakso 59
Löytyykö yrityksenne verkkosivuilta blogi? Tai kenties sellaisesta on ollut puhetta, mutta ette ole varmoja riittääkö aikanne ja löytyykö organisaatiosta riittävää osaamista blogisisällön tuottamiseen. Olen itse blogannut aktiivisesti vuodesta 2006 ja yrittäjänä...
Rekryvideot ja muut videot HR-markkinoinnin työkalupakissa – Podcast jakso 58
Rekryvideot ovat kovasti yleistymässä yritysten HR-markkinoinnin paletissa. Rekryvideoiden lisäksi olemme nähneet myös ns. tunnelmavideoita. Ehkä kaikkein positiivisimmin yllättänyt, myös viraaliksi yltänyt tunnelmavideo oli Tikkurilan 150-vuotisjuhlan kunniaksi...